مدت زمان گرفتن کارت pr کانادا چقدر است؟

کانادا به عنوان مقصد محبوب مهاجرت برای ایرانیان در سال 2000 از رتبه 20 در سال 2021 به رتبه 10 رسید.

مدت زمان گرفتن کارت pr کانادا چقدر است؟

این کشور آلاسکایی به آن دسته از افرادی که موفق شده‌ اند از طریق برنامه‌ های اقامتی کانادا دعوتنامه دریافت کنند، کارت PR (مجوز اقامت دائم) می دهد. همچنین افرادی که از طریق کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌ اند نیز امکان دریافت اقامت دائم را خواهند داشت. مدت زمان گرفتن کارت Pr بسته به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود. در این مطلب به بررسی مدت زمان گرفتن کارت PR کانادا می پردازیم. اگر به دنبال راهی هستید که کارت Pr کانادا را سریع تر دریافت کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

زمان پردازش صدور کارت اقامت کانادا از کی شروع می‌‌ شود؟

از زمانی‌ که درخواست شما به دست اداره اقامت کانادا برسد، روند بررسی و صدور کارت اقامت کانادا آغاز می‌ شود. اگر درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرده باشید، به محض نهایی شدن درخواست روند بررسی برای صدور کارت PR آغاز خواهد شد؛ اما اگر درخواست خود را از طریق پست ارسال کرده باشید، روند بررسی درخواست شما از زمان دریافت فیزیکی مدارک شروع می‌ شود.

22

مدت زمان دریافت کارت Pr کانادا از طریق کار و برنامه اکسپرس اینتری

با توجه به روش انتخابی برای مهاجرت به کانادا، مدت زمان پردازش و صدور کارت Pr نیز متغیر خواهد بود. یکی از روش های پرطرفدار و کم هزینه برای دریافت اقامت و کارت Pr کانادا، اقدام از طریق ویزای کار کانادا و برنامه های اقامت اکسپرس اینتری و اقامت استانی است. در روش‌ ویزای کار افراد در ابتدا کارت اقامت موقت 1 تا 3 ساله دریافت می کنند. برای اینکه بتوانید بعد از گذشت این مدت همچنان در کانادا اقامت داشته باشید، باید کارت Pr موقت خود را قبل از موعد انقضا تمدید کنید.

اما اگر ویزای کار شما از طریق سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری صادر شود، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. صدور ویزای کار و کارت اقامت در این برنامه بر اساس دو مرحله امتیازدهی است. مدت زمان بررسی امتیازها در مرحله دوم و صدور کارت Pr کانادا از 6 تا 18 ماه متغیر خواهد بود. معمولا بعد از این بررسی‌ ها در صورت کسب امتیاز مناسب، بلافاصله بعد از ورود به کانادا و بدون نیاز به گذراندن دوره اقامت موقت 3 تا 5 ساله، می‌ توانید برای دریافت کارت Pr اقدام کنید.

مدت زمان گرفتن کارت PR کانادا برای دارندگان اقامت دائم

به کسانی که از طریق برنامه های سرمایه گذاری برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده اند، برخلاف متقاضیان مهاجرت تحصیلی همچون ویزای تحصیل دکترا در کانادا، اقامت دائم داده می شود. در حال حاضر و بر اساس اطلاعات سایت رسمی دولت کانادا روند صدور کارت Pr برای دارندگان اقامت دائم و کسانی که در کانادا آدرس پستی دارند، حدود 13 روز کاری زمان می برد.

البته توجه داشته باشید که زمان هایی که برای صدور کارت Pr کانادا در برنامه های مختلف اعلام می‌ شود، ثابت و دقیق نیست. این زمان‌ ها فقط به دلیل اینکه یک ایده کلی از مدت زمان انجام فرآیند داشته باشید، اعلام می‌شوند؛ بنابراین ممکن است زمان پردازش برای صدور کارت Pr کانادا برای شما کوتاه تر یا طولانی تر باشد.

زمان مورد نیاز برای تمدید کارت Pr کانادا؛ قبل از پایان اعتبار اقدام کنید

اعتبار کارت Pr کانادا 5 سال است. با پایان این دوره، باید نسبت به تمدید کارت اقامت خود اقدام کنید. بعد از تمدید کارت شما برای 5 سال دیگر معتبر خواهد بود. مدت زمان تمدید کارت Pr کانادا کمی طولانی تر از زمان صدور آن خواهد بود. معمولا 27 روز زمان خواهد بود که کارت PR شما تمدید و تعویض شود. 

با توجه به اینکه ممکن است مدت زمان تمدید کارت Pr کانادا بیشتر از 27 روز طول بکشد، بهتر است 3 تا 6 ماه قبل از پایان مدت اعتبار کارت برای تمدید آن اقدام کنید. البته در صورت منقضی شدن کارت PR وضعیت اقامت دائم از بین نمی رود. اما ممکن است در این مدت امکان استفاده از برخی امتیازها همچون امکانات درمانی رایگان را نداشته باشید.

آیا امکان دریافت کارت PR کانادا به صورت فوری وجود دارد؟

تحت شرایطی امکان این وجود دارد که افراد کارت Pr کانادا را به صورت فوری دریافت کنند. اگر بعد از اخذ اقامت و ورود به کانادا قصد دارید در مدت زمان کوتاهی (3 ماه آینده) این کشور را ترک کنید، به کارت PR خود نیاز فوری دارید. در این صورت باید برای دریافت فوری کارت اقامت کانادا اقدام کنید. فقط در صورتی که مطمئن هستید کارت Pr تا تاریخ سفرتان صادر نمی‌شود برای دریافت کارت اقامت فوری اقدام کنید. در این شرایط کارشناسان کار بررسی درخواست شما را با سرعت بیشتری انجام خواهند داد.

شرط حضور در کانادا برای دریافت کارت اقامت دائم کانادا

در بخش مهاجرت و تابعیت وب سایت رسمی دولت کانادا اشاره شده است که مهاجران برای دریافت کارت اقامت دائم کانادا (PR) باید حداقل 730 روز را در 5 سال گذشته در این کشور سپری کرده باشند. نیازی نیست که این مدت زمان به صورت پیوسته و پشت سر هم باشد؛ بنابراین اگر فکر می‌ کنید به اندازه کافی در کانادا حضور داشته اید برای دریافت کارت اقامت دائم کانادا می توانید اقدام کنید. آمار دقیق در مورد مدت زمان حضورتان در کانادا در سیستم اطلاعاتی سازمان مهاجرت این کشور به ثبت رسیده است. در نتیجه اگر واجد شرایط باشید کارت PR برای شما صادر خواهد شد.

23

دریافت کارت PR کانادا در کمترین زمان با همراهی وکلای مهاجرتی ویزا موندیال

در این مقاله مدت زمان گرفتن کارت PR کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. چه اولین بار باشد که درخواست برای دریافت کارت اقامت می‌دهید، چه زمانی که قصد دارید کارت اقامت خود را تمدید کنید، موضوع زمان مهم است. شما باید مدت زمان کافی برای پردازش کارت PR کانادا در نظر بگیرید. مخصوصا در شرایطی که قصد دارید بعد از مدت کوتاهی خاک کشور کانادا را ترک کنید.

فرآیند درخواست اقامت دائم کانادا می تواند بسیار پیچیده، زمان بر و دشوار باشد؛ بنابراین هیچ کدام از ما دوست نداریم که بعد از طی کردن این مسیر و صرف زمان طولانی با نامه ریجکتی رو به رو شویم. در نتیجه اگر می خواهید برنامه مهاجرتی شما با رعایت اصول قانونی و در کمترین زمان ممکن و مطمئن انجام شود، بهتر است در این مسیر از تجربه و مهارت وکلای مهاجرتی کمک بگیرید. وکلای ویزا موندیال بر اساس با بررسی شرایط و در نظر گرفتن اولویت متقاضیان به عنوان یک مشاور در کل مسیر مهاجرت همراه در کنار موکلین خود خواهند بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع برنامه های اقامتی کانادا به سایت visamondial.com مراجعه کنید و برای دریافت مشاوره با شماره 02128111555 در تماس باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها