برای خرید کود به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید کود یکی از مهمترین مواردی است که می تواند بر رشد گیاه اثر بگذارد. اگر این محصول به درستی انتخاب نشود، ممکن است رشد گیاه آسیب ببیند و این امر می تواند آسیب های زیادی را به صاحبان گلخانه ها و یا کسانی که در زمینه پرورش گیاهان فعالیت می کنند برساند. اما بهتر است بدانید استفاده از هر نوع کود برای هر نوع گیاه پیشنهاد نمی شود و شما باید کود مناسب را برای گیاهان خود استفاده کنید.

برای خرید کود به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و به نکاتی بپردازیم که برای خرید کود باید به آن توجه نمایید.

کود شامل چه موادی می شود؟

کود شامل 16 عنصر شیمیایی است که برای رشد گیاه در تمامی مراحل زایشی و رویشی مورد نیاز هستند. استفاده از کود مناسب سبب می شود گیاهان به تمامی مواد مورد نیاز برای رشد نیاز داشته باشند و همین امر نقش موثری در رشد بهینه گیاه دارد. کود از طریق ریشه های گیاه جذب می گردد و باعث می شود تا گیاه همواره تازه و خوش حالت باشد.

کود را محلول بخریم یا جامد؟

یکی از سوالاتی که در زمان خرید کود مطرح می شود در این زمینه است که کود را باید محلول بخریم یا به صورت جامد! بهتر است بدانید حالت کود هیچ نقشی در اثر بخشی کود ندارد و شما می توانید با توجه به امکانات و شرایطی که دارید کود مورد نیاز خود را سفارش دهید. تنها باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا مواد معدنی موجود در کود با کیفیت هستند یا خیر! در صورتی که مطمن هستید کود شما کیفیت بسیار بالایی دارد، می توانید با توجه به ترجیحات خود کود محلول و یا جامد را سفارش دهید.

آیا بافت کود سبک است؟

یکی از مواردی که در خرید کود باید به آن توجه داشته باشید بافت کود است. بافت کود نباید بیش از حد سنگین باشد که آب در میان خاک باقی بماند و از آن خارج نشود. این امر باعث پوسیدگی ریشه گیاه می شود. همچنین، بافت کود نباید بیش از حد سبک باشد که آب از میان آن خارج شود و رطوبت را در خود نگه ندارد. این موضوع سبب می شود ریشه گیاه هرگز تغذیه نگردد و این موضوع می تواند آسیب های جدی به رشد گیاه وارد کند.

معرفی انواع کود

اگر می خواهید برای خرید کود اقدام کنید و به دنبال کودهایی با کیفیت بسیار بالا هستید، می توانید خرید کود های زیر را در نظر داشته باشید:

  • کود فیدینگ
  • کود ادونس

کود فیدینگ چیست؟

کود فیدینگ یکی از با کیفیت ترین مواد مغذی گیاهی است که باعث رشد گیاه می شود. مواد مغذی که در این کود به کار رفته اند از کارآمدترین موادی هستند که می توانند به رشد مناسب و بهینه گیاه کمک کنند. مواد اصلی که در فرمولاسیون این کود وجو دارند از مواد مغذی فیدینگ در آلمان و سوییس تهیه می شوند. محصولات فیدینگ دارای PGR هستند و قابلیت 100 درصد حلالیت را دارند. عناصر غذایی موجود در فرمولاسیون کود تا حداقل یک هفته پس از دریافت در ساختار گیاه باقی می مانند.

لاتلاتال

کود ادونس چیست؟

خرید کود ادونس یکی از بهترین گزینه هایی است که صاحبان گلخانه ها می توانند برای تقویت گیاهان خود در نظر داشته باشند. این محصولات دارای فرمول های انقلابی هستند و از بهترین برندهای کود در سراسر دنیا به شمار می شوند. محصولات شرکت ادونس در مجلات معتبر دنیا از جمله فوریس و رزبود مطرح شده اند، زیرا استفاده از این کودها باعث می شود تا گیاهان بزرگتر، خوشمزه تر و زیباتر باشند. کسانی که از کودهای ادونس استفاده کرده اند به این موضوع اشاره می کنند که استفاده از کود ادونس ماندگاری بالایی دارد و رشد گیاهان آنها را متحول می سازد.

علغعغع

برای خرید کود به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نکات مهم در خرید کود در اختیار شما قرارد هیم. کودی که خریداری می کنید باید بافت متوسطی داشته باشد. اگر بافت کود بیش از حد سبک و یا سنگین باشد، می تواند به رشد گیاه آسیب وارد کند. هر کود حاوی 16 نوع مواد آلی است که در هر کود نسبت های مختلفی از این مواد به کار رفته اند و شما باید با توجه به گیاه خود کود را سفارش دهید.

اگر می خواهید برای خرید کود از جمله کود ادونس و کود فیدینگ اقدام کنید، می توانید به فروشگاه تهران گرولایت مراجعه کنید. این فروشگاه در زمینه فروش محصولات کشاورزی فعالیت دارد و محصولاتی با کیفیت بسیار بالا را به شما ارائه می دهد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها