بازار مسکن به دنبال دلار در سراشیبی

حباب مسکن تخلیه شد؟

برخی واسطه‌های ملکی می‌گویند کاهش اخیر قیمت مسکن را نمی‌توان تخلیه حباب دانست بلکه برخی مالکان از قیمت‌های اعلامی خود که تا بیش از ۵۰ درصد افزایش داده بودند کوتاه آمده‌اند.

حباب مسکن تخلیه شد؟

رصد آخرین وضعیت بازار مسکن شهر تهران گویای آن است که روند کاهشی قیمت آپارتمان‌ها پس از افت نرخ ارز در ابتدای هفته جاری ادامه پیدا کرد.

از ابتدای ماه جاری مجموعه عواملی همچون ثبات و  پایین آمدن نرخ ارز ، کاهش تورم و کاهش ریسک‌های غیراقتصادی باعث توقف روند قیمت‌های پیشنهادی در بازار ملک شده است. بررسی‌ها از بازار مسکن شهر تهران، به‌ویژه مناطق شمالی نشان می‌دهد نرخ‌هایی که بعضا بی حساب و کتاب افزایش یافته بود تا ۲۵ درصد افت کرده است.

البته قیمت‌سازی کاذب معضلی است که سال‌ها بازار مسکن را رنج می‌دهد؛ اگرچه نقش عوامل اقتصادی بر این بازار را نمی‌توان نادیده گرفت. تحولات بازارهای موازی از یک طرف و نوسان قیمت مصالح ساختمانی از سوی دیگر نقش محرک را در بازار مسکن دارند.

برخی واسطه‌های ملکی می‌گویند کاهش اخیر قیمت مسکن را نمی‌توان تخلیه حباب دانست بلکه برخی مالکان از قیمت‌های اعلامی خود که تا بیش از ۵۰ درصد افزایش داده بودند کوتاه آمده‌اند. با این وجود اگر رکود معاملات و انتظارات کاهشی دامن بازار مسکن را بگیرد می‌توان به منطقی شدن این بازار خوشبین بود.

بازار مسکن به دنبال دلار در سراشیبی

دولت اقداماتی را برای ساماندهی بازار مسکن آغاز کرده که از جمله آن می‌توان به افزایش ساخت و ساز از طریق طرح نهضت ملی مسکن، اعمال مالیات خانه‌های خالی از ۱۵ شهریور، برخورد با مشاوران املاک متخلف و نظارت بر  قیمت‌سازی در سایت‌های درج آگهی مسکن اشاره کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    بی ثباتی لحظه ای قیمت املاک (اعم از کاهش یا افزایش قیمت) فروشندگان و خریداران املاک را از بازار فراری می دهد! کاهش قیمت مسکن موقتی و گذراست مگر اینکه قیمت دلار در روند کاهشی باقی بماند!

  • رحیم
    0

    باسلام. اگه این برنامه ها مخصوصا نظارت بر مشاورین املاک و اپلیکیشنهای درج آگهی مسکن توسط دولت کنترل شوند قطعا قیمت‌ها کاهشی خواهند شد چون بعضی از مشاورین املاک از این اوضاع آشفته منافع کلانی بدست میارن و این برنامه قطعا به بهبود قیمت‌ها کمک خواهد کرد

  • ناشناس
    0

    چرا بیخودی می‌گوید من امسال باید ۳۰۰میلیون بذارم روی پول پیشم اون هم کجا پردیس ،کم چرت و پرت بنویسید،حبابی حبابی

  • ناشناس
    0

    انتشار مطلب کذب کمکی به درد مردم و ایجاد تعدیل و تعادل برای قیمت مسکن نمی کند واقع بینانه باید نگریست و نگاشت و انتشار مطلب داد واقعانه کمبود ناشی از عدم همکاری در جهت تولید مسکن مناسب و ناکیفیت برای اقشار مختلف جامعه با تفاوت دیدگاه و توان خرید مسکن سبب نابسامانی در بازار خرید و اجاره مسکن گردیده است با انتشار لیستی کذایی از تعدادی از آپارتمان ها در مناطق مختلف با وسعت پراکندگی متفاوت نه نتها کمکی به کاهش قیمت مسکن نمی کند بلکه سبب ایجاد بالاتر رفتن قیمت در مناطق مختلف می شود برای مثال وقتی در جدول انتشاری قیمت های منطقه اقدسیه را 125 میلیون در واحد متزر معرفی می داریدبا کاهش 25درصدی در مناطق شمالی شهر تهران مبلغ قبلی آن را از پایه 155 میلیون تومان انتشار می دهید که واقعا جای علامت سوال بزرگ دارد چراکه رسالت رسانه یک رسانه تعدیل بخشید در همه امور جاری در بستر اجتماع میباشد واقعا ارزش واقعی ساخت و ساز در واحد متر مربع در سطح کیفیت خوب و عالی چقدر است اگر قیمت هر متر مربع متوسط را 8 میلیون تومان در نظر بگیرید و در شرایط عالی آن را 3 برابر کنید و باز از قیمتهای کذایی و جدول قیمتها که بی شک خواهید گفت که مربوط به استعلام به عمل آمده از فلان سایت می باشد و منافعی از آن متوجه ناشر جبر نمی باشد لیکن در نقشه شرک فاقله رفیق ... عمل می کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها