خریداران طلا با این شرط سود می‌کنند

عضویت ایران در شانگهای قیمت طلا را کاهش می‌دهد؟

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه سیاست بانک مرکزی حفظ قیمت‌ها در سطح کنونی است احتمال تاثیر عضویت ایران در سازمان شانگهای بر بازار طلا را وابسته به کاهش نرخ ارز عنوان کرد.

عضویت ایران در شانگهای قیمت طلا را کاهش می‌دهد؟

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: در روزهای اخیر قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی است اما برخی روزها اندکی افزایشی می‌شود، امروز بازار نسبت به روز گذشته حدود ۱ تا ۲ درصد افزایش قیمت داشت. 

این فعال حوزه طلا درباره دلیل نوسانات بازار طلا اظهار کرد: نوسانات بازار ارز و انس جهانی از مهم‌ترین دلایل کاهش یا افزایش قیمت طلا است در برخی مواقع  ممکن است تقاضا نیز بر بازار اثرگذار باشد. 

محمدولی افزود: در بازار سکه اثر تقاضا بیشتر است یعنی اگر سکه متقاضی نداشته باشد بلافاصه اثر کاهشی یا افزایشی آن روی قیمت مشخص می‌شود به طور معمول تقاضا در قیمت سکه ۳۰ تا ۴۰ درصد تاثیر دارد این اثر در بازار طلا حدود ۱۰ درصد است. 

وی عامل دیگر اثرگذار بر قیمت طلا را ارتباطات بین‌المللی عنوان کرد و گفت: اگر ارتباطات کشورها مثبت باشد اثر آن روی انس جهانی و قیمت طلا نمایان خواهد شد. 

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب سکه نیز گفت: فاصله قیمتی میان طلا و سکه همچنان وجود دارد امیدواریم بانک مرکزی با مدیریت و سیاست‌های اقتصادی این فاصله را کاهش دهد چون ضرب سکه در اختیار بانک مرکزی است و کاهش این فاصله نیز در ید این مجموعه قرار دارد. 

محمدولی همچنین درباره عوامل کاهش تقاضا در بازار طلا نیز گفت: از عواملی که باعث کاهش تقاضا در بازار شده است شاید کاهش قدرت خرید مردم باشد، با قیمت طلای کنونی برخی از مردم ورود به این بازار صرف نظر می‌کنند برخی دیگر که در این حوزه سرمایه‌گذاری داشتند نوسانات کنونی بازار نمی‌تواند انتظارات آنان را برآورده کند بنابراین از بازار طلا خارج شده اند. 

وی افزود: کسی که سرمایه دارد جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که سود بیشتری داشته باشد. 

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی بازار سکه و طلا نیز گفت: برنامه فعلی بانک مرکزی و اقتصاد کشور حفظ مسیر جاری قیمت‌ها در بازار است شاید کمی روند کاهشی باشد تا آرامش بیشتر در بازار حاکم شود و مردم نیز دچار ضرر و زیان نشوند با این حال اگر کسی نیاز به سرمایه‌گذاری در بازار طلا را داشته باشد می‌تواند در دراز مدت سود کند. 

این فعال بازار سرمایه درباره عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای و اثر آن بر بازار طلا نیز گفت: اگر این اتفاق مثبت امروز در بازار ارز تاثیرگذار باشد و باعث کاهش نرخ ارز شود حتما در بازار طلا نیز تاثیر خواهد گذاشت. 

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۷۳  هزار ۲۰۰ تومان شد. سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون ۸۰۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون ۸۵۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است همچنین انس جهانی طلا امروز ۱۹۲۶ دلار شد.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خیر بیشتر گران میکند

  • ناشناس
    0

    لعنت بران کسی که نمی خواهد مردم روزخوش ببینند باگران کردن وحفظ گرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها