معرفی ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی لایف‌وب

رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی، جایگاه مهمی را در بین شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای گوناگون به خود اختصاص داده است.

معرفی ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی لایف‌وب

شرکت لایف‌وب با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی، امکان رصد و پایش فضای مجازی را برایتان فراهم می‌کند؛ در این مطلب با کاربردها و تاثیرات استفاده از ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی آشنا می‌شوید و در نهایت گزارشی از تحلیل محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانید؛ با ما همراه باشید.

امروزه شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین کانال‌های ارتباطی میان مشتریان و کسب‌وکارها شناخته شده‌اند. بنابراین شناخت دیدگاه و احساسات کاربران نسبت به یک محصول یا خدمت، برای کسب و کار، نهاد و سازمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شرکت لایف‌وب با دسترسی به داده‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، نظرات و احساسات کاربران را از منابع مختلف جمع‌آوری و بررسی می‌کند و با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوشمند این دیدگاه‌ها و احساسات را به صورت خودکار مورد تحلیل قرار داده و به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

رصد شبکه‌های اجتماعی چیست؟

فرض کنید کسب‌وکاری در زمینه فروش زیورآلات به نام «زیور» دارید؛ از طریق ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی می‌توانید ببینید کاربران توییتر، اینستاگرام، گروه و کانال‌های تلگرام تا به الان در رابطه با برند «زیور» چه محتوایی منتشر کرده‌اند، چقدر از محصولات برند شما رضایت خود را اعلام کرده و از کدام بخش از محصول و خدمات شما ناراضی بوده‌اند؟

رصد شبکه‌های اجتماعی همچنین امکان بررسی و تحلیل دیدگاه کاربران نسبت به رقبایتان را فراهم می‌کند.

بنابراین رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی شامل رصد مستمر فعالیت‌های رقبا، مشتریان و افراد تأثیرگذار مرتبط با سازمان در شبکه‌های اجتماعی است.

به این معنی که شما همیشه از محتوای منتشر شده توسط کاربران در رابطه با برند یا موضوعات مورد نظر شما که در حال پخش در فضای آنلاین است آگاه هستید. این آگاهی می تواند برای فعالیت‌های فروش، بازاریابی و برای توسعه محصول، مهم و کاربردی باشد؛ مثلاً در شناسایی روندهای معیوب، بهبود کمپین‌های بازاریابی یا محافظت از شهرت یا تصویر برند شما موثر واقع شود.

از طریق ابزار تحلیل شبکه‌های اجتماعی لایف‌وب امکانات متعددی در اختیار شما قرار می‌گیرد، بخشی از ویژگی‌های سامانه را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  • تحلیل عواطف و احساسات کاربران نسبت به یک موضوع در قالب خشم، غم، ترس، شادی، امید، اعتماد و...
  • بررسی رویکرد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سه مورد مثبت، منفی و خنثی
  • امکان ایجاد بولتن یا خبرنامه شامل محتواهای دلخواه شما
  • نمایش هشتگ‌های ترند توییتر در هر روز
  • امکان شناسایی کاربران تاثیرگذار در حوزه فعالیت شما
  • و...

در ادامه یک گزارش از تحلیل شبکه‌های اجتماعی که توسط سامانه لایف‌وب تهیه شده است را ارائه می‌کنیم.

بررسی تاثیر محدودیت‌های اینترنت بر انتشار پروکسی در تلگرام

 از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ تشدید محدودیت‌های اینترنت، فیلترینگ برخی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و از کار افتادن تعدادی از فیلترشکن‌ها در ایران اتفاق افتاده است. مجموعه تحلیل داده لایف‌وب در میکروگزارشی به سراغ بررسی کانال‌ها و پست‌های مربوط به پروکسی در تلگرام رفته و پست‌های حاوی پروکسی و کانال‌هایی که در پست‌های خود پروکسی نیز منتشر می‌کنند را مورد بررسی قرار داده است.

پست‌های معرفی پروکسی در تابستان ۱۴۰۱ حدود ۵۲۱ هزار بوده اما در پاییز به ۱ میلیون رسیده و افزایش ۲ برابری داشته است.

همچنین میزان بازدید پست‌های شامل پروکسی در تلگرام از حدود ۲ میلیارد به ۶ میلیارد رسیده و افزایش ۳ برابری را تجربه کرده است.

2

کانال‌هایی که پست‌های معرفی پروکسی را منتشر می‌کنند نیز از ۱۰ هزار به ۵۱ هزار رسیده‌اند.

بررسی میزان انتشار محتوا دربارهٔ یک موضوع و مقایسهٔ آن با بازهٔ زمانی مشابه دیگر، می‌تواند تصویری از تاثیر اقدامات و تصمیم‌های شما بر مخاطبان و کاربران فضای آنلاین ارائه کند.

برای مثال در میکروگزارش بالا، افزایش قابل توجه انتشار پست‌های حاوی پروکسی و کانال‌های معرفی پروکسی را می‌توان از نتایج فیلترینگ پیام‌رسان واتس‌اپ و افزایش استفادهٔ کاربران از تلگرام تلقی کرد.

در این مطلب سعی کردیم با بیان توضیحات مربوط به پایش فضای مجازی و ابزارهای آن و ارائه گزارشی از رصد و تحلیل فضای مجازی شما را با عملکرد سامانه تحلیل داده آشنا کنیم.

به طور کلی سامانه تحلیل داده لایف‌وب امکان جستجوی موضوعات دلخواه‌تان در توییتر، کانال و گروه‌های تلگرام و سایر بسترهای شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کند تا دیدگاه کاربران نسبت به مسائل مختلف را بررسی کنید، احساسات‌شان را بسنجید، ببینید تا چه اندازه از رقبایتان در فضای آنلاین صحبت می‌شود و با شناسایی نیاز مخاطبان و مشتریان خود عملکرد کسب‌وکار یا سازمان خود را بهبود ببخشید.

نسخهٔ رایگان سامانه تحلیل داده لایف‌وب را دریافت کنید

3

شما می‌توانید از طریق پر کردن فرم زیر، نسخهٔ رایگان سامانه لایف‌وب را دریافت و عبارات دلخواه خود را شبکه‌های اجتماعی رصد و دیدگاه کاربران نسبت به موضوعات مد نظرتان را بررسی کنید تا نهایتا با آگاهی بیشتر از افکار عمومی و جایگاهی که در ذهن مخاطبا خود دارید، در راستای بهبود و پیشرفت کسب‌وکار یا نهاد خود اقدام کنید.

دریافت نسخهٔ رایگان سامانه لایف‌وب

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها