آیا می‌دانید چه موادی برای کامپوزیت دندانتان استفاده می‌شود؟

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد در پی ساختن لبخندی زیبا هستن، خرید کامپوزیت به یکی از پرتقاضاترین مواد برای دندانپزشکان تبدیل شده است.

آیا می‌دانید چه موادی برای کامپوزیت دندانتان استفاده می‌شود؟

این مسئله با توجه به نقش پررنگ دندان‌ها در زیبایی، از جهت حفظ و نگهداری اون‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار هست. از این رو در ادامه این بحث به ارائه توضیحات بیشتری در رابطه با کامپوزیت دندان و مواد مورد نیاز این روند، خواهیم پرداخت.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت به فرایند پوشش‌دهی دندان‌ها به واسطه مواد متنوعی گفته می‌شه که هر کدوم دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی هستن که اون‌ها رو برای کاربردهای متنوعی مناسب می‌کنه‌. کامپوزیت دندان، نه تنها به منظور مقاوم‌سازی و ایجاد یک لایه مراقبتی از اهمیت بالایی برخوردار هست، بلکه به اصلاح شکل، فرم و رنگ دندان‌ها هم کمک می‌کنه. به طوری بی‌نظمی‌های خفیف در چیدمان دندان رو حذف می‌کنه.

تفاوت مواد کامپوزیت با آمالگام چیست؟

خرید آمالگام به منظور پر کردن دندان‌های آسیب دیده صورت می‌گیره و هیچ هدف زیبایی در پس اون وجود نداره. آمالگام ترکیبی از فلزات شامل جیوه، نقره، قلع و مس هست که در کنار هم ماندگاری بالایی دارن. آمالگام به عنوان پر کننده دندان در ظاهر نقره‌ای رنگ، معرفی می‌شه. با توجه به مقاومتی که آمالگام داره، می‌تونه بهترین عملکرد رو برای پر کردن دندان‌ها عقبی داشته باشه؛ بدون اینکه فرایند جویدن سبب آسیب به اون بشه‌.

بر خلاف خرید آمالگام که برای پر کردن دندان‌ها صورت می‌گیره، خرید کامپوزیت به منظور روکش کردن دندان‌ها و ایجاد یک لایه مراقبتی انجام می‌شه. از این رو نمی‌توان بین کامپوزیت و آمالگام شباهت چندانی مطرح نمود. به خصوص که کامپوزیت یک راهکار مراقبتی بوده و از آسیب به دندان‌ها جلوگیری می‌کنه. این در حالی هست که آمالگام بعد از تخریب و آسیب مورد استفاده قرار می‌گیره.

خهحهخح

مواد و ترکیبات کامپوزیت چیست؟

همونطور که گفته شد، کامپوزیت با اهداف پوشش‌دهی مورد استفاده قرار می‌گیره. از این رو مواد کامپوزیت شباهت بسیاری به ساختار مینایی دندان دارن. این مواد و ترکیبات، از انواع رزینی هستن که با توجه به محل کاربردی که دارن، می‌تونن در انواع مختلفی تقسیم بشن. کامپوزیت نوع هیبرید، کامپوزیت میکروفیلد، کامپوزیت نانوفیلد و IPS ونیرها، هر کدوم نمونه‌ای از انواع مواد و ترکیبات کامپوزیت هستن که برای دندان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرن.

با خرید کامپوزیت ips تنها کامپوزیتی که با بهره مندی از خواص فیزیکی مطلوب، زیبایی مشابه با ترمیم سرامیکی ایجاد می‌کند.

در حقیقت ساختار این انواع می‌تونه به لحاظ مقاومت و ترکیبات، متفاوت باشه‌. به طور مثال کامپوزیت میکروفیلد که برای دندان‌های جلو مورد استفاده قرار می‌گیره، به لحاظ ساختاری باید گفت که ذرات ریزتر و استحکام کمتری داره. در حالی که سطح صاف‌تر، براق‌تر و درخشان‌تری که این نوع کامپوزیت داره، اون رو برای کاربرد در دندان‌های جلو، به گزینه مناسبی تبدیل کرده.

با توجه به نقش کامپوزیت در دندان، کیفیت مواد اون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست. از این رو کافه دنتیست در کنار spofadental.com و dentestore.com که بهترین کیفیت در مواد و تجهیزات دندانپزشکی را ارائه می دهند، می‌تونه گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد یک لبخند زیبا برای افراد باشه.

 

با همراهی کافه دنتیست بهترین مواد دندانپزشکی را انتخاب کنید

با توجه به اونچه تا اینجا در خصوص کامپوزیت دندان گفته شد، در رابطه با به کارگیری ابزار و مزایای خرید مواد دندانپزشکی کافه دنتیست هست. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در راستای زیبایی لبخند انجام می‌شود انتخاب یک مجموعه مطمئن و حرفه‌ای جهت خرید مواد دندانپزشکی، می‌تونه به شما از جهت کیفیت، این اطمینان رو بده که کارایی این ابزار و مواد، در روند کامپوزیت دندان شما موثر واقع می‌شن.

چشم انداز و اهداف این مجموعه، به وجود آوردن مجموعه‌ای جامع از تمامی محصولات مورد نیاز دندانپزشکان اعم از لوازم و مواد همراه با ارائه راهکارهایی در جهت تسهیل خرید مواد و لوازم دندانپزشکی که نیاز مشتریانش و رضایت‌مندی و تامین نیازهای شما مهم‌ترین هدف این شرکت خواهد بود.

برای اطلاعات کامل از خدمات این شرکت به سایت cafedentist.com مراجعه کنید. همچنین برای مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۳۸۰۲۶۹ تماس بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها