فرار سرمایه از بازار ارز شدت گرفت / انتقال بی سر و صدای پول هوشمند به بازار سهام

مطابق ارقام نمودار، در روزهای اخیر با اجرای سیاست های جدید بانک مرکزی در خصوص نحوه تخصیص ارز سهمیه ای و الزام راه اندازی حساب ارزی توسط خریداران به منظور جلوگیری از فعالیت های سوداگرانه، شاهد افزایش فشار عرضه و کاهش نرخ دلار در بازار آزاد بوده‌ایم.

فرار سرمایه از بازار ارز شدت گرفت / انتقال بی سر و صدای پول هوشمند به بازار سهام

این در حالی است که روند بازارهای مالی نشان می دهد طی روزهای گذشته جریان ورود پول هوشمند به بازار سهام شدت گرفته است. به طوری که از ابتدای سال جدید خالص ورود پول توسط معامله‌گران حقیقی به بازار سهام از 3200 میلیارد تومان فراتر رفته است.

این نشان می دهد، عزم جدی مدیران بانک مرکزی برای سرکوب تقاضای سوداگری در بازار ارز، ریسک حضور در این بازار را افزایش داده است.

در مقابل، در پی تقویت بازدهی انتظاری بازارهای رقیب از جمله بازار سهام، بازار ارز جایگاه خود را به عنوان بستر سرمایه گذاری از دست داده و با خروج سرمایه همراه شده است.

photo_2023-04-09_09-24-57

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    هر جا برید میچاپندتون فرقی نمیکنه

  • عطایی
    0

    ۳ سال است همه چیز در کشور از رشد قیمتی ۱۰ تا ۴۰ برابری برخودرار ‌‌شده است به غیر از سهام خیلی از سهامداران‌ بعد از ۳ سال ۷۵ درصد منفی هستند بازار سرمایه هیچ رشدی را‌شروع نکرده است همه سهامداران در ضرر هستند

  • فکری
    0

    زندگی ام در بورس نابود شد

  • کاظمی
    0

    طی ۳ سال سرمایه ام را بیش از ۷۰ درصد منفی و با توجه به رشد تورم و افزایش قیمت کالاها امزوز سرمایه مان بی ارزش بی ارزش شده است ای خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها