تحریم های بیشتر برای نفت ایران؟

دو قانون‌گذار آمریکایی خواستار تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی که به‌فروش نفت ایران کمک می‌کنند، شدند.

تحریم های بیشتر برای نفت ایران؟

مایک لالر و جرد موسکوویتز دو قانون‌گذار جمهوری‌خواه آمریکایی طرحی را ارائه کرده‌اند که به‌دنبال وضع تحریم‌های جدید علیه افرادی است که به ایران برای دورزدن تحریم‌های آمریکا در زمینه صادرات نفت کمک می‌کنند.

پایگاه خبری جوئیش اینسایدر درباره این طرح نوشت: طرح «قانون توقف کمک به نفت ایران» به رئیس‌جمهور آمریکا دستور می‌دهد تا تحریم‌هایی را علیه گروهی از افراد و نهاد‌های خارجی که آگاهانه در کمک به صادرات نفت ایران مشارکت دارند، وضع کند. این نهادها و افراد می‌توانند شامل اپراتورهای بنادری که کشتی‌های تحریم شده ایران را می‌پذیرند، صاحبان پالایشگاه‌هایی که فرآورده‌های نفتی ایران را فرآوری می‌کنند یا هر فردی که به‌فروش نفت ایران کمک می‌کند، باشند.  در این طرح با تکرار ادعاها علیه جمهوری‌اسلامی ایران آمده است که تحریم‌ها شامل مسدود‌کردن اموال و ممنوعیت صدور روادید می‌شود و تا زمانی‌که ایران حمایت خود از تروریسم و برنامه‌های هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی و موشک‌های بالستیک را متوقف نکند، ادامه خواهند داشت. 

به نوشته جوئیش اینسایدر، این طرح همچنین دولت آمریکا را ملزم می‌کند که به‌طور دوره‌ای در مورد صادرات نفت ایران، به‌ویژه در رابطه با صادرات به چین، به کنگره گزارش دهد و یک نسخه عادی از گزارش باید به‌صورت عمومی منتشر شود.  بر اساس این گزارش، لالر در بیانیه‌ای مدعی شد که این طرح به‌عنوان یک «پیام هشدار» به ایران و چین عمل می‌کند. وی تهران - پکن را بخشی از «محور جدید شرارت» با روسیه و کره‌شمالی توصیف کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    جلوی دزدی از ثروت ملی ایران را بگیرید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها