چه کسانی دلار را در سقف قیمت می فروشند؟/ مبانی تکنیکال درباره دلار ۵۵ هزار تومانی چه می‌گوید؟

براساس گفته کارشناسان، درحال حاضر قیمت دلار در سقف کانال قیمتی خود قرار گرفته و انتظار می رود با توجه به تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه و همچنین سیاست های کنترلی بانک مرکزی، فشار فروش در این محدوده به شدت افزایش یابد که این موضوع دلار را در قدم اول به محدوده 50 هزار تومان بازمی گرداند.

چه کسانی دلار را در سقف قیمت می فروشند؟/ مبانی تکنیکال درباره دلار ۵۵ هزار تومانی چه می‌گوید؟

یکی از آسیب های بازارهای غیر شفاف و غیر رسمی که برخی به غلط به عنوان بازار آزاد از آن یاد می‌کنند این است که بازیگران اصلی بازار می توانند از بی اطلاعی افراد سوء استفاده کرده و با ایجاد جو روانی و هیجانات کاذب ، قیمت ها را آنگونه که خود میخواهند تعیین و تفسیر کنند.

این موضوع طی سال های گذشته در بازار ارز به دفعات زیادی اتفاق افتاده و هربار شاهد آن بودیم که دلالان در زمان شروع روند نزولی، با وارونه نشان دادن حقیقیت سعی در ایجاد شرایط مناسب برای خروج از بازار و واگذاری دلارهای مانده در دست خود به افراد بی اطلاع کرده اند.

بیشتر بخوانید: نشانه‌های کاهش نرخ دلار/ نمودار

موضوعی که کارشناسان با استناد به روند قیمتی دلار ، درخصوص آن هشدار داده و به افراد توصیه می کنند در شرایط کنونی از خرید ارز صرف نظر کنند.

دلار

براساس نمودار، قیمت دلار وارد سقف قیمتی کانال یک ماهه شده است.

براساس مبانی تکنیکال، بازار درحال ایجاد الگوی دوقلو (double top) است که اگر این الگو کامل شود بازار روند نزولی خودرا در قدم اول تا ۵۰ هزار تومان، ادامه خواهد داد.

همچنین اگر در  محدوده ۵۰ هزارتومان حمایتی صورت نپذیرد  قیمت ها تا حدود ۴۴ هزار تومان کاهشی خواهد شد.

کارشناسان بر این باورند با توجه به این شرایط، خرید دلار باریسک بالایی روبه رو خواهد بود و به افراد پیشنهاد میکنند در این محدوده برای خرید اقدام نکنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    ارز 28500 درست نمی شد دلار الان 46 هزار تومان می بود

  • ناشناس
    0

    سقف بعدی دلار در کوتاه مدت بین ۷۵ تا ۸۰ تومن هست

  • ناشناس
    0

    پول ایران رابی ارزش ترین پول دنیا کردند افرین افرین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها