بهترین زمان خرید بلیط هواپیما آنکارا چه موقع است؟

آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور است. اگر چه این شهر به‌اندازه استانبول کانون توجه مسافران نیست، اما با توجه به پایتخت ‌بودن و برخورداری از جاذبه های تفریحی و طبیعی مقصد بسیار جذابی برای سفر است و هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما آنکارا چه موقع است؟

اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید و قصد خرید بلیط تهران به آنکارا یا برعکس بلیط آنکارا تهران را دارید، قبل از هر چیزی باید بهترین زمان سفر به این شهر را بدانید. در این مطلب بهترین زمان سفر به آنکارا را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به آنکارا از نظر آب و هوا

با توجه به وضعیت آب و هوای آنکارا، بهار بهترین زمان سفر به این شهر است. در این فصل، میانگین دمای هوا بیشتر از 20 درجه سانتی‌گراد نمی‌شود و به راحتی می‌توانید به دور از گرما یا سرما به سراغ جاذبه های آنکارا بروید. بعد از بهار، فصل پاییز (به‌ویژه ماه‌های ابتدایی آن) نیز زمان مناسبی برای مسافرت محسوب می‌شود. تابستان گرم‌ترین و زمستان سردترین زمان سفر به آنکارا هستند و بدون تجهیزات مناسب مانند لباس گرم و کرم ضد آفتاب نباید به مسافرت بروید.

بهترین زمان سفر به آنکارا از نظر هزینه ‌ها

تابستان شلوغ‌ترین فصل آنکارا و به نوعی های سیزن این شهر است. بنابراین، اگر تابستان برای سفر انتخاب کنید، طبیعتا باید بودجه بیشتری را هم صرف کنید. در عوض، در فصل پاییز هزینه‌های سفر تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و شرایط آب‌وهوایی نیز فرصت بسیار خوبی را برای گردش در شهر فراهم می‌کند. زمستان ارزانترین زمان سفر به آنکارا است و اگر طاقت هوای سرد را دارید و از سفر کردن در فصل سرما لذت می‌برید، این فصل را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس شلوغی و خلوتی شهر

خحهخحهخ

تعداد جمعیت گردشگران آنکارا در فصل تابستان به اوج خود می‌رسد. در نتیجه هزینه های سفر نیز افزایش پیدا می‌کند و مسافران باید با شلوغی بیش از حد خیابان‌ها، صف‌های طولانی خرید بلیط بازدید از بناها و گرمای هوا دست و پنجه نرم کنند. از سوی دیگر، با فرارسیدن پاییز رفته‌رفته از تعداد جمعیت گردشگران کاسته می‌شود و گردشگران با خیال راحت‌ترین می‌توانند به گردش و تفریح در شهر بپردازند. بعد از تابستان، بهار دومین فصل شلوغ آنکارا است، اما با وجود شلوغی هزینه‌ ها در مقایسه با تابستان معقول‌تر است و تعداد جمعیت گردشگران نیز ناخوشایند و آزاردهنده نیست.

بهترین زمان سفر به آنکارا برای خرید

بسیاری از گردشگران، تنها با هدف خرید به آنکارا می‌روند؛ البته این مسئله با توجه به جشنواره‌های خریدی که در این شهر برگزار می‌شود و تنوع بالای اجناس، چندان هم پربیراه نیست. به طور کلی، مراکز خرید و فروشگاه ‌های آنکارا روزهای پایانی هر فصل را به حراج اختصاص می‌دهند و در این زمان می‌توانید اجناس برند را با قیمت مناسب خریداری کنید. همچنین، در ایام منتهی به کریسمس و سال نو میلادی (اواسط آذر تا اوایل دی)، جشنواره‌های تخفیف بسیار خوبی در مراکز خرید آنکارا برگزار می‌شود و هیچ مسافری دست خالی برنمی‌گردد. در فصل تابستان نیز آنکارا میزبان یک جشنواره خرید است.

بهترین زمان سفر به آنکارا برای شرکت در جشنواره‌ ها

علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، جشنواره های آنکارا نیز از دیگر دلایلی هستند که بسیاری از مسافران را به سفر به پایتخت ترکیه ترغیب می‌کنند. جشنواره بین ‌المللی فیلم آنکارا یکی از این فستیوال ‌ها است که در فصل بهار برگزار می‌شود و جذابیت بسیار زیادی برای اهالی سینما و عاشقان فیلم دارد. همچنین، در فصل تابستان رویداد دیگری در آنکارا برگزار می‌شود که بازدید از آن احتمالا برای بسیاری از گردشگران جذاب خواهد بود. در این رویداد که مصادف با 30 آگوست و در مقبره آتاتورک برگزار می‌شود، هزاران سرباز ترک رژه می‌روند و پروازهای نمایشی جذابی از سوی نیروی هوایی ترکیه انجام می‌شود. در زمستان نیز هر ساله جشنواره حرکات موزون برگزار می‌شود که حتی با وجود سرما مسافران زیادی را به این شهر می‌کشاند.

خعهخ

خرید بلیط هواپیما ارزان آنکارا در فلای تودی

آنکارا به‌عنوان پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول، مقصد محبوب بسیاری از گردشگرن در سفر به این کشور است. در این مطلب با شما درباره بهترین زمان سفر به آنکارا صحبت کردیم و این مسئله را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. برای خرید بلیط هواپیما آنکارا و تجربه سفری به‌یادماندنی، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. خرید بلیط از این سایت کاملا ساده است و در عرض کمتر از 5 دقیقه انجام می‌شود.

ابتدا باید به بخش پروازهای خارجی در سایت فلای تودی بروید و پس از واردکردن مبدا و مقصد، تاریخ رفت، تاریخ برگشت و تعداد مسافران را وارد کنید. بعد از فشاردادن دکمه جست‌وجوی پرواز، فهرست تمامی پروازها در تاریخ مورد نظرتان نشان داده می‌شود؛ در این لیست، اولین گزینه، ارزان ترین پرواز برای مسیر انتخابی شما است. در ادامه، باید گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به صفحه مربوط به واردکردن اطلاعات مسافران و سپس تسویه حساب هدایت شوید. فلای تودی مرجع خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل آنکارا است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر را برای شما رقم می‌زند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها