خرید نان با کارت نانوا چه زمانی امکان‌پذیر می‌شود؟

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی آخرین وضعیت فراهم شدن امکان خرید نان با کارت نانوا و تجهیز نانوایان به کارت را تشریح کرد.

خرید نان با کارت نانوا چه زمانی امکان‌پذیر می‌شود؟

سیدمحمدهادی سبحانیان، با تاکید بر اینکه دولت آمادگی دارد محدودیت‌های تخصیص آرد به نانوا را برمیدارد، عنوان کرد: مبتنی بر عملکرد هر نانوا آرد به آن نانوا تخصیص یابد. بنابراین نانوایی که فعالیت بیشتری می‌کنند امکان بهره‌مندی بیشتر از آرد را خواهد داشت.

وی درمورد اینکه چه زمانی امکان خرید نان با کارت نانوا برای افرادی که فاقد کارت اعتباری هستند فراهم خواهد شد نیز توضیح داد: از نظر فنی کار به جمع‌بندی رسیده است و امور مربوط به لجستیک باقی مانده است که با همکاری استانداران این فرایند میتواند ظرف چند روز در هر استان انجام شود.

بر اساس این گزارش، پس از حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت برای جلوگیری از ایجاد اختلال در بازار آرد و ساماندهی این بازار، نانوایی‌ها را مجهز به کارتخوان کرد تا میزان مصرف آرد هر نانوایی شفاف شود. در این راستا، پیش از این محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی درمورد این سوال که تکلیف افرادی که به هر دلیلی فاقد کارت اعتباری هستند، چه می‌شود؟  پاسخ داده بود که:  بنای طرح بر پایه تراکنش الکترونیکی خرید نان طراحی شده است.

این احتمال وجود دارد که به هر دلیلی برخی هموطنان در لحظه خرید نان به کارت بانکی دسترسی نداشته باشند یا کارت بانکی آن‌ها فاقد موجودی باشد یا اتباع خارجی باشند.

در این راستا در زیرساخت فنی تدبیری پیش‌بینی شده است مبنی بر اینکه نانوایان مشخصات یکی از کارت‌های بانکی خود را به انتخاب خود در سامانه‌ای ثبت کنند و اگر فردی به آن‌ها مراجعه کرد که فاقد کارت بانکی بود، می‌تواند پول نقد را از مشتری دریافت کند و به نیابت از آن، کارت خود را برای فروش نان استفاده کند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    از شکست امپریالیسم،رسیدید به نان سهمیه ای!!!!آن نماینده بیسواد ۵ درصدی نظارت استصوابی که میاد راجع به حجاب حرف می‌زند ولی کل دستورات اسلام را زیر پا میزارند.برای حفظ قدرت شیطانی یک عده انگشت شماری

  • ناشناس
    0

    کمی بعد که خط فقر رفت بالاتر نان هم سهمیه ای میشود تا بتوان حتی سفره نان مردم را کنترل کرد

  • سیاوش سلطان
    1

    عجب فکر بکری کردی حاجی اونم حتماً تنهایی😉😬⁉️
    گوشت رو دادی دست گُربه 🐈🐈‍⬛🍖
    ایول به شما که در پیشرفت و چهارخونه بازی استادید🪓🌹
    بکوب بر فرق گُل تا خون 🩸 ببارد 🤳🔌
    این یارانه بی صاحب رو یک کاسه کنید و تحویل ملت دهید و قیمت ها را آزاد و دهک بندی رو جمع کنید ، چون تورم و آزادسازی قیمت ها بر فقیر و غنی یک تاثیر دارد.
    و در مقدار مصرف غنی بیشتر مصرف می کند و فقیر کمتر ، پس در آزادسازی قیمت غنی بیشتر پرداخت خواهد کرد
    با تکه تکه کردن یارانه فقط رانت ایجاد می کنید ⁉️
    این کار شما بد هزینه دولت را افزایش می دهد و جیب ملت را خالی و سفره ضعیف و بیمار و بی کس را نابود
    خداوند عقل به شما داده که هیزم کنی نه ریشه مسجد نا مسلمون 🌀🔥🏹

  • خوزستانی
    0

    جوردیگه حقمونومیگیریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها