انتقاد روزنامه هم‌میمن به نرخ دستمزد مصوب در قانون کار:

می‌خواهند جامعه را به سوی فقر و فلاکت نامحدود ببرند

روزنامه هم میهن نوشت: کسی که نشسته و این ماده را تصویب کرده، فارغ از اینکه به لحاظ اخلاقی باید پاسخگو باشد، نشان داده که حداقل درک را از زندگی مردم ندارد. می‌خواهند جامعه را بسوی فقر و فلاکت نامحدود آماده کنند.

می‌خواهند جامعه را به سوی فقر و فلاکت نامحدود ببرند

 آیا کسی هست که بتواند در کاری شاغل شود و با نصف حداقل دستمزد حتی نان و پنیر بخورد؟ تولیدکننده‌ای که باید کالای خود را با چنین دستمزدی در حد صفر تولید کند، آیا بهتر نیست که از دایره تولید اخراج شود؟ حداقل حقوق و دستمزد امسال حدود 3/7 میلیون تومان است، نصف آن می‌شود حدود 65/3 میلیون تومان. اگریک خانوار 4نفری فقط و فقط نان و ماست و چایی شیرین و قند بخورد و هیچ خرج دیگری از جمله مسکن، پوشاک، حمل و نقل و درمان و آموزش و... نداشته باشد، فقط بیش از یک و نیم میلیون تومان را باید بابت این موارد بدهد.

 آن کسی که نشسته و این ماده را تصویب کرده، فارغ از اینکه به لحاظ اخلاقی باید پاسخگو باشد، نشان داده که حداقل درک را از زندگی مردم ندارد. حقوق‌های خودشان ده‌ها برابر این رقم است با انواع و اقسام امکانات و رانت‌ها همراه است بعد به راحتی برای ضعیف‌ترین قشر جامعه قانون می‌نویسند که ماهانه با حقوق 65/3 میلیون تومان کار کند.

 این واقعیت مضمونی است که آنان از انقلاب اسلامی در ذهن دارند و می‌خواهند جامعه را بسوی فقر و فلاکت نامحدود آماده کنند. این تغییری است که در همه حوزه‌ها کم‌وبیش دیده می‌شود.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    مگه واقعا مسئولی هم هست که از وضع مردم خبر داشته باشه!؟

  • ناشناس
    0

    مسئولان با همین فرمان بتازند بزودی به خواسته هاشون که نابودی مردم است می رسند

  • .
    0

    داریم از گشنگی میمیریم
    دیگه با چه زبونی بگیم
    نمیتونم اجاره خونه ،اقساط ها ،خوراک ،پوشاک و...رو تهیه کنم
    بابا بفهمین وقتی دیگه ب آخر برسه اون موقع عذر خواهی و غلط کردن و اشتباه کردن واس ما آب غذا نمیشه هاااااااااااا
    دیگه نمیتونییییییییییییییییییم اونایی که خودشونو مظلوم جلوه میدن و ... اگه مسئولیتی داری نمیتونی کاری بکنی تو هم مث ما باش ن اینکه حقوق ۱۰۰ میلیونی بگیری بگی من میگم اینا قبول نمیکنن و... فایده نداره
    گ
    ش
    ن
    ه
    ه
    س
    ت
    ی
    م

  • اسی
    0

    من با دیدن این وضعیت یاد این ابیات شاعر شیرین سخن افتادم: عید است فقرا پول و ندارند
    پیراهن و رخت نو ندارند
    خوب است ز مرحمت وزیران
    رحمی بکنند بر فقیران

  • ناشناس
    0

    مسئولین متلاشی کردن جامعه، با دریافتی ماهیانه بالای صد میلیون تومان

  • ناشناس
    0

    اینها نشانه انقلابی گریست .

  • ناشناس
    0

    اگر مسولی نوک سوزن انسانیت در وجودش باشه حقوق بازنشسته وکارگر روکمتر از۲۸میلیون تصویب نمیکرد همین ۳۰تومن هم تازه اگه سر خرج رو پایین نیاره نمیرسه برادرم شغل آزاد داره با۱بچه وداشتم خونه وماشین میگه خرج ماشین من میانگین ۴۰میلیون در ماهه چطور کارگر بااین حقوقا هم کرایه خونه بده هم خرج زن وبچه بر باعثش لعن ونفرین باداشتن ایرانی ثروتمند یا پولمونو عربها میبرن در خارج یت در داخل اختلاس میشه وبقیه اش هم افغانی ها میخورن انواع یارانه وکار واجاره مسکنم که بالا بردن حداقل افغانی مهاجم چه قانونی جه غیر قانونی را اخراج کنند الان که دیگه جنک نیست اگرم باشه بما چه مربوط کدام کشور اینقدر پلنگ وبازه هر شبه ادمی از مرز میاد تو از ترکیه یاد بگیرید اینا تو خوابند وهدفشون ریشه کن کردن ما ایرانیان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها