اخبار ارز دیجیتال تا چه حد تاثیر منفی در قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟

از ابتدای اختراع ارز دیجیتال تا کنون، عوامل بسیاری بر روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر گذاشته اند. تاثیراتی که باعث متضرر شدن بسیاری از افراد یا از سوی دیگر موجب سود بردن هدلرهای بیشماری شده است.

اخبار ارز دیجیتال تا چه حد تاثیر منفی در قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد شناسایی صحیح اخبار کریپتوکارنسی و اخبار ارز دیجیتال موثق و تاثیر آن بر روی نوسان قیمت‌ ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نه تنها در اخبار کریپتوکارنسی بلکه در تمام زمینه‌های خبری، خبرنگاران ترفندهای جذب مخاطب را به خوبی می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. پول و شهرت برای خبرنگاران تازه کار اهمیت بسیاری دارد. اما برای خبرسازان و خبرنگاران شریف و حرفه‌ای، مردم داری و حقیقت گویی اهمیت بیشتری دارد. اخبار ارز دیجیتال از آن دسته خبرهایی است که به سرمایه و زندگی مردم بسیار گره خورده است و اعتبار آن حائز اهمیت است.

چرا تاثیر اخبار ارز دیجیتال منفی روی قیمت بیشتر از اخبار ارز دیجیتال مثبت است؟

مغز انسان طوری طراحی شده که فقط بقای انسان را حفظ کند. از این رو از ابتدای خلقت، انسان‌ها از تمام وقایعی که احتمال خطرناک بودن آن وجود داشت حضر می‌کردند و به سایر همنوعان اطلاع می‌دادند. پس از گذشت زمان و پیشرفت چرخه آسایش انسان، ثروت، شبکه انتقال پول و در نهایت ارزهای دیجیتال در دسته نیازهای انسان قرار گرفت. از این رو از دست رفتن ثروت و دارایی نیز از خطراتی به شمار می‌رود که انسان را می‌ترساند. از طرفی غریزه اطلاع رسانی از خطرات به همنوعان در همه انسان‌ها پیشرفت کرده و خبرهای منفی بازار داغی در انواع رسانه به وجود آورد. به همین دلیل صفحات حوادث روزنامه بسیار پرطرفدارتر از صفحات موفقیت و رشد شخصی تمام کتاب‌های روانشناختی دنیاست.

از طرفی تمام خبرنگاران و خبرسازان دنیا می‌دانند که در دنیای امروزی ما خبرهای منفی جایگاه ویژه‌ای در مغز انسان دارد. به همین دلیل تمام تمرکز خود را روی اخبار منفی می‌گذارند. از طرفی تعداد منابع خبری غیر موثق نیز در دنیا بسیار است. از این رو پس از اینکه خبری که موجب افت قیمت یک رمزارز شود، حتی اگر دروغ باشد، از این منبع به آن منبع نشر داده شده و به اصطلاح یک کلاغ چهل کلاغ می‌شود تا بالاخره آن خبر دروغ روی سرمایه گذاران و نهنگ‌ها تاثیر بگذارد. این تاثیر اخبار ارز دیجیتال نتیجه‌ای جز سقوط یک روند رو به رشد نیست.

چرا اخبار ارز دیجیتال موثق اهمیت دارد؟

یک منبع خبری تازه کار به درست یا غلط بودن خبر کاری ندارد. بلکه تمام تمرکز خود را روی جذب مخاطب و فروش خبر خود گذاشته است. به همین دلیل در بازار کریپتو باید طبق اخبار ارز دیجیتال منابع موثق، تحلیل‌های خود را برنامه ریزی کنید. اگر خبری از همکاران، اطرافیان و…می‌شنوید، تا قبل از اینکه از صحت آن مطلع نشده‌اید تحلیل‌های خود را تغییر ندهید.

اما اخبار ارز دیجیتال که موثق باشند از منبع خبری موثق هم به گوش می‌رسند. گرچه حتی در صورتی که از یک منبع خبری موثق هم اخبار کریپتوکارنسی را می‌شنوید باز هم نباید به سرعت دست به کار شوید. بلکه ابتدا باید تحقیق کرده و خبر را در چند منبع جستجو کنید. پیشنهاد می‌شود پس از تایید یا رد یک خبر به واکنش نهنگ‌ها در مورد اخبار ارز دیجیتال مورد نظر توجه کنید.

گرچه نهنگ‌ها تیم‌های تحقیقاتی حرفه‌ای دارند و با هر خبری که می‌شوند روند معاملات خود را تغییر نمی‌دهند. اما انسان ممکن الخطاست. تاریخ نشان می‌دهد که حتی حرفه‌ای ترین تحلیلگران نیز اشتباهاتی داشته‌اند، گرچه برخی از آن اشتباهات بسیار فاحش بوده است. از این رو به تحلیل مسیر حرکت یک نهنگ در یک دسته ارز دیجیتال خاص اکتفا نکنید. بلکه علاوه بر تکیه بر منابع موثق حتماً به حرکت جمعیت نهنگ‌ها در جنبه‌های مختلف مرتبط با اخبار ارز دیجیتال توجه کنید.

منابع قابل اعتماد برای علاقه مندان به اخبار ارز دیجیتال

فغعفغع

صرف نظر از اینکه شما در حوزه ارز دیجیتال تازه کار هستید یا یک کاربر با تجربه، همیشه این سوال مطرح است که به چه اطلاعاتی می‌توان اعتماد کرد. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که منابع خبری زیادی وجود دارد، اما همه آنها قابل اعتماد نیستند. اکثر مواقع اخبار ارز دیجیتال جعلی، نقدهای تحریف شده‌ی تحلیلگران، خبرهایی در مورد هک شدن یک صرافی و … فقط حاصل تخیلات یک ذهن بیمار و یک کاربر وحشت‌زده است. پس به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟

اخبار ارز دیجیتال موثق را از کجا پیدا کنیم؟

اگر می‌خواهید با آخرین اخبار به‌روز باشید، توصیه می‌کنیم چندین منبع معتبر را برای مطالعه روزانه انتخاب کنید. یکی از بزرگترین مجلات در مورد ارزهای دیجیتال www.coindesk.com است. همچنین تحلیل‌های روزنامه نگارهای حرفه‌ای در cointelegraph.com و bitcoinmagazine.com منتشر می‌شود. همینطور سایت walex.ir نیز علاوه بر یک منبع بزرگ برای آموزش صنعت بلاکچین، منبع موثقی از جدیدترین اخبار کریپتوکارنسی در کنار تحلیل‌های موشکافانه صنعتی است. در این سایت‌ها، احتمال اینکه اخبار ارز دیجیتال جعلی را پیدا کنید تقریباً صفر است. روزنامه نگاران در این پلتفرم‌ها منابع خود را به دقت بررسی کرده و فقط به داده‌های به روز و مستند مراجعه می‌کنند.

کجا می‌توانم نرخ واقعی یک ارز دیجیتال را ببینم؟

محبوب ترین منبع coinmarketcap.com است. در این سایت می‌توانید تمام ارزهای رمزنگاری شده و توکن‌های موجود در حال حاضر را پیدا کنید. نرخ‌های CoinMarketCap به صورت میانگین از نرخ بسیاری از صرافی‌های کشورهای مختلف محاسبه می‌شود. همچنین coinranking.com وب سایتی با رابط کاربری ساده برای ردیابی نرخ ارزهای دیجیتال است. در www.cryptocompare.com می‌توانید انواع مقایسه را ببینید. همچنین بررسی موضوعات مختلف از تحلیلگران با تجربه در آنجا به اشتراک گذاشته شده است. سایت walex.ir نیز به عنوان یک منبع فارسی، با نمایش لحظه‌ای بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال پرطرفدار به همراه سریعترین استراتژی احراز هویت در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد.

در چه سایت‌هایی در مورد ارزهای دیجیتال صحبت کنیم؟

ارز دیجیتال نه تنها به عنوان جایگزینی برای پول سنتی ارزش گذاری می‌شود بلکه برخی از موسسات و سازمان‌ها نیز ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز رایج می‌شناسند. یکی از مزیت‌های اصلی ارزهای دیجیتال، این است که همانند یک موضوع جامع و قدرتمند عمل می‌کند. ارز دیجیتال در تمام صنایع، اگر تاثیر صد درصدی نداشته باشد، ردپایی از خود به جا می‌گذارد. البته که تمام صنایع از یکدیگر تاثیر می‌گرند اما به ندرت اتفاق می‌افتد که یک صنعت بر صنایع دیگر تاثیر بگذارد. از این رو در سایت‌هایی که در مورد همه چیز صحبت می‌شود می‌توان گروه‌های علاقه‌مند به اخبار کریپتوکارنسی را پیدا کرد. در سایت‌هایی مانند www.reddit.com و bitcointalk.org می‌توانید حقایق جالبی پیدا کنید. می‌توانید با گروه‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. یا حتی از آنها بخواهید که از صحت اخبار ارز دیجیتال مطمئن شده و به شما اطلاع دهند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها