خرید جوراب بچگانه چه فاکتورهایی دارد؟

کوچولوهای ما هنوز نمی‌دانند چگونه در مورد سلیقه یا احساسات خود به ما بگویند. پس این وظیفه والدین است که بهترین‌ها را برای کودک خود انتخاب کنند. این فقط در محدود به پوشاک نیست، بلکه در مورد یافتن مواد ایده آل برای راحت بودن پاهای کودک هم باید دقیق باشیم.

خرید جوراب بچگانه چه فاکتورهایی دارد؟

بیایید در این مقاله آنچه را که باید در مورد جوراب بچگانه بدانید را ببینیم.

در بدو تولد و تا ماه‌های اول زندگی، سیستم عصبی واقع در پای کودک نوپا به طور کامل رشد نکرده‌اند. در نتیجه نوزاد هیچ گونه ناراحتی احساس نمی‌کند و نمی‌تواند شما را از ناراحتی خود آگاه کند. بنابراین این شما هستید که باید اولین جوراب بچگانه خود را با سلیقه و با دقت خود انتخاب کنید.

جوراب متناسب با سن بچه

نوزادان نیز مانند بزرگسالان سایز کفش دارند. یک نوزاد تازه متولد شده مانند یک کودک 12 ماهه نیست. گاهی اوقات انتخاب اقلامی‌‌در مقابل انبوه مدل‌هایی که بازار در دسترس قرار می‌دهد بسیار دشوار است، مخصوصاً از نظر جوراب بچگانه که انتخاب آن باید همراه با سایز پای کودک باشد. علاوه بر این اندام آنها خیلی سریع رشد می‌کند که گاهی اوقات متوجه اندازه دقیق آنها نمی‌شویم.

باید به یاد داشته باشیم که اعضای عصبی کودک خردسال هنوز به خوبی شکل نگرفته است تا بتواند احساس ناراحتی کند، چه برسد به اینکه به ما اطلاع دهد. بنابراین توصیه می‌شود والدین سن کودک را به فروشنده اعلام کنند تا او بتواند سایز مناسب را ارائه دهد. پس از آن آنها فقط باید مدل‌های مورد نظر خود را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنند.

اصولاً هدف از پوشیدن جوراب برای نوزادان محافظت از پاهای کوچک آنها در برابر سرما است. بنابراین ضخامت باید بر اساس فصل انتخاب شود تا دمای بدن به درستی حفظ شود. در واقع اگر خیلی گرم یا خیلی سرد باشد، کودک راحت نخواهد بود. والدین بسته به نیاز بچه می‌توانند جوراب‌های بلند یا کوتاه را انتخاب کنند. بهتر است روی مواد ساخت هم متمرکز باشید، موضوعی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نوزادانی که راه رفتن را یاد می‌گیرند به جوراب‌های ضد لغزش نیاز دارند. این جوراب‌ها برای محافظت در برابر سرما، در برابر کثیفی و همچنین محافظت از آنها در برابر هر گونه حادثه‌ای که ممکن است در حین حرکت رخ دهد در نظر گرفته می‌شود.

مواد ایده آل برای جوراب بچگانه

جوراب‌های 100٪ نخی بسیار محبوب هستند. باید بدانید که پوست نوزاد در مقایسه با بزرگسالان همچنان بسیار حساس است، به خصوص از نظر لباس زیر و لباس‌هایی مانند جوراب که باید در خصوص آنها انتخاب دقیقی داشت. پنبه در واقع یک ماده ضد حساسیت است که برای سلامتی کودک بی خطر است.

علاوه بر این ظرفیت زیادی برای انطباق با تغییرات آب و هوایی دارد که برای نگه داشتن پا در دمای مطلوب مفید است. در هر صورت کودک خردسال را از سنین پایین آماده می‌کند تا بهداشت خوبی داشته و از بوی بد جلوگیری کند. برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجه نشوید، باید از جوراب‌های با مواد مصنوعی کاملا اجتناب کنید.

جوراب‌های پشمی‌‌هم از نظر نرمی‌‌و هم از نظر راحتی عالی هستند. آنها به خصوص در زمستان به دلیل توانایی در گرم نگه داشتن مورد توجه قرار می‌گیرند. اما مانند پنبه، پشم نیز امکان تهویه را در صورت گرمای بیش از حد فراهم می‌کند. حالا مثل همه پارچه‌ها، پشم‌های کلاسیک و باکیفیت هم هست. قیمت با توجه به مقدار مواد استفاده شده و همچنین با توجه به اصل بودن برند متفاوت است.

در نهایت پوشیدن جوراب‌های ابریشمی‌سهولت کامل و راحتی بی نظیری را به ارمغان می‌آورد. انگشتان پای کودک به راحتی حرکت می‌کنند. علاوه بر این، این پارچه تنفسی هنگام تعریق با رطوبت مبارزه می‌کند.

با این حال اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ است که می‌تواند روی پاهای خود بایستد، اکیداً توصیه می‌شود که از جوراب‌های بدون ضد لغزش بچگانه استفاده نکنید. بهتر است او را مجبور کنید کفش‌های کوچک بپوشد یا او را با پای برهنه رها کنید تا به آنها عادت کند.

قبل از اینکه کمی‌بیشتر به جنس جوراب بچه نگاه کنیم، خوب است به انتخاب سایز اشاره کنیم. مدل‌هایی متناسب با سایز کفشی که برای کودک نوپای خود انتخاب کرده‌اید انتخاب کرده و مطمئن شوید که اشتباه نخواهید کرد. حالا بیایید در خصوص انتخاب مواد جوراب بچه جمع‌بندی کنیم:

  • پنبه : مناسب برای تابستان، یک جوراب نخی که کودک را در گردش همراهی می‌کند. سبک وزن، همچنین بسیار راحت است.
  • پشم : این ماده را می‌توان در تمام طول سال پوشید، زیرا به طور موثر درجه حرارت را در سطح پاها تنظیم می‌کند.
  • ابریشم : بسیار نرم است، همچنین به پوست اجازه می‌دهد تا بهتر نفس بکشد.

آیا جوراب همیشه برای بچه ضروری است؟

توجه داشته باشید که برخلاف تصور پوشیدن جوراب برای نوزادان اجباری نیست. درست است، کودک نوپا شما باید گرم باشد زیرا هنوز قادر به مدیریت موثر دمای بدن خود نیست ولی در خانه بهتر است آن را با پای برهنه رها کنید زیرا قوس پا می‌تواند بهتر رشد کند که به او اجازه می‌دهد تعادل خود را به خوبی مدیریت کند و راه رفتن را راحت‌تر بیاموزد. ولی در نظر داشته باشید که پوشیدن جوراب در هنگام گردش ضروری است.

جوراب‌های ضد لغزش بچگانه

هنگامی‌که کودک شروع به ایستادن می‌کند و اولین قدم‌های خود را بر می‌دارد، محافظت از او در برابر سقوط ضروری است. بنابراین زمان مناسبی است که اولین جفت جوراب بچگانه بدون لغزش خود را به او بدهید ! با این حال بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که زیره آن از چرم نرم ساخته شده است تا همانطور که قبلاً دیدیم، از رشد قوس پا پشتیبانی کند.

نتیجه‌گیری

بنابراین کودک شما می‌تواند حس تعادل بهتری را با این جوراب‌ها به دست آورد. همچنین در همین دوره است که اولین کفش او را می‌خرید که البته باید با جوراب پوشیده شود، در نتیجه باید جورابی ایمن و با کیفیت را برای کودک در ابتدای مسیر زندگی‌اش انتخاب کنیم تا با مشکل جسمانی و حرکتی مواجه نشود.

در کل انتخاب جوراب بچگانه برای کودک خود یک انتخاب تحقیق شده و دقیق است که باید به کمک فروشنده این کار را انجام دهید تا مشکلی در فرآیند رشد کودک‌تان پیش نیاید.

 

برای خرید جوراب بچگانه در طرح ها و رنگ های متنوع میتوانید به سایت جوراب مراجعه کنید

joorab.ir

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها