ساخت سوله با ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل در ساخت انواع بناها و سوله های پیش ساخته باعث شده است تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های کارفرمایان، گزینه بسیار مناسبی نیز برای سازگاری با اقلیم و شرایط آب و هوایی متفاوت باشد.

ساخت سوله با ساندویچ پانل

از آنجایی که ساندویچ پانل ها از مقاومت بالایی در برابر تبادل حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی برخوردار هستند، لذا برای اقلیم هایی متفاوت کاملا مناسب هستند.

مزایای ساخت سوله با ساندویچ پانل

وجود کارگاه‌های تولیدی متعدد و صنایع مختلف کشاورزی، غذایی، دارویی و ماشین آلات سنگین در شهرهای بزرگ باعث شده است تا نیاز به سوله سازی و احداث سردخانه ها بیش از پیش احساس شود.

ساندویچ پانل ها به دلیل هزینۀ کمتری که نسبت به مصالح سنتی دارند و تسهیل و تسریع عملیات ساخت و ساز باعث شده است تا مورد توجه کارفرمایان قرار گیرند.

 

ساخت سوله با ساندویچ پانل و استحکام آن

از دیگر مزایای این ساندویچ پانل ها می‌توان به سبک سازی فونداسیون، استحکام و مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی چون زلزله و طوفان، خسارات جانی و مالی کمتر، قابلیت تعمیر و بازیافت، امکان سفارشی سازی ابعاد ساندویچ پانل متناسب با نوع سازه، مقاومت در برابر آتش سوزی و... نام برد.

این سازه به دلیل داشتن فوم پلی یورتان در ساختار خود از مقاومت بالایی در برابر تبادل حرارت برخوردار است. نتیجه آنکه هزینه های لازم برای گرمایش فضاهای داخلی سوله به حداقل می رسد.

 

ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل سردخانه‌ای به زبان ساده ترکیب هسته پلی یورتان یا فوم اکس پی اس بین دو لایه ورق فلزی است، در موارد خاص مانند کوره‌ها نیز از پشم سنگ استفاده می‌شود و در نهایت محصولی به دست می آید که ساندویچ پانل نامیده می‌شود.

پانل‌های سردخانه‌ای از ضخامت ۸ تا ۲۰ سانتی‌متر، بنا به کاربری آن تولید می‌گردد؛ مواد مورد استفاده در آن ماده‌ای است کاملاً سخت و شکننده، به همین دلیل به تنهایی چندان قابل استفاده نیست، اما با ساندویچ کردن این ماده‌ها بین دو لایه ورق فلزی با مقاومت کششی بالا به خواص مکانیکی مورد نظر دست پیدا می‌کنیم.

2

مقاومت پذیری و عایق پذیری سوله با ساندویچ پانل

همان طور که می دانید، انواع ساندویچ پانل از مقاومت بهتری برخوردارند و در صورت بروز حادثه می تواند از ایجاد خسارت و هزینه های اضافی پیشگیری کند.

انواع دو لایه و سه لایه آن علاوه بر مقاوم تر بودن همچنین می تواند نقش عایق صوتی را نیز ایفا کند و از ورود صداهای اضافه به داخل سوله جلوگیری کند.

علاوه بر این مزیت مثبت دیگر ساندویچ پانل، سبک وزن بودن آن است و بنابراین حمل و نقل و اجرای آن بر روی انواع سازه ها از جمله سوله نسبت به سایر مصالح ساختمانی آسان تر است.

آیا می توان از پانل های دست دوم استفاده کرد؟

چنانچه قصد احداث سوله برای کسب و کار خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم از ساندویچ پانل های دست دوم برای ساخت سازه استفاده نکنید. زیرا اگر چه در شروع پروژه استفاده از ساندویچ پانل های دست دوم باعث کاهش هزینه‌های شما می شوند، اما پس از مدتی به دلیل نیاز به تعمیرات و نداشتن استانداردها و کیفیت پانل های دسته اول، شما مجبور به صرف هزینه برای خرید مجدد ساندویچ پانل خواهید شد.

در واقع هر اندازه که از طول عمر مفید ساندویچ پانل گذشته باشد، بنای شما نیز طول عمر و دوام بالایی نخواهد داشت.

3

نکته پایانی

کبیر پانل واحد تولیدی برتر انواع ساندویچ پانل سقفی، دیواری و سردخانه ای در کشور است که از جدیدترین متدهای روز برای تولید این سازه نوین استفاده می نماید.

سالها فعالیت در این حوزه در کنار تجربه و بهره مندی از تکنسین های توانمند باعث شده است تا این واحد تولیدی بتواند گامی موثر در فراهم آوردن بستر لازم برای شکل گیری واحد های تولید مختلف داشته باشد.

برای مشاوره رایگان با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها