خبر بد کارشناسان برای بازار ارز

خریداران دلار رکب خوردند؛ افزایش قیمت دلار

در نخستین ساعات امروز قیمت دلار در نیمه کانال ۵۱ هزار تومان بود و این امیدواری می‌رفت که روند نزولی بازار ادامه پیدا کند. اما کمی بعد از شروع معاملات، قیمت دلار دوباره بالا رفت و به کانال ۵۲ هزار تومان نزدیک شد.

خریداران دلار رکب خوردند؛ افزایش قیمت دلار

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد معاملات بازار جریان داشت و البته فروشندگان خانگی، به خاطر نگرانی از ریزش بیشتر قیمت، وارد بازار شده و اقدام به فروش دلار کرده بودند. اگرچه برخی امیدوار بودند دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود و از آنجا به کانال ۴۰ هزار تومانی برود، اما دلار به این عده رکب زد و نهایتا در محدوده ۵۱ هزار تومانی خود را تثبیت کرد.

انتظار چند روزه بازار برای سفر سلطان عمان به تهران به پایان رسید، اما روند دلار تغییر چندانی نکرد. برخی معتقدند هنوز خبر اصلی این سفر به بازار نرسیده و برخی دیگر می‌گویند همین که قیمت دلار در چند روز گذشته افزایش نداشته، تاثیر این سفر است. چون آنچه در مرز‌های شرقی ایران می‌گذرد پیام‌آور افزایش قیمت دلار است.

به عبارتی بازار ارز این روز‌ها تحت تاثیر دو خبر مهم بود؛ یکی سفر سلطان عمان که بسیاری آن را مقدمه مذاکرات هسته‌ای جدید می‌دانند و دیگری درگیری در مرز‌های شرقی که تدوام آن می‌تواند مستقیما بر قیمت ارز در بازار فردوسی تاثیر بگذارد. اما به نظر می‌رسد سفر سلطان عمان جو منفی شکل گرفته درباره درگیری‌های مرزی را کنترل کرد و اگرچه باعث کاهش قیمت دلار نشد، اما اجازه رشد بیشتر قیمت دلار را هم نداد.

البته دیدگاه دیگری هم وجود دارد. آن هم اینکه بازار ارز تاکنون بار‌ها خبر آغاز مذاکرات و نزدیکی به توافق هسته‌ای را شنیده و مدت‌هاست که در برابر آن واکنش چندان زیادی نشان نمی‌دهد. در یک سال گذشته انتشار هر خبر جدیدی از مذاکرات هسته ای، بازار را کاهشی نکرده و نهایت تاثیر آن درجا زدن قیمت دلار برای چند روز بوده است.

چرا قیمت دلار کاهش نیافت؟

اکنون هم بازار به همان سمت رفته است. در چند روز گذشته جو بازار ارز انتظاری بود و معامله‌گران در انتظار اخبار جدید بودند. اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد معاملات بازار جریان داشت و البته فروشندگان خانگی، به خاطر نگرانی از ریزش بیشتر قیمت، وارد بازار شده و اقدام به فروش دلار کرده بودند. اگرچه برخی امیدوار بودند دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود و از آنجا به کانال ۴۰ هزار تومانی برود، اما دلار به این عده رکب زد و نهایتا در محدوده ۵۱ هزار تومانی خود را تثبیت کرد.

این مقاومت قیمت دلار برای کاهش بیشتر، نگرانی‌هایی را در بازار و در بین کارشناسان ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی این میزان از مقاومت دلار بالای ۵۰ هزار تومان را مثبت نمی‌دانند. از آن جمله برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی گفت: به شکل سنتی، قیمت دلار در خرداد و تیر در کف قیمت سالانه است. اینکه دلار در محدوده ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان مانده باعث نگرانی است. چون اگر قرار باشد قیمت کنونی، کف قیمت دلار آزاد باشد کار در باقیمانده سال سخت می‌شود.

این کارشناس تاکید می‌کند سیگنال‌های امیدوارکننده‌ای در بازار وجود داشت و ما امیدوار بودیم دلار به زیر ۵۰ هزار تومان برسد، اما گویا بازار فعلا تمایلی به افت ندارد و همین مساله کار دلار برای ادامه سال را سخت می‌کند.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    3

    تا ساندیس خورها در کشور هستتد کشور ویران خواهیم داشت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اگر تو قول بدهی که دیگه میلیاردی دزدی نمیکنی و پولهایی را که به خارج بردی پس بدهی. دیگه هیچکس نمیره ساندیس بخوره.

  • ناشناس
    4

    نقدینه گی های زیادی در بخش معملات دلار صرف می شود، سرمایه های که باید در بخش سازنگی و اشتغال زای مفید انجام پزیرد: و قطعا این گونه معملات غیر قانونی بوده و یک آفت در اقتصاد کشور محصوب می شود،و پایمال کردن خون شهدا، و جرمی نا بخشودنی باید برای چنیین معملاتی که دست کمی از معملات سوداگران مرگ ندارد جزای بسیار سنگینی تبین نمود: اما متاسفانه مشاهده می شود که این جرم بسیار سنگین و پایمال کننده خون شهدا در فضاهای مجازی تبلیق می شود بگونه ای که یک شغل شریف و در تایید مسئولین کشور می باشد

  • ناشناس
    0

    هرچند وقت یکبار دلالان و بانک مرکزی عطسه یا سرفه و یا سفر این وان مقام را بهانه میکنند ونرخ ارز را بتلا و پایین میکنند و تاسف بار تر اینکه مردم عامی و حتی روشنفکر نمایان نیز برای ابراز وجود گول این تحرکات را تحلیل و مصادره به مطلوب میکنند غافل از اینکه در برروی همان پاشنه مبچرخد و فقط عده ای سود جو ماهی خود را صید میکنند و مردم روز به رورز فقیرتر میشوند.....

  • ناشناس
    0

    راه علاج خریدن طلا و خارج کردن پول از بانکه نت سفته بازای مفت خور خودشون رو یخورند

  • رابی
    1

    نتایج سفر پادشاه عمان نمایانگر شد😁🤣😂

  • ناشناس
    0

    با سلام خدمت تمام هموطنان عزیز
    بالا وپایین رفتن دلار دست دولت وسیاسیون می باشد که ما نمی دانیم چه سیاستی را دنبال می کنند فقط همین را می دانیم اصلاح برنامه های اقتصادی ممکن است ولی این عوامل به تبعات اجتماعی وروانی این برنامه اصلا فکر نکرده وبرای آنها مهم نيست تبعاتی که می تواند نتایج آن تا ۵۰۰سال گریبانگیر ایران وایرانی شود مثال زن پاکدامنی که بخاطر شرایط موجود به تن فروشی گرفتار شود ویا انسان شریفی که به کلاه برداری یاسرقت وغیره اینها ممکن است چند نسل طول بکشد ومشکل به وجود آمده حل شود

  • ناشناس
    2

    سلطان عمان نصفه روزه سفر رسمی دو روزه را تمام کرد شاید پیام غرب و امریکا مورد قبول واقع نشده

  • ناشناس
    0

    چون مسولین روی قیمت دلار شیر یکطرفه نصصب کرده اند بالا میرود ولی پایین نه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها