پیش بینی قیمت دلار 14 اردیبهشت 1402

قیمت دلار در کدام کانال آرام می‌گیرد؟

کاهش قیمت دلار امروز نیز ادامه داشت. بازار ارز به سفر رئیس جمهوری به دمشق واکنش نشان داد و در پایان معاملات امروز روند کاهشی را سرعت داد.

قیمت دلار در کدام کانال آرام می‌گیرد؟

روند نزولی قیمت دلار امروز نیز ادامه داشت. اسکناس آمریکایی با قیمت ۵۳ هزار و ۴۳۳ تومان معامله شد و بیش از ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

معامله‌گران کاهش قیمت دو روز گذشته را افت هیجانی می‌دانند. آنها معتقدند در زمان‌های رشد شارپی اسکناس آمریکایی، قیمت یک‌راست بالا نمی‌رود و استراحت‌هایی نیز هم در مسیر خود دارد.

 در روز جاری خرید و فروش در بازار آزاد بالا بود و برخی از فعالان بازار ارز معتقد بودند سیگنال سفر رئیسی به دمشق در پایان معاملات امروز روند کاهشی قیمت را تند‌تر کرده است.

این در حالی است که تحلیلگران فنی نیز می‌گویند اگر دلار بتواند به محدوده ۵۲ هزار تومانی برگردد می‌توان روند کاهشی دلار را تایید کرد؛ در غیر این صورت کاهش فعلی، به معنای استراحت بازار برای شروع روند افزایشی است.

مردم آماده شلیک سرمایه

سجاد بوربور کارشناس و فعال اقتصادی درباره روند کاهشی قیمت دلار در دو روز گذشته گفت: «طی روزهای گذشته قیمت دلار به کانال ۵۵ هزار تومان رسید و اکنون این قیمت دو هزار تومان کاهش داشته است. این مقدار کمتر از ۳.۵ درصد بوده و یک موضوع عادی است.»

وی با تاکید بر اینکه به این روند کاهشی باید مانند یک نوسان محدود نگاه کنیم خاطرنشان کرد: «به اعتقاد من فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، نباید به این روند با دید کاهشی نگاه کنند. این مقدار کاهش قیمت، نوسان محدودی است و مانند یک نویز در بازار عمل کرده است.»

وی در پاسخ به اینکه آیا این کاهش قیمت می‌تواند ادامه‌دار باشد توضیح داد: «در حال حاضر کف ۵۰ هزار تومان برای قیمت دلار مناسب است و این رقم ارزش واقعی دلار روی کاغذ است.»

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: «پول در کشور ۵۷ درصد رشد کرده که به معنای افزایش سپرده‌های دیداری به‌علاوه اسکناس و مسکوک است. این به آن معنی است که همه افراد آماده خرج کردن و شلیک سرمایه هستند.»

بوربور خاطرنشان کرد: «باید بپذیریم که انتظارات تورمی در کوتاه‌مدت به همه فکت‌های فاندامنتالی غالب است و هیچ چیزی غیر از این نیست.»

وی با اشاره به فعالیت دوباره دوربین‌های آژانس در کشور توضیح داد: « علاوه بر موضوع همکاری ایران با آژانس از طرفی مراودات با کشورهای حوزه‌ خلیج فارس در حال پررنگ شدن است. به همین دلیل باید بپذیریم که برخی از اهالی اقتصاد بر این باور هستند که دلار در کوتاه‌مدت می‌تواند بر مدار کاهشی قرار گیرد، این افراد چه دلار داشته باشند و چه سکه، فروشنده می‌شوند و این موضوع باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «در بازار آزاد یک کف فاندامنتالی ۵۰ تا ۵۲ هزار تومانی دلار داریم و ارزش دلار از دیدگاه من روی کاغذ همین مقدار است.»

سیگنال آرامش با سفر به دمشق 

امروز خبر سفر رئیس جمهور به دمشق توانست سیگنال مساعدی برای بازارهای مالی باشد. پیش از این نیز گسترش روابط سیاسی ایران با کشورهای اطراف و مناسبات مساعد سیاسی توانسته سیگنال آرامش به بازارهای مالی تزریق کند.

امروز سیگنال‌ بازارهای مجاور نیز به دلار تهران کاهشی بود. دلار هرات و سلیمانیه نسبت به دیروز یک کانال عقب‌نشینی کردند. دلار هرات با قیمت ۵۳ هزار و ۸۸۰ تومان معامله‌ شد. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۳ هزار و ۵۸۰ تومان مبادله شد.

امروز قیمت درهم امارات با کاهش ۱۵۰ تومانی به کف کانال ۱۵ هزار تومانی رسید و با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰ تومان در بازار معامله شد.

منبع: تجارت‌نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رابی
    1

    قیمت دلار مثل دل لیلی بی قرار است و با یک اشاره مجنون خودش را رها کرده و تا بی نهایت اوج می گیرد.

  • ناشناس
    1

    عمان داره کارهایی میکنه تابرجام احیا بشه وپیشقدم شدن ایران برای نصب دوربین ها درسایت هسته ای یعنی خبرهای بزرگی تا چندهفته دیگه درراهه!امیدواریم بالاخره تابستون دلارسقوط کنه

    نظرات شما -
    • خخخ
      0

      خخخ امید ؟امید خوبه اما باش تا صبح دولتت بدمد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها