نکات مهم پیش از خرید انواع بخارشوی

بخارشوی یکی از کاربردی ترین ابزارهای موجود در خانه است، چرا که با وجود اندازه کوچک آن، کارهای زیادی در خانه انجام می دهد.

نکات مهم پیش از خرید انواع بخارشوی

به طور کلی، کارهای مختلفی از جمله تمیز کردن کف، شیشه و پنجره، دیوارها، پرده‌ها، تشک‌ها و پتوها، اتو کردن لباس‌ها (با استفاده از تمیز کردن با بخار خشک)، شیرآلات و پاک کردن رسوب‌های آهک از اتصالات و سطوح و… و بسیاری از مناطق کوچک و بزرگ دیگر را میتوانید با استفاده از بخارشوی خانگی تمیز کنید.

 

علاوه بر این، اگر می خواهید اثاثیه منزل خود از جمله مبلمان خانه تان را بشویید، بخارشوی بهترین گزینه است. با استفاده از این وسیله می توانید مبلمان را به صورت یک دست شسته و در عین حال از قابلیت مکش آن برای حذف آب اضافی از لایه های مبل استفاده کنید. در این زمینه جالب است بدانید که تمیز کردن چربی کابینت آشپزخانه حتی با بخارشوی کار دشواری نخواهد بود و استفاده از این محصول کار را ساده‌تر می‌کند.

 

آشنایی با انواع بخارشوی

برای کمک به شما در انتخاب و خرید راحت‌تر این محصول، در این بخش از راهنمای خرید، 4 نمونه از مدل‌های بخارشوی محبوب موجود در بازارهای بین‌المللی را به شما معرفی خواهیم کرد. دانستن عملکردها و ویژگی های مختلف هر یک از این بخارشوی ها در واقع مفید است زیرا به شما کمک می کند جستجوی خود را بر روی محصولاتی متمرکز کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کنند.

 

بخارشوی دستی (Handheld Steam Cleaner)

یکی از گزینه های مقرون به صرفه در این دسته از محصولات، بخارشوی دستی است که یک وسیله کوچک، متحرک و مفید است. به طور کلی استفاده از بخارشوی دستی به دلیل اندازه کوچک بسیار راحت است. همچنین در صورت عدم استفاده، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند، بنابراین می‌توانید تقریباً در هر مکانی آن را قرار دهید. بخارشوی های دستی برای شستن سریع پنجره ها یا برای از بین بردن لکه های ریز از روی فرش عالی هستند، اما باید توجه داشته باشید که برای تمیز کردن فضاهای بزرگ چندان موثر نیستند. اندازه جمع و جور آنها در واقع برای شستن گوشه ها و پیشخوان های خانه مفیدتر از تمیز کردن کف است.

 

بخارشوی ایستاده (Steam Mops)

هدف اصلی بخارشوی های ایستاده پاکسازی سطوح است. این محصولات که از نظر ساختاری شبیه جاروبرقی ایستاده هستند، به دلیل وزن، عمودی بوده و حمل و نقل آن ساده است. مخازن آب اغلب در داخل یا به دسته پاک کننده های بخار مستقل وصل می شوند. در حالی که یک بخارشوی عمودی می تواند همان وظایف تی را انجام دهد، در ضدعفونی و تمیز کردن کف نیز به طور قابل توجهی موثرتر است.

 

تمامی این خصوصیات، بخارشویی  را ارائه می‌دهند که هر گونه میکروب، باکتری یا انگلی را که ممکن است روی زمین شما پنهان شده باشد، از بین می‌برد، علی‌رغم این واقعیت که هر مدل احتمالاً ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌دهد. اما از آنجایی که نیازی به مواد شوینده مختلف نیست، شستشوی سطوح زمان کمتری می برد. هزینه‌های بخارشوی‌های ایستاده معمولاً بسته به برند، قدرت، انعطاف‌پذیری و لوازم جانبی متفاوت است و معمولاً هزینه‌ آن کمی بیشتر از بخارشوی دستی است.

 

بخارشو سیلندری یا کپسولی (Cylinder Steam Cleaner)

از آنجایی که دستگاه‌های بخارشوی سیلندری یا کپسولی جزو گزینه‌های حجیم‌تر و بزرگ‌تر هستند، نگه‌داشتن آنها در خانه‌های کوچک کمی چالش‌برانگیزتر است. اما اجازه ندهید این ویژگی شما را از خرید این نسخه منصرف کند، زیرا این نوع بخارشوی در ضدعفونی و تمیز کردن خانه شما بسیار موثر است. به طور کلی وجود یک مخزن آب بزرگتر در ساختار این کالاها بیشتر ابعاد بزرگتر آنها را تشکیل می دهد. از آنجایی که این نوع بخارشوی اغلب به کانکتورهای مختلفی برای شستشوی سطوح مختلف مجهز بوده و ساختار بسیار متنوعی دارد. به دلیل سازگاری آن، می توانید از بخارشوی کپسولی برای تمیز کردن سطوح، کانترها و حتی پارچه و لباس استفاده کنید.

 

اگرچه قیمت این محصول بسته به مدل ها و ویژگی های متفاوت آن ها تغییر می کند، اما به طور متوسط یک بخارشوی سیلندری بیشتر از بخارشوی قابل حمل یا ایستاده هزینه دارد. اگرچه این مدل‌ها گران‌تر هستند، اما می‌توانید تقریباً تمام قسمت‌های خانه‌تان را به سرعت با کمک این کالاها تمیز و ضدعفونی کنید.

 

بخارشوی چندمنظوره (Vapor Steam Cleaner)

شکل و عملکرد بخارشوی کپسولی با بخارشوی چند منظوره یکسان است و بسیاری از مزایای آن با طراحی قبلی مشترک است. این نوع بخارشوی معمولاً دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و امکانات اضافی است که تمیز کردن آسان انواع سطوح و اقلام را آسان می کند.

 

این نوع بخارشوی ظرفیت تولید بخار خشک یکی از بارزترین ویژگی های آن است. علاوه بر این، برخی از لوازم خانگی که مستعد رطوبت هستند، می توانند تحت تمیز کردن اولیه قرار گیرند. بخارشوی ها با این قابلیت امکان خشک شدن کامل تمامی سطوح را در حین نظافت فراهم می کنند و نیاز به صرف زمان برای خشک کردن محیط پس از تمیز کردن را از بین می برند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که این کالا نسبت به باقی بخارشوی های موجود در بازار از قیمت بالاتری برخوردار است.

 

22

 

نکات کلیدی که قبل از خرید بخارشوی می بایست به آن ها توجه کنید

تصمیم شما مطمئناً تحت تأثیر دلایلی که می خواهید بخارشوی بخرید، سبک زندگی شما و نحوه استفاده از آن خواهد بود. برای کمک به شما در انتخاب بخارشوی مناسب، آگاهی از ملاحظات زیر می تواند بسیار مفید باشد.

 

قیمت بخارشو

بسته به بازه قیمتی محصول، می توانید انواع بخارشو را انتخاب کنید. بخارشوی های دستی و ایستاده با قیمت مناسب در دسترس هستند. طبیعتاً اگرچه برخی از نسخه های سیلندری و چند منظوره به عنوان مدل های گران قیمت در نظر گرفته می شوند، باید توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در این دسته از کالاها در طول زمان می تواند کاملاً مقرون به صرفه باشد. از این حیث بسیاری از برندهای با قیمت متوسط به عنوان انتخاب های باکیفیت به حساب می آیند، بنابراین برای نظافت منازل با ابعاد معمولی، بخارشوی هایی با قیمت متوسط نیز می تواند در دید کاربران مفید باشد.

 

اندازه و وزن بخارشو

بخارشوها در اندازه‌ها، اشکال و وزن‌های مختلف، از انواع قابل حمل گرفته تا چند منظوره، عرضه می‌شوند. به طور کلی، هنگام خرید باید اندازه و وزن کلی دستگاه را در نظر بگیرید. مشکل در حمل و نقل یا حمل بخارشوی سنگین می تواند خریداران را از سرمایه گذاری در چنین نسخه هایی منصرف کند. (مانند گزینه های چند منظوره با وزن بیش از 3 کیلوگرم). نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هنگام خرید بخارشوی باید محل قرارگیری آن را در نظر بگیرید. این می تواند هنگام تصمیم گیری بین مدل های ایستاده و چند منظوره بسیار مهم باشد.

 

فشار و دمای دستگاه

از آنجایی که گرما و فشار بخار تولید شده می تواند در تمیز کردن کامل محیط بسیار مهم باشد، فشار و دمای بخارشوی دو ملاحظه کلیدی در هنگام خرید این محصول است. شوینده‌های بخار با دمای بالاتر، مانند نسخه‌های چند منظوره، فشار بیشتری ایجاد می‌کنند که ذاتاً بهداشتی‌تر و مؤثرتر است. با این حال، حتی اگر دما و فشار فاکتورهای مهمی هستند، همچنین بسیار مهم است که دستگاه عملکرد دمایی پایداری داشته باشد. این مشکل را می توان حتی از نظر صرف هزینه بیشتر برای خرید بخارشوی با مکش و دمای ثابت برجسته کرد.

 

قابلیت استفاده آسان

بخارشوی‌های بزرگ‌تر می‌توانند فرآیند تمیز کردن بهتر و کاملی را ارائه دهند، اما بیشتر مدل‌های بخارشوی سبک‌تر نسبت به نسخه‌های سنگین‌تر، خوشایندتر هستند. اگر نگران مشکل استفاده از بخارشوی بزرگ یا سنگین هستید، ممکن است یک دستگاه کوچکتر برایتان انتخاب مناسب تری باشد. با این حال، اگر واقعاً بخواهید خانه و وسایل خود را تمیز کنید، یک بخارشو بزرگتر بهتر از مدل های دستی کوچک کار می کند.

 

خرید انواع بخارشوی از فروشگاه اینترنتی کلین ابزار

با وجود اینکه اکثر خانه های ما بدون استفاده از بخارشوی تمیز می شوند، باید توجه داشته باشید که بسیاری از کارهای نظافتی سازگار با محیط زیست سریعتر و ساده تر انجام می شود و میزان مواد شیمیایی رایج مورد استفاده در هنگام استفاده از این دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. یکی از مواردی که در ارزیابی کاربران قابل توجه است این است که علیرغم اینکه نظرات مردم در مورد مدل ها و برندهای مختلف بخارشوی متفاوت است، همه کاربران موافق بودند که بخارشوی در تمیز کردن سطوح گوناگون موثر است، بنابراین اگر می توانید یکی از آنها را با کیفیت بالا انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی کلین ابزار بزرگترین ارائه دهنده ابزار و تجهیزات نظافت از جمله انواع بخارشوی خانگی و صنعتی با ارائه طیف وسیعی از ابزارهای کاربردی می باشد. شما می توانید با شماره گیری 02187185185 با مشاوران فروشگاه ما صحبت کرده تا آن ها به شما در انتخاب و خرید بهترین بخارشو کمک کنند. 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها