خرید چکش بادی با بهترین قیمت در بادرو

چکش پنوماتیک که در اصطلاح عامیانه چکش بادی گفته می شود، از کمپرسور و چکش به وجود آمده است با این تفاوت که مخزن هوا در این وسیله از نظر ابعادی با کمپرسور باد تفاوت دارد. وظیفه اصلی این دستگاه توسط مخزن کمپرسور انجام می شود.

خرید چکش بادی با بهترین قیمت در بادرو

 در واقع مخزن و درایر کمپرسور با ایجاد هوای فشرده به چکش بادی اجازه میدهند که وظایف خود را انجام دهد. چکش های بادی در سایز های مختلفی وجود داشته و با توجه سایز کمپرسور و مخزن هوای آن کاربرد های مختلفی دارند. به طور کلی این دستگاه ها را در راه سازی، تخریب ساختمان ها و استخراج معدن استفاده می شوند.

مطمئنا تمامی افرادی که در زمنیه ساخت و ساز فعالیت می کنند، حداقل یکبار این چکش ها را مورد استفاده قرار داده اند. این مدل از چکش ها نسبت به مدل معمولی قدرت بیشتری داشته و کار کردن باان راحت تر است. امروز ما در این مطلب تصمیم داریم ضمن بررسی این مدل از چکش ها یکی از بهترین نمایندگی های فروش آن در ایران به نام بادرو را به شما عزیزان معرفی نماییم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما دارید!

نحوه کار کرد چکش بادی یا پنوماتیکی

مکانیزم چکش های پنوماتیکی بسیار ساده است. در این دستگاه هوای فشرده از طریق دریچه ای جریان می یابد و پیستون را به جلو و عقب در داخل چکش به حرکت در می آورد. پیستون را می توان به یک سری ثابت یا به نگهدارنده ای که امکان استفاده از سری ها یا ابزارهای مختلف را می دهد، وصل کرد.

هنگامی که پیستون به جلو حرکت می کند، فشار زیادی به وجود آورده و باعث می شود که چکش یا ابزاری که در نوک آن قرار دارد، به جسمی که روی آن کار می کند، به شدت ضربه وارد نماید. پس از هر ضربه یک فنر پیستون را به عقب کشیده اما نیروی هوای فشرده که توسط مخزن کمپرسور ایجاد می شود، پیستون را بارها و بارها به جلو می راند. این عمل ساده ارتعاشات قدرتمندی ایجاد کرده و چکش هوا را به ابزاری قدرتمند و کارآمد تبدیل می کند.

بهتر است بدانید چکش های بادی علاوه بر قدرتمند بودن، برای کار در فضاهای کوچک بسیار کاربردی هستند. لازم نیست چکش را بارها و بارها بچرخانید، برای این منظور فقط باید نوک چکش بادی را محکم به هدف فشار دهید. یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد چکش های پنوماتیکی این است که به لطف مکانیسم کار ساده به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند. تنها نگرانی مهم این است که قطعات داخلی به درستی روغن کاری شوند تا از سایش و پارگی جلوگیری شود. پس حتما در صورت استفاده از چکش بادی مطمئن شوید که آن را با روغن ابزار هوا یا جایگزین مناسب روغن کاری می کنید.

کاربرد های چکش بادی یا پنوماتیکی

چکش های بادی همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، کارایی بسیار زیادی دارد. البته که زمینه ای که می توان این چکش را مورد استفاده قرار داد تا حد زیادی به اندازه مخزن هوا یا کمپرسوری که روی آن تعبیه شده وابسته است. با این وجود بدون در نظر گرفتن سایز و ابعاد درایر و دیگر تجهیزات این دستگاه، می توان آن را در زمینه های زیر به کار برد.

2

خودروسازی

در زمینه خودرو سازی استفاده از چکش بادی با مخزن هوا و کمپرسور متوسط برای انجام وظایف زیر لازم و ضروری است:

  • جدا کردن اتصالات

جدا کردن مفاصل از بازوهای کنترلی کار سختی خواهد بود. پیچ و مهره ای که بازوی کنترل را با بند فرمان متصل می کند، گاهی اوقات دردسرساز است. در برخی مواقع به قدری اتصال ساچمه ای به بازوی کنترلی محکم است که انگار آن ها جوش شده اند؛ بنابراین برای جدا کردن این اتصالات به چکش بادی نیاز خواهد بود.

  • برداشتن کلاچ ها فن

برداشتن کلاچ های فن هم به وسیله چکش بادی به علت داشتن درایر و کمپرسور امکان پذیر شده است. برای برداشتن کلاچ های فن باید ضربه زیادی وارد شود، از همین رو این مدل چکش ها برای این منظور مناسب هستند.

  • برداشتن سیستم اگزوز

اگر بخواهید سیستم اگزوز را بدون شکستگی جدا کنید، نمی توانید از یک اره یا چکش برای این منظور استفاده نمایید.

به طور کلی اکثر سیستم های اگزوز جوش داده نمی شوند، بلکه آنها توسط گیره های V شکل به یک دیگر متصل خواهد شد، پس در این زمینه هم چکش های بادی با مخزن هوا و کمپرسور خود به کار می آید.

  • شل کردن مهره های یخ زده

چکش های بادی برای شل کردن مهره ها و پیچ های یخ زده یا گیر کرده عالی هستند. برای این منظور تنها کافی است که مقداری روغن نافذ اسپری کنید و سپس چکش بادی را روی بست یخ زده بگذارید، ارتعاش چکش بقیه کارها را انجام خواهد داد.

  • برش لوله های اگزوز

چکش های بادی می توانند لوله های اگزوز را در یک چشم به هم زدن برش دهند.

  • برداشتن پرچ ها

چکش های بادی برای برداشتن پرچ ها بسیار مفید هستند. برای مثال برخی از مفاصل به بازوهای کنترل پرچ می شوند. چکش قدرت هوا به شما امکان می دهد پرچ های بازوهای کنترل فرسوده را بریده و سوراخ های بازوی کنترل را آزاد کنید تا بتوانید آن ها را تعویض نمایید.

فلزکاری

در زمینه فلزکاری هم می توان از چکش بادی استفاده کرد. چکش های بادی با داشتن مخزن کمپرسور در زمینه های بسیاری کارایی دارند، که یکی از این زمینه ها فلز کاری است. در این زمینه می توان چکش بادی را برای انجام کارهای زیر مورد استفاده قرار داد.

  • برش ورق فلز

برخی از چکش های بادی دارای تجهیزات جانبی مناسب به منظور برش ورق فلز هستند. چکش اسکنه‌های مختلف روی چکش های بادی به شما امکان می‌دهند برش‌هایی با اشکال مختلف انجام دهید. از برش‌های ساده گرفته تا منگنه‌هایی با اشکال متفاوت با کمک چکش بادی ایجاد می شوند.

  • صاف کردن

چکش های بادی برای از بین بردن برجستگی ها و فرورفتگی ها و تمام قالب گیری ها و صاف کردن فلزات که با چکش معمولی هم قابل انجام هستند، مفید است.

ساخت و ساز

3

یکی دیگر از زمینه هایی که می توان چکش های بادی را در آن به کار برد، زمینه ساخت و ساز است. در این زمینه هم چکش بادی برای انجام وظایف زیر عملکرد قابل قبولی دارد.

  • برداشتن کاشی ها

اسکنه های بادی کمک می کنند تا دوغاب و کاشی ها را به راحتی جدا کنید. اگر واقعا مراقب باشید، حتی می توانید کاشی را یک تکه بیرون بیاورید. با این حال استفاده از ابزار برقی سنگین مانند چکش چرخشی برای برداشتن کاشی، گزینه بهتری برای تعویض کفپوش کل ساختمان است.

  • شکستن بتن و ملات

چکش های بادی برای شکستن بتن و ملات با داشتن کمپرسور و درایر بسیارعالی هستند. همچنین کیت های ویژه ای برای حذف ملات وجود دارد که به شما امکان می دهد ملات را به طور کامل بیرون بیاورید یا فقط یک لایه نازک را بردارید.

  • کنده کاری و مجسمه سازی سنگ

کنده کاری روی سنگ نیازمند ضربات زیادی است که برای این منظور چکش های بادی بسیار مناسب هستند. برخی از اسکنه ها برای کنده کاری و حجاری سنگ بسیار کاربرد زیادی دارند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها