آیا سرکه سیب در درمان واریس پا موثر است؟

واریس یک عارضه شایع و آزار دهنده است. عارضه واریس معمولا با تورم در پا یا درد زانو شروع می‌ شود و برای درمان این عارضه روش‌ های بسیاری وجود دارد.

آیا سرکه سیب در درمان واریس پا موثر است؟

معمولا افرادی که تحرک کافی ندارند یا در طول شبانه‌ روز مدت زمان طولانی به‌ حالت ایستاده یا نشسته قرار گرفته‌ اند، دچار واریس پا می‌ شوند. در این مجله قصد داریم در رابطه با یکی از درمان‌ های گیاهی واریس پا صحبت کنیم و به سوال سرکه سیب درمان قطعی واریس پا است یا خیر؟ پاسخ می‌ دهیم. اگر علائم واریس پا دارید، در این مقاله روش‌های درمانی متعددی به شما معرفی خواهد شد.

سرکه سیب درمان قطعی واریس پا؛ روش درمان سنتی واریس

واریس پا یک عارضه عروقی است که در آن رگ‌ های بدن دچار مشکل می‌ شوند و گردش خون از حالت طبیعی در رگ‌ های واریسی خارج خواهد شد. واریس پا معمولا برای افراد مسن یا زنان باردار رخ می‌ دهد و همچنین کسانی که فعالیت کافی ندارند احتمالا این مشکل را تجربه خواهند کرد. یکی از روش‌ های سنتی درمان واریس پا، مصرف خوراکی یا درمانی سرکه سیب است. سرکه سیب به علت خاصیت آنتی‌ اکسیدانی که دارد، توانایی بهبود جریان خون را خواهد داشت. همچنین به گفته برخی کارشناسان سرکه سیب باعث دفع سموم مضر از بدن می‌ شود.

برخی از روش‌ های درمان سنتی در قدیم به واسطه در دسترس نبودن علم اثر بخش بوده و توسط بسیاری از افراد آزمایش شده است. اما امروزه باید با علم و آگاهی درمان‌ های سنتی را انجام داد. درمان واریس پا به شکل سنتی نیز به‌ همین صورت است؛ این درمان به‌ صورت مقطعی و کوتاه مدت بوده و برای رفع مشکل قطعی واریس پا توصیه می‌ کنیم به پزشک متخصص مراجعه کنید و درمان واریس با لیزر را در نظر داشته باشید.

2

درمان موضعی واریس پا؛ ماساژ سرکه سیب روی عروق واریسی

اگر برای شما سوال پیش آمده که «سرکه سیب درمان قطعی واریس پا» است یا خیر؟ باید عنوان کنیم برای درمان خانگی واریس پا سرکه سیب درمانی کم خطر و کم هزینه است. برای درمان واریس پا با سرکه سیب توصیه می‌ شود، 2 بار در روز پارچه یا دستمالی آغشته به سرکه سیب را به‌ صورت موضعی روی محل گرفتگی عروق پا ماساژ دهید. با ماساژ رگ‌ های واریسی بعد از مدتی رگ‌ ها به‌ حالت طبیعی خود باز می‌ گردند. البته باید توجه داشت که سرکه سیب را روی زخم‌ های باز و ناحیه‌ هایی که دچار خراش سطحی هستند نباید قرار بگیرد.

سیاهرگ‌ های بدن ما شامل دریچه‌ های یک طرفه‌ ای هستند که حرکت خون به سمت قلب را آسان‌ تر کرده و از برگشت خون به عقب یا رفلکس وریدی جلوگیری می‌ کنند. رگ‌ های واریس پا هنگامی ایجاد می‌ شوند که این دریچه‌ ها به‌‌ درستی کار نمی‌ کنند. توجه کنید که علت واریس پا در جوانی می‌تواند به دلیل نشستن یا ایستادن طولانی مدت باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم فعالیت بدنی کنترل شده‌ای داشه باشید.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای درمان قطعی واریس پا

سرکه سیب مواد معدنی فراوانی دارد و شاید باورتان نشود، اما در بعضی از مقاله‌ های علمی بیش از 50 خاصیت کاربردی برای سرکه سیب نوشته شده است. سرکه سیب عملکرد بسیار خوبی روی دستگاه‌ های تصفیه خون دارد و همچنین نقش موثری در پاکسازی کبد و کیسه صفرا ایجاد می‌ کند. از سرکه سیب برای درخشندگی مو، پوست صورت، از بین بردن لکه دندان‌ ها، کاهش وزن، درمان معده درد و موارد دیگر استفاده می‌ شود. سرکه سیب عملکرد بسیار موثری در کاهش فشار خون دارد. کاهش فشار خون نیز تاثیر مثبتی روی واریس داشته و زمانی که فشار خون به‌ صورت طبیعی باشد رگ‌ های واریسی به‌ مرور زمان به‌ حالت طبیعی خود بر می‌ گردند.

در مواجه با بررسی موضوع «سرکه سیب درمان قطعی واریس پا» باید شرح دهیم، طی تحقیقاتی که در سال 2016 انجام شده است. افرادی که در طول دوره 1 ماهه به‌ صورت روزانه از پارچه آغشته به سرکه سیب برای رگ‌ های واریسی استفاده کرده‌ اند، علائم واریس آن‌ ها به‌طرز عجیبی کاهش یافته است. کارشناسان توصیه می‌ کنند برای عملکرد بهتر سرکه سیب زمانی که پارچه را روی رگ‌ های واریسی قرار می‌ دهید، پاها را به سمت بالا بگذارید تا گردش خون راحت‌تر انجام شود. توصیه می‌‌کنیم از دکتر واریس پا برای درمان قطعی عارضه واریس پا حتما کمک بگیرید.

3

بهترین راه برای درمان واریس پا؛ مراجعه به پزشک متخصص

در این مقاله در رابطه با سرکه سیب درمان قطعی واریس پا صحبت کردیم و اشاره‌ ای به روش‌ های درمان واریس پا با سرکه سیب داشتیم. در حالت‌ کلی برای درمان واریس پا روش‌ های متعددی وجود دارد. روش درمان واریس به وسیله سرکه سیب یکی از روش‌ های سنتی و خانگی درمان واریس است. این نوع درمان را می‌ توانید در منزل انجام دهید، اما مراجعه به پزشک را فراموش نکنید. روش‌ های سنتی جایگاه ویژه خود را دارند، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی برخی از درمان‌ های سنتی منسوخ شده‌ اند یا تاثیر خوبی در درمان ندارند.

پیشنهاد می‌ کنیم برای درمان واریس پا به کلینیک قلب و عروق بهار زندگی مراجعه کنید. در کلینیک بهار زندگی کلیه خدمات برای درمان واریس پا وجود دارد. درمان واریس پا با لیزر به وسیله به‌ روز ترین دستگاه‌ های پزشکی در کلینیک بهار زندگی انجام می‌ شود. برای مشاهده کلیه خدمات بهار زندگی به آدرس اینترنتی این مجموعه به نشانی  bahar-e-zendegi.com مراجعه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها