با ارز دیجیتال تتر و نوسانات قیمت آن آشنا شوید

تتر، سومین رمز ارز محبوب جهان، یک ارز دیجیتالی با نماد اختصاری (USDT) بوده که پشتوانه‌ آن، دلار آمریکا است.

با ارز دیجیتال تتر و نوسانات قیمت آن آشنا شوید

بنابراین قیمت هر واحد تتر برابر با یک دلار آمریکا بوده و همواره قیمت آن باثبات است. همچنین تتر یکی از مهم‌ترین استبیل‌کوین‌ها محسوب می‌شود که همواره ارزش خود را در برابر نوسانات بازار حفظ می‌کند.

قیمت استیبل‌کوین‌ها وابسته به ارزش دارایی‌های پشتوانه‌ خود بوده و با افزایش ارزش دارایی‌های پشتوانه یا کاهش آن‌ها، قیمت استیبل‌کوین‌ها نیز دچار افزایش یا کاهش می‌شود.

همچنین علاوه بر رمز ارز تتر، ارزهای دیجیتال با ثبات دیگری که دارای پشتوانه دلاری هستند، به بازار سرمایه‌گذاری معرفی و عرضه شده‌اند. اما در مجموع، تتر بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رمز ارز با ثبات در بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. در ادامه مطلب به معرفی و بررسی بیشتر تتر و نوسانات قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تتر خواهیم پرداخت.

کاربردهای ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر محبوب‌ترین استیبل‌کوین بازار کریپتوکارنسی، کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه مهم‌ترین کاربردهای این رمز ارز را معرفی خواهیم کرد.

حفظ ارزش دارایی‌ها در نوسانات بحرانی بازار کریپتوکارنسی

از آنجایی که قیمت تتر برابر با یک دلار آمریکا بوده و همواره ارزش ثابتی دارد، در شرایط بحرانی بازار، اگر شما سرمایه خود را به ارز دیجیتال تتر تبدیل نمایید، از ایجاد خسارت‌های مالی جبران‌ناپذیر جلوگیری خواهید کرد. همچنین با استفاده از تتر، ارزش دارایی‌های خود در برابر نوسانات بازار بین‌المللی ارزهای دیجیتال حفظ می‌شود.

نقد کردن سرمایه

ارز دیجیتال تتر، قدرت نقدینگی بسیار بالایی در بازار دارد. به همین سبب با خرید تتر، همیشه امکان داشتن پول نقد برای انجام مبادلات مختلف برای شما فراهم می‌شود.

2

ترید کردن

رمز ارز تتر توسط اکثر کارگزاری‌های ارز دیجیتال جهان پشتیبانی می‌شود. بنابراین شما با بهره‌گیری از سیستم‌های مختلف می‌توانید به صرافی مورد نظر خود مراجعه کرده و معاملات خود را در این صرافی انجام دهید.

پرداخت هزینه‌های خدمات و خرید کالا

ارز دیجیتال تتر به علت اعتبار و محبوبیتی که در میان ارزهای دیجیتال دارد، توسط شبکه‌ها و سیستم‌های مختلف پشتیبانی می‌شود. بنابراین امکان استفاده از تتر جهت پرداخت هزینه‌های مربوط به خدمات و خرید کالا نیز برای شما فراهم شده است.

انتقال آسان پول

تتر سومین ارز دیجیتال محبوب و قدرتمند جهان، از بلاک‌چین‌های مختلفی نظیر اتریوم، ترون و بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند. بنابراین با استفاده از این قابلیت تتر می‌توانید تراکنش‌های خود را با پرداخت کمترین میزان کارمزد، در کمترین زمان ممکن و توسط شبکه دلخواه خود انجام دهید.

وام‌دهی

وام‌دهی از دیگر کاربردهای رمز ارز تتر است. اکثر صرافی‌ها امکان استفاده از سیستم وام‌دهی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. بنابراین شما از ارز دیجیتال تتر می‌توانید به عنوان وام استفاده کنید. همچنین اگر دارای سرمایه و دارایی‌های فراوانی هستید، به سایر کاربران وام داده و سود دریافت نمایید.

با توجه به این ویژگی‌ها و کاربردها، تتر به یک ارز دیجیتال محبوب برای معامله‌گران در بازار سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

3

تتر چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال تتر ابتدا روی پلتفرمی به نام (Omni) عرضه شد. این پلتفرم یک لایه روی شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین است که شرایط تبادل توکن‌های گوناگون را در این شبکه برای کاربران فراهم می‌کند.

همچنین به ‌ازای تولید هر واحد تتر، یک دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده و به‌ عنوان پشتوانه این رمز ارز عمل می‌کند. تراکنش‌های ارز دیجیتال تتر به صورت غیرمتمرکز بوده و روی بلاک‌‌چین‌های بزرگی انجام می‌شود. اما توزیع واحدهای تتر متمرکز بوده و ارز دیجیتال غیرمتمرکز نیست. همچنین تمام توکن‌های تتر به یک ارز فیات به صورت یک‌به‌یک متصل شده و از سمت ذخایر رمز ارز تتر کاملاً پشتیبانی می‌شوند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر

  • قیمت تتر برابر با 1 دلار آمریکا
  • دارای پشتوانه دلار آمریکا
  • با ثبات
  • موجود در بلاک‌چین‌های مختلف
  • دارای کاربردهای متفاوت نسبت به ارزهای دیجیتال سنتی

برترین کیف پول‌های رمز ارز تتر چیست؟

تتر، سومین رمز ارز محبوب دنیا، توسط معتبرترین کیف پول‌های دیجیتال پشتیبانی می‌شود. این کیف پول‌ها عبارتند از:

  •  (TrustWallet)
  • (Binance Wallet)
  • Exodus Wallet))
  • Ledger Nano X))
  • MyEtherWalet))
  • Omni Wallet))
  • Trezor Model T))
  • Tether Wallet))
  • Crypto Wallet))
  • Coinomi))

4

عواملی مؤثر بر قیمت ارز تتر

قیمت ارز دیجیتال تتر به علت اینکه برابر با 1 دلار آمریکاست با نوسانات دلار گاهی دچار تغییراتی می‌شود. بنابراین برای اطلاع دقیق باید قیمت لحظه ای تتر را بررسی کرده، سپس مبادلات خود را انجام داد. یکی دیگر از عوامل مهم تأثیرگذار در نوسانات قیمت ارز تتر، میزان عرضه و تقاضا است. به این صورت که هر چه میزان تقاضا در بازار بیشتر باشد، به همان اندازه نیز قیمت افزایش می‌یابد و برعکس با کاهش عرضه و تقاضا، قیمت ارز تتر نیز با کاهش روبه‌رو می‌شود.

یکی دیگر از تأثیرگذارترین عوامل بر قیمت تتر، خرید و فروش تتر به میزان نامحدود در هر زمان است. همچنین با ایجاد بحران و نوسان در بازار جهانی ارزهای دیجیتال، رمز ارزهایی نظیر بیت‌کوین دچار نوسان می‌شوند اما تتر ارزش خود را حفظ کرده و از دارایی‌ها در مقابل نوسانات نگهداری می‌کند.

بنابراین در مجموع، تتر تنها رمز ارزیست که از زمان معرفی تا عرضه به بازار جهانی، دارای قیمت ثابتی بوده و از روز عرضه تا امروز تنها 10 درصد افزایش قیمت داشته است.

کلام آخر

تتر، ارز دیجیتالی با نماد (USDT) یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین رمز ارزها در بازار سرمایه‌گذاری بوده که ارزش دارایی‌های شما را در برابر نوسانات بازار حفظ می‌کند. زیرا قیمت هر واحد از این رمز ارز برابر با یک دلار آمریکا بوده و قیمت ثابتی دارد. همچنین تتر کاربردهای فراوانی برای شما جهت سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی دارد که می‌توانید سود خوبی کسب نمایید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها