معرفی پرفروش ترین و پرسود ترین گیاهان دارویی

بیش از 2000 گونه گیاه دارویی در نقاط مختلف ایران وجود دارد. تنوع گیاهان دارویی در ایران و خواص متعددی که این گونه‌ ها در درمان بیماری‌ ها و ایجاد احساس آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن دارند، باعث شده است که استقبال افراد نسبت‌ به مصرف گیاهان دارویی و دمنوش های گیاهی افزایش یابد.

معرفی پرفروش ترین و پرسود ترین گیاهان دارویی

به‌ همین‌ دلیل گیاهان دارویی در لیست پرفروش‌ ترین و پرسودترین اقلام موجود در عطاری‌ ها قرار گرفته‌ اند. اگر قصد راه‌ اندازی یک عطاری را دارید یا به تازگی به این حوزه وارد شده‌ اید، پیشنهاد می‌ کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله شما را با لیست ارزشمندی از پرفروش ترین گیاهان دارویی آشنا خواهیم کرد. 

آویشن؛ گیاهی پرمصرف در فصل سرما با حاشیه سود بالا

آویشن یکی از گیاهان دارویی با خواص درمانی متعدد است که در ایران و به‌ خصوص در استان خراسان جنوبی به میزان فراوان کشت می‌ شود. با توجه‌ به فراوانی این گیاه در ایران و خواص دارویی شگفت‌ انگیزی که برای درمان انواع بیماری‌ ها، سلامت پوست و زیبایی مو دارد، نام آویشن در لیست پرفروش ترین گیاهان دارویی در عطاری‌ ها دیده می‌ شود. همچنین نقش درمانی آویشن در تسکین سرفه و درد گلو باعث شده است که آمار فروش این گیاه دارویی در فصل‌ های سرد سال بیشتر شود. 

همچنین با توجه‌ به اینکه کشت آویشن هر سال نیاز به تهیه بذر و نشا ندارد، پرورش آن آسان است. به‌ همین‌ دلیل آویشن جزو یکی از پرسودترین گیاهان دارویی محسوب می‌ شود. عطاری‌ ها با خرید گیاهان دارویی عمده می‌ توانند به درصد سود فروش خود بیفزایند. 

حخجخحج

گل گاو زبان؛ درصد بالای فروش به‌ دلیل دوره برداشت طولانی 

یکی از گیاهان دارویی که دوره برداشت طولانی مدتی دارد و تقریبا در همه فصول سال افراد نسبت به خرید آن اقدام می‌ کنند، گل گاو زبان است. آرامش‌ بخش بودن، درمان افسردگی و اضطراب، تقویت اعصاب، کمک به قطع سرفه، تنظیم ضربان قلب، درمان التهاب و ورم کلیه بخشی از خواص متنوع این گیاه دارویی هستند. دمنوش گل گاو زبان نیز آمار فروش خوبی بین مشتریان دارد. از طریق مرکز فروش دمنوش های گیاهی می‌ توانید بهترین و باکیفیت‌ترین دمنوش‌ های ساده و ترکیبی گل گاو زبان را با قیمت مناسب برای فروشگاهتان تهیه کنید. 

همچنین با توجه‌ به چند ساله بودن این گیاه، هزینه‌ های کمی برای کاشت آن صرف می‌ شود. در نتیجه قیمت مناسب و حاشیه سود بالایی برای عطاری‌ ها دارد. مجموعه عواملی که به آن اشاره کرده‌ ایم، باعث شده است تا گل گاو زبان در لیست کشت گیاهان دارویی پرسود قرار بگیرد. 

زیره؛ گیاه دارویی پرفروش با قابلیت استفاده در غذاهای متنوع 

زیره علاوه‌ بر اینکه خواص دارویی متنوعی دارد، به‌ عنوان یک چاشنی برای طعم دادن به غذا نیز مورداستفاده قرار می‌ گیرد. این موضوع انواع زیره سبز و سیاه را به یکی از پرفروش ترین و پرسود‌ترین گیاهان دارویی تبدیل کرده است؛ بنابراین برای راه اندازی مغازه عطاری حتما نام زیره را در بالای لیست اقلام موردنیاز و ضروری یادداشت کنید. 

از خواص دارویی این گیاه می‌ توان به کمک به هضم غذا، تسکین درد معده و دل پیچه و اشتهاآور بودن اشاره کرد. همچنین زیره گیاهی ضد سرطان و ضد تشنج است، باعث پیشگیری از دیابت و کاهش وزن می‌ شود. توجه داشته باشید از آنجایی‌ که زیره یک گیاه صادراتی است، چندان دچار نوسانات قیمت نمی‌ شود. در نتیجه تهیه زیره برای عطاری‌ ها حاشیه سود مناسبی دارد. 

زنجبیل؛ از گیاهان دارویی زمستانه پرطرفدار 

در لیست گیاهان دارویی زمستانه همواره نام زنجبیل به ‌عنوان یکی از گیاهان دارویی پرفروش دیده می‌ شود. استفاده از این گیاه برای درمان گلو درد و سرماخوردگی در فصل زمستان طرفداران بسیاری دارد. براساس آمار، میزان کشت زنجبیل کمتر از میزان فروش آن است. به‌ این‌ ترتیب بخشی از زنجبیل موجود در بازار ایران از طریق صادرات به کشور وارد می‌ شود. همین موارد نشان می‌ دهد که زنجبیل یکی از گیاهان دارویی پرفروش در ایران است. از خواص دارویی این گیاه می‌ توان به ضدنفخ بودن آن، مبارزه با بیماری‌ های قلبی و عروقی، جلوگیری از آلزایمر، تسکین سرما‌خوردگی، سردرد، دردهای عضلانی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

گل‌ محمدی، در لیست پرفروش‌ ترین گیاهان دارویی بهاری

خاستگاه و محل اصلی رشد گل محمدی بیشتر در آسیا و ایران است. این گل زیبا علاوه‌ بر عطر و بوی دلربا، خواص دارویی فراوانی نیز دارد. همچنین در فرهنگ غذایی ایران از عصاره این گل برای تهیه انواع غذا، شربت، شیرینی و بستنی استفاده می‌ شود. همین موارد گل محمدی را در لیست پرفروش‌ ترین گیاهان دارویی قرار داده است. 

از خواص دارویی گل محمدی می‌ توان به درمان روماتیسم، رفع اضطراب و افسردگی، رفع یبوست و تنظیم چرخه قاعدگی اشاره کرد. بسیاری از افراد گل‌ های این گیاه پرفایده را به چای اضافه می‌ کنند تا از خواص آرامش‌ بخش و دارویی آن بهره‌ مند شوند. یکی دیگر از موارد مصرف گلبرگ‌ های گل‌ محمدی اضافه کردن آن به ماست به‌ عنوان یک راهکار ساده برای رفع سردی آن است.

التتز

تضمین افزایش فروش گیاهان دارویی با تامین محصولات باکیفیت

در این مقاله شما را با پرفروش ترین گیاهان دارویی آشنا کردیم. تهیه این گیاهان پرطرفدار و پرمصرف توسط صاحبان عطاری‌ ها، باعث رسیدن به سود بالا و مناسبی خواهد شد. بررسی رفتار مشتریان، تهیه لیست گیاهان پرمصرف در فصل‌ های مختلف سال و در نظر گرفتن عادات غذایی افراد در مناطق جغرافیایی مختلف به عطاری‌ ها برای آماده‌ سازی لیست گیاهان دارویی پرفروش کمک خواهد کرد. 

اگر می‌ خواهید میزان فروش این گیاهان پرمصرف و پرسود را به بیشترین حد ممکن برسانید، اهمیت خرید محصولات باکیفیت از مراکز معتبر فروش گیاهان دارویی را دست کم نگیرید. با عرضه محصول با‌کیفیت به مشتریان، آن‌ها برای خرید بعدی نیز نزد شما خواهند آمد. ویترین مارکت یک عطاری آنلاین معتبر است که مراحل راه‌ اندازی و تامین اقلام موردنیاز عطاری‌ ها را از صفر تا صد انجام می‌ دهد. با مراجعه به سایت ویترین مارکت به آدرس vitrinemarket.com می‌ توانید با خدمات این مجموعه آشنا شوید و لیست قیمت انواع گیاهان دارویی را مشاهده کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها