استنلس استیل

استنلس استیل شامل تمامی آلیاژ هایی است که در آنها نسبت کروم بیشتر از ۱۱ درصد می باشد، وجود عنصر کروم در ترکیبات این دسته از آلیاژ ها به نوعی مقاومت آنها را در برابر زنگ زدگی و فرسودگی بالا می برد. البته مولیبدن و نیکل نیز جزو مواردی هستند که خاصیت ضد زنگ زدگی دارند و از این رو در تولید استنلس استیل به کار می روند.

استنلس استیل

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در رابطه با این دسته از محصولات و همچنین شرایط خرید و قیمت آنها ارائه خواهد شد. 

01

‍ورق استیل چیست و چه ویژگی های دارد؟

ورق استیل در صنایع مختلف کاربرد بسیار گسترده ای دارد و حال حاضر در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود. البته در یک دسته بندی کلی انواع ورق استیل، شامل ورق استیل نگیر یا غیر مغناطیسی و ورق استیل بگیر یا مغناطیسی می باشد. مهمترین ویژگی ورق استیل این است که سطح بسیار صاف و یک دستی دارد و در مقابل زنگ زدگی و خوردگی نیز بسیار مقاوم است.

برای تولید انواع ورق استیل معمولاً از آلیاژ هایی نظیر کربن، نیکل، کروم و غیره استفاده می شود. البته لازم به ذکر است، آن دسته از مواردی که کربن کمتری دارند، با کیفیت تر بوده و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم تر هستند. همچنین این دسته از محصولات در مقایسه با دیگر فلزات برای فرم دهی، جوشکاری و سخت کاری شرایط بسیار مناسب تری دارند.

02

لوله استیل چیست و کاربردی دارد؟

لوله استیل آلیاژی است که از افزودن یک سری عناصر نظیر کروم و نیکل به آهن تولید می شود و در مقایسه با فلز آهن کیفیت بهتر و ویژگی های مطلوب  بیشتری دارد. به عنوان مثال لوله استیل نسبت به آهن در مقابل زنگ زدگی دارای مقاومت بسیار بیشتری است. ناگفته نماند که هر چقدر مقدار نیکل و کروم در ساختار لوله استیل بیشتر باشد به همان اندازه مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و فرسودگی بالاتر می‌ رود.

لوله استیل دارای انواع مختلفی است و هر کدام از آنها کارایی مخصوص به خود را دارند. در واقع هر کدام از انواع لوله استیل ساختار مخصوص به خود را دارند و نوع کاربرد آنها نیز بر اساس ساختارشان مشخص می‌ شود. به عبارت دیگر هر کدام از انواع لوله استیل ترکیبات متفاوتی دارند که همین ترکیبات متفاوت آنها نیز سبب شده است که ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مخصوص به خود را داشته باشند.

ناگفته نماند که تولیدکنندگان این دسته از محصولات همواره تلاش می ‌کنند بر اساس نیاز صنایع مختلف لوله استیل با ویژگی و خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب و کاربردی را به بازار عرضه کنند. علاوه بر ساختار و ترکیبات به کار رفته در انواع لوله استیل، این دسته از محصولات از نظر ظاهری نیز با یکدیگر متفاوت هستند و قطر، ابعاد، حجم و وزن متفاوتی دارند.

لوله های استیل به طور کلی کاربرد گسترده ای دارند و در صنایع مختلف نظیر صنایع پتروشیمی، سیستم آبرسانی، فاضلاب، صنایع غذایی و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. از محصولات علاوه بر زنگ زدگی در برابر حرارت، دمای بالا، رطوبت و خوردگی نیز مقاومت بسیار بالایی دارند و همین عامل شرایط استفاده از آنها در محیط های گوناگون را بسیار مساعد کرده است.

البته ناگفته نماند که در بین انواع لوله استیل لوله دکوراتیو پرکاربردترین محصول در این بین به شمار می رود و برای نمای داخلی و خارجی ساختمان ها به کار می رود. به عبارت دیگر لوله دکوراتیو برای شکل دهی و تزیین محیط بسیار کاربردی می باشد و همین عامل آن را بیش‌ از بیش در کانون توجه قرار داده است.

دیگر نوع پرکاربرد لوله استیل شامل لوله های نسوز می باشد که معمولاً این دسته از محصولات نیز در صنایعی که با دما و حرارت بالا سرکار دارند. مورد استفاده قرار می گیرد.

03

قیمت میلگرد استیل

به طور کلی قیمت میلگرد استیل به نوع آلیاژ به کار رفته در آن بستگی دارد. به عبارت دیگر نوع آلیاژ به کار رفته در تولید انواع میلگرد و ورق استیل در تعیین ویژگی ‌های فیزیکی و شیمیایی و همچنین سطح مقاومت آنها بسیار دخیل است. به همین دلیل بین نوع آلیاژ به کار رفته در ساختار لوله استیل و قیمت آن رابطه مستقیمی وجود دارد.

علاوه بر موارد نام برده میزان عرضه و تقاضا، وضعیت بازارهای جهانی فلزات، میزان صادرات و واردات فلز، نحوه تولید، استانداردها، حجم و مقدار خرید، نرخ ارز، هزینه ‌های تولید، قیمت مواد اولیه و دیگر موارد مشابه نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر قیمت این دسته از محصولات تأثیرگذار هستند.

پس با توجه به توضیحات ارائه شده می توان نتیجه گرفت که محاسبه قیمت این دسته از محصولات تابع عوامل بسیار مختلفی است.

ناگفته نماند که لوله های دکوراتیو به صورت شاخه ای به بازار عرضه می‌ شوند و از این رو محاسبه قیمت آنها نیز بر اساس تعداد و طول شاخه صورت می گیرد. به همین دلیل لازم است خریداران لوله های دکوراتیو قبل از خرید، یک سری اطلاعات در رابطه با رنگ لوله، ضخامت ورق به کار رفته برای تولید آن، نوع آلیاژ به کار رفته برای تولید، طول لوله، قطر لوله و غیره را به دست آورند.

خوشبختانه در حال حاضر با توجه به شرایط موجود، متقاضیان خرید انواع ورق و لوله استیل می ‌توانند از طریق مراجعه به سایت های فروش آنلاین فعال در این زمینه، به صورت لحظه‌ ای از قیمت بازار مطلع شوند و محصول مورد نظر خود را متناسب با قیمت دقیق بازار خرید کنند.

خرید میلگرد و ورق استیل

همانطور که عنوان شد ورق های استیل انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. همچنین در حال حاضر شرکت های مختلفی در سراسر دنیا مشغول تولید انواع ورق استنلس استیل هستند که همین عامل نیز به نوعی سبب شده است که تنوع برند این دسته از محصولات بالا باشد. از این رو متقاضیان خرید انواع ورق و میلگرد استیل باید بر حسب نیاز خود تمامی عوامل را در نظر بگیرند تا بتوانند خریدی موفق را تجربه کنند.

در حال حاضر برای خرید ورق و میلگرد استیل دو روش وجود دارد. در روش اول خریداران می توانند به صورت مستقیم به فروشگاه ها، نمایندگی ها یا شرکت های تولید کننده مراجعه کرده و پس از بررسی محصول از نزدیک، برای خرید اقدام کنند.

اما در روش دوم که تقریباً در مقایسه با روش اول مدرن تر نیز به شمار می‌ رود، خریداران می توانند به صورت غیر مستقیم و اینترنتی برای خرید وارد عمل شوند. مهمترین مزیت این نوع خرید در مقایسه با روش مستقیم در این است که دیگر نیاز به صرف هزینه و زمان برای حضور در محل خرید نیست.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها