صفر تا صد ارز دیجیتال به زبان ساده

بازار داغ ارزهای دیجیتال، فرصت مناسبی را برای افزایش سرمایه افراد مختلف فراهم کرده است و این روزها کمتر کسی را پیدا میکنید که نام رمزارزها را نشنیده باشد.

صفر تا صد ارز دیجیتال به زبان ساده

برای حضور موثر در این بازار و شناخت فرصتهای مناسب سرمایه گذاری، ابتدا باید با مفاهیم اصلی و اصطلاحات رایج در حوزه ارزهای دیجیتال آشنا شوید. اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است که چگونه وارد ارز دیجیتال شویم، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله با بررسی مفاهیمی چون «رمزارز»، «بلاک چین»، «ماینینگ» و بهترین کیف پولهای ارز دیجیتال، صفر تا صد ارز دیجیتال به زبان ساده را بررسی می کنیم.

ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با انواع ارز دیجیتال

ارز دیجیتال به زبان ساده نوعی پول مجازی است که برخلاف سایر ارزهای سنتی، وجود فیزیکی ندارد و قابل لمس نیست. ارز دیجیتال به انگلیسی «Digital Currency» نامیده میشود. با استفاده از ارزهای دیجیتال میتوان معادلات و مبادلات اینترنتی را انجام داد؛ با این حال بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری و کسب سود از ارزهای دیجیتال استفاده میکنند یا اصطلاحا ترید میکنند. در دوره های آموزش ترید، روش های انجام معاملات و جا به  جایی ارزهای دیجیتال را به طور کامل یاد میگیرید.

معرفی انواع ارز دیجیتال؛ یکی از مهم ترین مباحث در آموزش ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال به طور کلی در دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تولید و توزیع میشوند. در حالت متمرکز، یک دولت یا سازمان وظیفه تولید یا توزیع ارزهای دیجیتال را بر عهده دارد و در حالت غیرمتمرکز، تولید و توزیع ارزهای دیجیتال بر عهده اعضای حاضر در سیستم است. ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که در زیر آنها را معرفی میکنیم:

  • رمزارز: این نوع از ارزهای دیجیتال بیشتر از نوع غیرمتمرکز هستند و با استفاده از تکنولوژی رمزنگاری ایجاد میشوند. بیت کوین و اتریوم از معروفترین نمونه های رمزارز هستند. با آگاهی پیدا کردن درباره قیمت اتریوم امروز، قیمت سایر ارزهای دیجیتال و یادگیری روشهای ترید ارزهای دیجیتال، میتوانید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید.
  • ارز مجازی: ارزهای مجازی از نوع متمرکز هستند و توسط شرکتها یا سازمانهای خصوصی تولید و توزیع میشوند. ارزهای دیجیتال در بازیها جزو این دسته از ارزهای دیجیتال هستند.
  • ارز بانک مرکزی: این نوع ارز دیجیتال نیز نوعی ارز متمرکز است و توسط بانک مرکزی هر کشور تولید و توزیع میشود.

از بین انواع ارز دیجیتال، رمزارزها بیشترین استفاده را در میان کاربران دارند و اکثر افراد برای سرمایه گذاری از ارزهای رمزنگاری  شده استفاده میکنند.

ساختار و نحوه کارکرد ارزهای دیجیتال؛ آشنایی با مفهومی به نام بلاک چین

در بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال به زبان ساده، باید مفهوم مهمی به نام بلاک چین را بررسی کنیم. ارزهای دیجیتال روی یک پایگاه داده یا بستر کلی به نام بلاکچین اجرا میشوند؛ به این صورت که هر تراکنش بعد از تاییدشدن به شکل یک بلوک جدید، در این زنجیره بلاک قرار میگیرد.

به همین ترتیب ساختار بلاک چین دائما در حال بروزرسانی است و همه دارندگان یک ارز دیجیتال به نسخه بروزشده آن بلاکچین دسترسی خواهند داشت. اگر بدانید توکن چیست، این را نیز میدانید که توکنها بلاکچین اختصاصی ندارند و در بستر بلاکچین سایر رمزارزها ساخته میشوند.

معرفی معروفترین ارزهای دیجیتال

یکی از مهمترین مفاهیم در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به زبان ساده، آشنایی با معروفترین ارزهای دیجیتال است. در ادامه معروفترین ارزهای دیجیتال را معرفی میکنیم:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • دوج کوین
  • تتر
  • بایننس کوین
  • پلکادات
  • کاردانو
  • لایت کوین
  • سولانا
  • ترون

اینها فقط چند مورد از بیشمار ارز دیجیتال موجود در بازار داغ کریپتوکارنسی هستند. در آموزش مقدماتی ارز دیجیتال با نحوه کارکرد و خرید و فروش این ارزها به طور کامل آشنا خواهید شد.

31

روش های تولید و استخراج ارز دیجیتال

یکی از مهمترین مفاهیم در اموزش ارز دیجیتال از مبتدی، آشنایی با شیوه تولید یا استخراج ارزهای دیجیتال است. به طورکلی، به تولید سکه های جدید در شبکه بلاک چین، ماینینگ (Mining) یا استخراج گفته میشود. به زبان ساده ماینینگ به عملیاتی گفته میشود که برای کشف رمز معاملات دیجیتالی و ثبت آنها صورت میگیرد. روشهای مختلفی برای تولید یا استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم:

  • استخراج از طریق پردازنده مرکزی یا CPU: ماینینگ به این روش جزو اولین روشهای استخراج ارز دیجیتال است. در این روش ماینر با استفاده از کامپیوتر شخصی و به کمک پردازنده مرکزی استخراج ارز دیجیتال را انجام میدهد.
  • استخراج به کمک GPU: در این روش برای استخراج کوینها باید به سیستمی با پردازنده گرافیکی قدرتمند دسترسی داشته باشید.
  • استخراج به کمک ASIC: در این روش ماینر با استفاده از تراشه های مخصوصی به نام ASIC با دستگاه ماینر شروع به تولیدکردن ارزهای دیجیتال و ثبت معاملات دیجیتالی میکند.

برای ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال بهتر است آموزش مقدماتی ارز دیجیتال را به  طور کامل پشت سر گذاشته باشید و با فرایندهای تخصصی این حوزه نیز آشنایی داشته باشید؛ زیرا استخراج ارزهای دیجیتال با هر کدام از روشهای معرفی شده مزایا و معایب خود را دارد که کاملا باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید.

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

در بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال، مهمترین مبحث آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به زبان ساده است. اولین مرحله در خرید و فروش ارزهای دیجیتال، استفاده از صرافیهای ارز دیجیتال بوده و در این صرافی ها امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار میگیرد.

صرافیهای خارجی امکان تبدیل ریال به ارز دیجیتال را ندارند؛ بنابراین بهترین روش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کاربران داخل ایران استفاده از صرافیهای ایرانی است. پس از خرید ارز دیجیتال در صرافیهای داخلی میتوانید سرمایه ارز دیجیتال خود را به بستر صرافیهای خارجی انتقال دهید و شروع به انجام معاملات دیجیتال کنید. یکی دیگر از مهمترین مفاهیم در بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال به زبان ساده، آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال است. کیف پول ارز دیجیتال (Crypto Wallet) آدرس ارزهای دیجیتال در شبکه بلاک چین را درون خود نگهداری می کند و برای ذخیره کردن ارزهای دیجیتال مورداستفاده قرار می گیرد.

بهترین کیف پول های نگهداری ارز دیجیتال

به  طور کلی کیف پولهای ارز دیجیتال به ۳ دسته «نرم افزاری»، «سخت افزاری» و «کاغذی» تقسیم بندی میشوند. از جمله بهترین و معروفترین کیف پولهای ارز دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لجر (Ledger)
  • ترزور (Trezor)
  • واسابی (Wasabi)
  • آرموری (Armory)
  • تراست والت (Trust Wallet)

برخی از صرافی ها کیف پول مخصوص خود را دارند. استفاده از این کیف پولها به دلیل این که در معرض خطر هک و دستکاری هستند، اصلا توصیه نمیشود.

32

آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال در داجکس؛ ورود قدرتمند به دنیای کریپتوکارنسی

در این مقاله صفر تا صد ارز دیجیتال به زبان ساده بررسی کردیم و به مهمترین مفاهیم دنیای کریپتو اشاره ای داشتیم. برای اینکه بتوانید فرصتهای مناسب در این بازار را به خوبی تشخیص دهید و بهترین سرمایه گذاری را داشته باشید، باید به مفاهیم این حوزه مسلط شوید. مجموعه معتبر داجکس با سالها تجربه در زمینه آموزش خرید  و  فروش ارز دیجیتال به زبان ساده، دوره های حرفه ای از مقدماتی تا پیشرفته را برای شما عزیزان آماده کرده است. با استفاده از این دوره ها، میتوانید به صورت عملی معامله رمز ارز را از اساتید با تجربه این صنعت بیاموزید. برای کسب اطلاعات بیشتر با جستجوی نام داجکس و ورود به سایت این مجموعه، پکیجهای آموزشی را بررسی کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها