کدام تجهیزات در رزمایش پیامبر اعظم (ص) حضور دارند؟

رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران از دوشنبه ۲۹ آذرماه در جنوب کشور در حال برگزاری است.

کدام تجهیزات در رزمایش پیامبر اعظم (ص) حضور دارند؟

رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران که از دوشنبه آغاز شده بود، روز گذشته (سه‌شنبه ۳۰ آذرماه) دومین روز خود را پشت سر گذاشت. 

سردار نیلفروشان سخنگوی رزمایش گفته بود که قرار است این رزمایش ۵ روز به طول بیانجامد. در این روز نیز سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و کارشناسان ستاد کل نیرو‌های مسلح حضور داشتند.

پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران

این رزمایش که در ادامه رزمایش‌های سالانه سپاه پاسداران با نام پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود، این بار در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان اجرا می‌شود. اما این رزمایش با رزمایش‌های قبلی تفاوت‌هایی دارد و آن هم نوع ماموریت‌ یگان‌های حاضر و نوع تجهیزات مورد استفاده است.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: این رزمایش با اشراف اطلاعاتی دقیق مواضع دشمن آغاز و با بکارگیری سامانه‌های جنگال، مختصات جغرافیایی حضور دشمن شناسایی و با استفاده از تجهیزات و تسلیحات نوین ساخت داخل از سواحل جزایر و آب‌های سرزمینی، تمرین دفاع پوششی با موفقیت انجام شد.

کدام تجهیزات در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ حضور دارند؟

سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران و سخنگوی رزمایش گفت: برخی از تجهیزات، سامانه‌ها و همچنین سلاح‌هایی که جدیداً به نیرو‌های سپاه اضافه شده بود در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت. پهپاد‌های دوربرد، موشک بالستیک نقطه‌زن، شناور‌های تندرو با سرعت ۹۰ نات به بالا و همچنین تجهیزات رزم زمینی در تعامل با تاکتیک‌های جدید از جمله تجهیزات مورد استفاده و ارزیابی شده، هستند. این رزمایش بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های دفاعی و تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی که دارای ویژگی‌های همزمانی، پیوستگی، انطباق و در هم تنیدگی جنگ نرم، نیمه‌سخت و سخت است، طراحی و از صبح روز دوشنبه اجرا شده است.

کدام تجهیزات در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران حضور دارند؟

در واقع آنچه بر اهمیت این رزمایش اضافه می‌کند، به کارگیری تجهیزات جدید در هماهنگی با تجهیزات قبلی است که ارتقاء پیداکرده‌اند. در ادامه به معرفی تجهیزات و تسلیحات موجود می‌پردازیم که در این رزمایش حضور دارند.

قایق‌های تندروی عاشورا مجهز به اژدرافکن

این قایق‌ها یکی از عناصر اصلی رزمایش هستند که به تازگی به نیروی دریایی سپاه الحاق شدند. البته قدمت استفاده از قایق‌های تندروی ذوالفقار به سال‌های قبل باز می‌گردد. اما این نوع مجهز به اژدرافکن است که نقش موثری در ایجاد توان رزم دورایستا ایفا می‌کنند. این قایق‌ها یک تفاوت دیگر هم دارند و آن افزایش سرعت‌آن‌هاست که از ۵۵ نات به ۷۵ و ۹۰ نات رسیده است. حتی قرار است تا در مرحله بعد به ۱۱۰ نات نیز برسد.

کدام تجهیزات در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ حضور دارند؟

شناور‌های تندروی عاشورا قابلیت نصب انواع سلاح مانند مین‌های دریایی، پرتابگر‌های راکت‌های کوتاه برد و تیربار‌های ۷/۱۲ میلیمتری را دارند. اما تجهیز آن‌ها به اژدرافکن قابلیت ویژه‌ای به نیروهای مسلح بخشیده است.

کدام تجهیزات در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ حضور دارند؟

موشک‌های بالستیک و کروز در بردهای مختلف

موشک‌های بالستیک و کروز در انواع مختلف با برد‌های متفاوت در این رزمایش حضور دارند. در واقع می‌توان گفت که یکی از وظایف اصلی این رزمایش برعهده موشک‌ها قرار دارد. در رده بالستیک‌ها موشک‌هایی همچون ذوالفقار، هرمز ۱ و ۲، فتح، خلیج فارس، فاتح و در موشک‌های کروز نیز موشک نصر از جمله شاخص‌ترین تسلیحات هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امیر1
    0

    اقا شما خیلی قدرتمند.قبول.سوال این جاست که با این همه قدرت چرا هر کشوری می تواند ما را تهدید.تحریم.وپول کشور را بلوکه می کند پس این همه هزینه کجا به درد می خورد هر موشک شاید دو سه میلیارد پولشه اگر فقط ده موشک شلیک شود سرمایه چقدر خانواده فقیر می شود این اسراف است

  • علی طهرانی
    0

    بهتر است تیتر بزنید : در رزمایش پیامبر اعظم (ص) از چه تجهیزات و ادوات جنگی استفاده میشود ،قابل توجه اقایون ویراستار
    در جواب شما باید گفت آقای شهاب 3 هستن برادر مستعان هم گفتن میان از خواهران کسی حضور نداره مجلس مردونس .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها