فرش اتاق کودک چی بخرم؟

این سوال که فرش اتاق کودک چی بخرم در ذهن والدین قبل از خرید و انتخاب معمولا تداعی می شود و مطرح کردن این سوال نشان از اهمیت بالای فرش کودک دارد که این کف پوش ها علاوه بر داشتن طرح و رنگ هماهنگ با دیگر وسایل باید از جنس عالی برخوردار باشد.

فرش اتاق کودک چی بخرم؟

خرید فرش اتاق کودک ورای جنبه زیبایی مزایای دیگری نیز دارد؛ از جمله آنکه از کودکان در برابر صدمات محافظت می کند و اگر درست انتخاب شود، می تواند عایق بسیار ایده آلی برای کف زمین تلقی شود.

بسیاری از والدین شناختی در مورد بهترین کیفیت، جنس، طرح و نقشه فرش کارتونی و رنگ متناسب با روحیات فرزندشان ندارند و سوالات بسیاری برایشان مطرح می شود.

 

سوالاتی که قبل از خرید فرش اتاق کودک در ذهن والدین ایجاد می شود

مسلما مواردی که در هنگام خرید فرش اتاق کودک باید بدان توجه شود کمی با فرش اتاق های دیگر خانه از قبیل پذیرایی، اتاق نشیمن و... متفاوت است و فرش بچه گانه باید علاوه بر زیبایی طرح و نقشه از کیفیت، ضخامت و جنس ایده آل برخوردار باشد؛ از این رو خرید و انتخاب فرش اتاق بچه باید با وسواس و دقت بیشتری انجام شود و سوالاتی که در ذهن خریداران فرش کودک قبل از خرید مطرح می شود مسلما بیشتر است.

 

جنس فرش اتاق کودک باید چگونه باشد؟

درست است که اولین گام برای انتخاب فرش اتاق کودک توجه به طرح و رنگ و هماهنگ بودن آن با دیگر وسایل است؛ ولی جنس فرش اتاق کودک از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب است که والدین باید بدان توجه کنند تا سلامت فرزندشان تضمیمن شود.

سسیبسیب

توجه به ویژگی بدون پرزدهی، ضد آلرژی و مقاومت بالا در برابر شست و شو در هنگام خرید فرش کودک https://www.savizbaft.com/60-baby-carpet بسیار حایز اهمیت است.

سطح فرش کودک باید نرم و لطیف باشد تا کودک در هنگام خوابیدن، بازی کردن، سینه خیز رفتن و یا دویدن احساس راحتی کند و والدین از این بابت خیالشان راحت باشد که با افتادن فرزندشان روی کف پوش دست و پایش آسیب نمی بیند.

 

چه طرح فرش کودکانه ای جذاب تر است؟

والدین می دانند که طرح فرش کودکانه می تواند به تقویت قوه خلاقیت کمک کند، رویا پردازی او را تقویت کرده و محیطی فعال و هیجان انگیز ایجاد می کند؛ از این رو به دنبال انتخاب طرح فرش عروسکی و کارتونی جذاب هستند که متناسب با روحیات فرزندش باشد.

اگر کودک در سنین تصمیم گیری است، بهتر است انتخاب فرش اتاقش با خود و بر اساس علاقه، روحیات و دنیای خیالیش باشد؛ چون کودکان در دنیای رویای خود با برخی از شخصیت های کارتونی مورد علاقه شان همزاد پنداری می کنند و از این شخصیت ها اَبَر قدرت ساخته اند.

توجه به طرح فرش کارتونی و عروسکی اتاق کودک می تواند بر سلامت فکر کودکان تاثیر گذار باشد؛ به شرط آنکه بر اساس سن، جنس و علایق او صورت گیرد.

مسلما طرح های کارتونی و انیمیشن فرش پسرانه با دخترانه متفاوت است و طرح های اتاق پسران بهتر است از کارتون های مورد علاقه آن ها باشد تا کودک هنگام دیدن آن طرح به وجد آید و به ماندن در اتاقش و انجام فعالیت های روزانه در آن جا ترغیب شود.

فرش دخترانه نیز می تواند از میان فرش های عروسکی و کارتونی مورد علاقه دختران از قبیل دختر توت فرنگی، پرنسس زیبا و... باشد.

ثقفثقف

امروزه طرح ها و نقشه های فرش اتاق کودک زیاد است و والدین می توانند از فرش های کارتونی، طرح های آموزشی، طرح های حیوانات و دیگر طرح های عروسکی باشد.

فرش اتاق کودک در طرح های آموزشی می تواند خلاقیت کودکان را پرورش دهد؛ برای مثال با تهیه فرش پسرانه طرح جاده برای اتاق پسران، ساعت ها کودک می تواند با آن سرگرم شود، ماشین هایش را روی کف پوش چیده و بازی کند و حتی دوستانش را به بازی روی کف پوش ترغیب کند. تهیه این فرش های کودکانه با طرح آموزشی جاده که نقشه آن پر از خیابان ها، میدان ها و خانه هاست و فرش کودک طرح فوتبال می تواند برای پسرانی که انرژی انباشته شده دارند و کمتر از خانه خارج می شوند مناسب باشد.

بهتر است والدین در انتخاب فرش اتاق کودک با طرح های کارتونی به این مورد توجه کنند که کودکشان از شخصیت انیمیشنی روی فرش کودک عاشق آن شخصیت کارتونی شده و از حرکات و رفتارهای او تقلید و الگو برداری می کنند؛ پس چه بهتر است که طرح هایی انتخاب شود که تقلید از رفتار انیمیشن ها تاثیرات مثبت بر رفتار آن ها بر جای بگذارد.

بهتر است در اتاق نوزادان و کودکان نوپا از طرح های ساده تر فرش کودک استفاده شود تا کودک بتواند به راحتی این طرح ها را تشخیص دهد و با آن رابطه برقرار کند.

انتخاب فرش بچگانه متناسب با روحیات و سلیقه کودکان سبب ورود کودکان به دنیای تخیلی می شود.

 

چه رنگی برای فرش اتاق کودک خوب است؟

هماهنگی رنگ فرش اتاق کودک با دیگر وسایل و ابعاد اتاق حس رضایت بخش تری دارد و می تواند تعلق خاطر کودکان را به اتاق بیشتر کند. فرش کودک با رنگ روشن از قبیل طوسی می تواند فضای اتاق را دلبازتر نشان دهد و رنگ های لایت و روشن برای اتاق ها و فضاهای کوچک مناسب هستند.

کودکان عاشق رنگ های جذاب و شاد هستند و محیط های شاد و هیجانی را دوست دارند. بهتر است رنگ های سرد در کنار رنگ های گرم در اتاق کودکان قرار گیرد.

قرار گرفتن رنگ طوسی در کنار زرد، آبی، سبز یا قرمز برای اتاق پسران فوق العاده است و برای اتاق دختران بهتر است رنگ صورتی، یاسی و بنفش با سفید یا طوسی تلفیق شود.

استفاده از فرش کودک با رنگ آبی برای کودکانی که کج خلقند و یا انرژی بالایی دارند مناسب است. رنگ سبز انرژی و انگیزه می دهد، رنگ طوسی استقلال و اعتماد به نفس او را بالا می برد.

 

سایز فرش اتاق کودک باید چگونه انتخاب شود؟

در انتخاب سایز فرش اتاق کودک باید اندازه فرش با توجه به اندازه و ابعاد اتاق انتخاب شود؛ بدین صورت که اندازه فرش کودک نه باید آنقدر کوچک باشد که وقتی کودک روی آن می خوابد یا بازی می کند دست و پایش روی سرامیک رود و از طرفی آنقدر نباید بزرگ انتخاب شود که زیر تخت و دیگر وسایل را بپوشاند.

بهتر است بین دیوار تا فرش اتاق کودک برای فضاهای بزرگ 20 سانتی متر و برای فضاهای کوچک 12 سانتی متر فاصله باشد.

 

فرش اتاق کودک از کجا بخرم؟

صثقثقث

مسلما پاسخ به این سوال که فرش اتاق کودک از کجا بخرم از اهمیت والایی برخوردار است؛ چون خرید فرش کودک از بهترین مکان می تواند خریدار را به بهترین کیفیت، بهترین قیمت با طرح ها و نقشه های جدید در رنگ های جذاب برساند.

کارخانه فرش ساویز بافت یکی از برترین ارائه دهندگان فرش کودک ارزان است که توانسته است طرح های کودکانه را با قیمت تولیدی و عمده و با بهترین کیفیت ارائه دهد.

قیمت فرش کودک در کارخانه فرش ساویز بافت به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه زیر قیمت کارخانه است و دنیایی از طرح های جدید عروسکی، کارتونی و کودکانه در وب سایت فرش ساویز بافت به نمایش گذاشته شده است و به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می رسد.

منبع: ساویز بافت https://www.savizbaft.com

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها