چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

کیش یکی از پر رفت‌وآمدترین نقاط توریستی کشور ما است و در طی سال، گردشگران بسیاری چمدان‌های خود را به‌قصد عظیمت به این جزیره‌ی زیبا می‌بندند.

چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

در این میان، احتمالا برایتان سوال پیش آمده باشد که با توجه به موقعیت جغرافیایی کیش، به‌عنوان یک جزیره، آیا راهی برای سفر با قطار به کیش وجود دارد؟ افراد بسیاری بنابر دلایل مختلف سفر با قطار را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. در این نوشتار، ما قصد داریم به این سوال که «چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟» پاسخ دهیم.

 

سفر به کیش؛ رویایی‌ترین جزیره‌ی ایران

 جزیره کیش بهشت ​​گردشگری ایران است که در آن، زیبایی‌های تاریخی و طبیعی و امکانات مدرن، ‌گرد هم آمده‌اند. این جزیره توسط نیویورک تایمز به عنوان یکی از 10 جزیره زیبای جهان در سال 2010 انتخاب شد. کیش بقایای یک شهر زیرزمینی 2500 ساله به نام کاریز کیش و سکونتگاهی 800 ساله را در خود جای داده است. شهر باستانی حریره که در قرن هشتم میلادی ساخته شده، یکی دیگر از مکان‌های تاریخی است که در این جزیره به چشم می‌خورد و در جذب گردشگر اثر داشته است. محیط بسته‌ی کیش، به‌عنوان یک جزیره، تبدیل به نقطه‌ی قوت آن شده است. کیش به دور از دیگر بخش‌های کشور، در جنوبی‌ترین نقطه‌ی ایران، به یک محیط امن و آرامش‌بخش برای گذران اوقات فراغت مبدل شده است. این جزیره، با آب‌های نیلگون و زندگی اجتماعی پرجنب‌وجوش خود، یکی از برجسته‌ترین مقاصد در مسیرهای مسافرتی است. کیش، با هتل‌های مجلل، شهربازی‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز خرید، مسیرهای دوچرخه‌سواری، مکان‌های غواصی و ماشین‌های لوکسی که در آن تردد می‌کنند، مانند مرواریدی در دل خلیج فارس می‌درخشد. تعداد کیشوندان در حدود ۴۰ هزار نفر سرشماری شده است؛ اما سالانه بیش از یک میلیون نفر از این جزیره دیدن می‌کنند. با توجه به اینکه جزیره کیش، از لحاظ تجاری و سیاسی، جزو مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود، در زمینه‌ گردشگری خارجی نیز از رونق خوبی برخوردار است. گردشگران خارجی می‌توانند بدون گرفتن ویزا به کیش سفر کنند و از دیدن زیبایی‌های آن لذت ببرند.

 

روش‌های رسیدن به جزیره‌ی کیش

کیش یک جزیره است؛ از همین رو، به نظر می‌رسد سفر با هواپیما به کیش، راحت‌ترین و کم‌دردسرترین راه‌های موجود است. در طی سال، بلیط کیش فروش بسیار بالایی داشته و شرکت‌های هواپیمایی و گردشگری، همواره برای فروش تور کیش آماده هستند. در برخی از روزهای سال، می‌توانید با خرید بلیط چارتر کیش، با هزینه‌ی بسیار کمتری به این جزیره برسید و از زیبایی آن لذت ببرید. اما افراد بسیاری هستند که بنابر دلایل مختلف، مانند ترس از ارتفاع، هزینه‌های بالای سفر هوایی و یا علاقه به دیدن مسیرهای جاده‌ای، مایل هستند با روش‌های دیگری سفر کنند. از همین‌رو، افزون‌بر مسیر هوایی، با اتومبیل نیز می‌توانید به جزیره کیش سفر کنید؛ کافی است از هرجای کشور که هستید، خود را به بندرعباس برسانید. به فرض شما ساکن تهران هستید و می‌خواهید با خودرو شخصی به این جزیره سفر کنید. شما باید مسیر تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهررضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک و بندر عباس را طی کنید و سپس با خرید بلیط کشتی از بندرهای مختلف نزدیک بندرعباس، مانند بندر چارک، به کیش برسید. کشتی امکان‌ حمل‌ونقل اتومبیل را نیز دارا است و می‌توانید خودروی خود را به کیش ببرید و از آن در داخل جزیره استفاده کنید. اما سومین راه، برای رسیدن به این جزیره، سفر با قطار به کیش است که در ادامه مفصلا به این روش خواهیم پرداخت.

 

عتغعفغع

 

سفر با قطار به جزیره؟ چطور ممکنه؟

جزیره کیش که از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار است، ۱۹ کیلومتر با سرزمین اصلی فاصله دارد. به این معنا که رفت‌وآمد با قطار به این جزیره فعلاً امکان‌پذیر نیست. پس چطور امکان دارد بتوانیم با قطار به کیش سفر کنیم؟ مانند روش سفر با ماشین به کیش، در این روش نیز شما چاره‌ای جز رسیدن به بندرعباس و سپس انتقال با کشتی به کیش ندارید. بندرعباس از ایستگاه راه‌آهن برخوردار است و شما با قطار تهران بندرعباس می‌توانید خود را به این شهر برسانید. پس از رسیدن به بندرعباس و خارج شدن از ایستگاه قطار، باید خود را به یکی از بندرهای لنگه، آفتاب و یا چارک برسانید. در حقیقت مسیر مستقیمی از بندرعباس تا کیش وجود ندارد و سه بندر یادشده، کشتی‌هایی برای رسیدن به کیش دارند که در طی ساعت‌های مختلف شبانه‌روز به سمت کیش در حرکت هستند. خوب است بدانید بهترین گزینه برای رسیدن به جزیره کیش، بندر چارک است. در بندر چارک، با‌توجه به دلیل حجم زیاد مسافر در تمام طول سال، کشتی‌های بیشتری در فواصل زمانی مختلف وجود دارد و بیشترین تردد کشتی‌ها به کیش هم از بندر چارک انجام می‌شود. شما از در سفر از بندرعباس به کیش، بعد از طی مسافتی حدود ۲۹۱ کیلومتر به بندر چارک می‌رسید. سپس با طی کردن ۳۲ کیلومتر جزیره را خواهید دید. درمجموع این مسیر چیزی در حدود پنج ساعت به‌طول می‌انجامد.

 

مدت زمان سفر به کیش با قطار از تهران

ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما قصد دارید از تهران با قطار به کیش برسید. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های قطار به کیش، به جز بندرعباس، ایستگاه قطار شیراز است. شما باید پیش از همه، بلیط قطار تهران بندرعباس، یا بلیط قطار تهران شیراز را خریداری کنید. مسیر ریلی تهران تا بندرعباس ۸ ساعت به طول می‌انجامد و شما از ایستگاه‌های محمدیه، کاشان، بادرود، زواره، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، خاتون آباد، سیرجان، تزرج، زادمحمود و فین عبور می‌کنید تا به بندرعباس برسید. مسیر ریلی تهران به شیراز نیز در حدود ۱۴ ساعت طی خواهد شد و شما پس از گذر از ایستگاه‌های محمدیه، کاشان، بادرود، سیستان، شهرضا، آباده، اقلید، صفاشهر، سعادت شهر و مرودشت به شیراز می‌رسید. از شیراز با رسیدن به بندرعباس و سپس بندرچارک، راهی کیش خواهید شد. برای بازگشت نیز بلیط مسیر برگشت یعنی بلیط قطار بندرعباس به تهران را همراه با بلیط رفت بخرید تا به راحتی به تهران برسید.

 

خرید بلیط قطار

خرید آنلاین بلیط، همیشه یکی از آسان‌ترین روش‌ها بوده است. برای خرید بلیط قطار نیز بهترین و کم‌دردسرترین راه، خرید غیرحضوری است. با خرید آنلاین از اینکه تا ایستگاه راه‌آهن بروید و یک بلیط بخرید، خلاص خواهید شد و در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود. اگر قصد دارید با قطار به کیش سفر کنید و می‌خواهید بلیط قطار بندرعباس را تهیه کنید، سفرمارکت بهترین گزینه‌ی پیش روی شما است. سفرمارکت یک مارکت پلیس یا بازار مجازی است. یعنی شما می‌توانید با مراجعه به سایت آن، هرآنچه در راستای خدمات مربوط به سفر و گردشگری به آن نیاز دارید را پیدا کنید. خرید بلیط قطار از سفرمارکت نیز، از جمله خدمات این بازار است. در سفرمارکت تمام بلیط‌های موجود در یک مسیر ریلی گردآوری شده‌اند و می‌توانید به‌ترتیب کمترین به بیشترین قیمت، بلیط‌ها را مشاهده و خریداری نمایید.

 

کلام آخر

اگر دوست دارید با قطار به کیش سفر کنید، باید از اتلاف وقت و سختی سفر با کشتی مطلع باشید؛ افرادی که به سفر با کشتی عادت ندارند و دریا‌زده می‌شوند، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی و بیماری‌های خاص، بهتر است از سفر دریایی خودداری کنند. به‌جز این افراد، سفر با قطار به کیش بسیار رویایی و هیجان‌انگیز است؛ زیرا شما همزمان در طی یک روز از دشت‌ها، جنگل‌ها، کویرها، رودخانه‌ها، بندرها و دریاها عبور می‌کنید و تمام زیبایی‌های کشور را به صورت یک‌جا مشاهده می‌کنید. پس با خرید بلیط قطار سفرمارکت، این ماجراجویی جذاب را به خود هدیه دهید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زینب
    0

    منم اینجوری رفتم کیش خیلی باصرفه تر و داخل قطار با آدم های زیادی ازجاهای مختلف آشنا میشویم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها