آیا تتر جایگزین دلار می شود؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر ارز دیجیتالی وجود داشته باشد که بر خلاف سایر رمز ارز ها از نوسانات در امان باشد، می‌تواند در‌معاملات بسیار کاربردی واقع شود؟ ارز دیجیتال تتر (USDT)، یک استیبل کوین بسیار محبوب است که با هدف ثبات قیمتی و ارائه ریسک کم تر در بازار ارز های دیجیتال، ایجاد شده است. USDT، متصل به دلار آمریکا است و از همین روی، تحت تأثیر نوسانات بازار قرار نمی گیرد.

آیا تتر جایگزین دلار می شود؟

 معامله گران تتر را به عنوان اولین و مهم ترین استیبل کوین موجود در دنیای ارز های دیجیتال معرفی می کنند. این مسئله که گفته می شود تتر یک استیبل کوین است، به این معنا است که ارزش آن همیشه معادل با یک دلار آمریکا در نظر گرفته می شود. در واقع می توان گفت تتر همان دلار آمریکا است، اما از نوع دیجیتالی‌. از تتر جهت خرید و فروش کالا، پرداخت هزینه خدمات و یا منتقل کردن پول استفاده می شود. برخی از معامله گران بازار های مالی، معتقدند که تتر به زودی جایگزین دلار آمریکا خواهد شد. اگرچه با توجه به ارزش بازار آن، احتمال این امر وجود دارد، اما می توان گفت این رمزارز به‌ آسانی قابل جایگزینی نیست. تشابه به دلار آمریکا و رشد ارزش آن، درحال حاضر این رمز ارز را به جایگزین و معادل قابل قبولی برای دلار تبدیل کرده است. اما این موضوع با خطرات و ریسک هایی نیز همراه می باشد. برای مثال، امکان ورشکست شدن شرکت تتر و نوسانات قیمت، اطمینان‌ پذیری تتر را برای جایگزین کردن آن با دلار، کاهش می دهد.

 

رابطه تتر و دلار

ارز دیجیتال تتر، یک دارایی بلاک چین محور است و توسط ارز های فیات مختلف مانند دلار،‌ پشتیبانی می‌ شود. رمز ارز تتر به صورت کلی، با سیستم بانکی ارز های فیات در ارتباط بوده و در مقایسه با سایر ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، متمرکزتر و مطمئن تر است. بنابراین با توجه به این موارد، این احتمال پیش بینی می شود که تتر جایگزین دلار شود. البته در حال حاضر نیز برخی از سرمایه گذاران اقدام به خرید تتر به جای دلار کرده و به اصطلاح دلار دیجیتال را در کیف پول رمزنگاری خود نگهداری می کنند. پیش از وجود ارز های دیجیتال، افرادی که قصد سرمایه گذاری داشتند، اقدام به خرید طلا و دلار می کردند تا بتوانند ارزش دارایی های خود را افزایش داده و حفظ کنند. اما اکنون با گسترش ارز های دیجیتال، طی یک اتفاق نوین و جالب، این رویه تغییر کرده و بسیاری از  سرمایه ‌گذاران، خرید و نگهداری ارز دیجیتال تتر را به خرید دلار ترجیح می دهند. داده‌ های تراکنش رمزارز ها در سال گذشته نشان می دهد که خرید تتر با رشد زیادی همراه بوده است و این خرید تنها برای ترید و معاملات مالی نبوده، بلکه بخش اعظمی از آن برای جایگزینی دلار مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین گزارشات نشان می دهند که در سال گذشته، تقریبا ۲۸ درصد از افرادی که اقدام به خرید رمزارز تتر کرده اند، آن را جایگزین دلار کرده و از آن نگهداری می کنند. این نشان دهنده این موضوع است که بر خلاف گذشته که افراد دارایی های خود را تبدیل به دلار می کردند تا ارزش آن ها را حفظ کرده و یا افزایش دهند، اکنون از تتر برای این منظور استفاده می کنند. چرا که تتر، رمزارزی است که قیمت و ارزش آن به طور دقیق معادل قیمت دلار است و  کارکرد های مشابهی دارد. برتری این پول دیجیتال، در این است که نگهداری و نقل و انتقال آن آسان تر از دلار است.

 

دلایل جایگزینی تتر به جای دلار

اتناتنت

جابه‌ جا کردن ارز های دیجیتال بسیار راحت‌ تر از جابه‌ جا کردن دلار می باشد. برای مثال، در صورتی که فردی قصد مهاجرت داشته باشد، بیش از یک مقدار مشخص، نمی تواند دلار با خود حمل و جا به جا کند. در مقابل، به راحتی می توان  ارز های دیجیتال موجود در کیف پول دیجیتال را به هر کجای دنیا، جابه جا کرد. به همین دلیل است که افراد به جایگزینی تتر به جای دلار رو آورده و آن را گزینه مناسب تری می دانند. به طور کلی می توان گفت، تتر فرآیند انتقال پول و معاملات را تسهیل می کند و نسبت به استفاده از دلار، از مزایای بیشتری برخوردار می باشد. به همین دلیل روز به روز بر تعداد افرادی که تمایل به استفاده از تتر به جای دلار را دارند، افزوده می شود.

 

یکی دیگر از دلایلی که افراد اقدام به خرید تتر به جای دلار  می کنند، مربوط به امنیت تتر می شود. پس از خرید دلار، معامله گران باید آن را در یک حساب ارزی و یا صندوق امانات نگهداری کنند. از آنجایی که همه افراد دارای حساب ارزی نیستند و صندوق‌ های امانات هزینه بالایی را شامل می شوند و نگهداری شخصی دلار نیز کار ایمنی نیست، پس جایگزینی تتر به جای دلار کار عاقلانه ای به نظر می رسد. سرعت تراکنش زیاد، دلیل دیگر جایگزینی تتر به جای دلار  محسوب‌ می شود. از آنجایی که سرعت تراکنش های تتر، در انجام مبادلات بالا است، افرادی که با شرکای خارجی مراودات دارند می ‌توانند از تتر به جای دلار برای جابه جایی پول استفاده کنند. برخلاف دلار، به دلیل مستقل بودن تتر و وابسته نبودن آن به هیچ دولتی، امکان بلوکه شدن دارایی در تتر تقریبا نزدیک به صفر می باشد.

 

تتر در مقایسه با دلار، کارمزد کمتری دریافت می کند. چرا که برای منتقل کردن یک حواله دلاری، میبایست حدود ۲ الی ۸ درصد کارمزد به صرافی‌ ها پرداخت شود. این در حالی است که  کارمزد مربوط به تتر، مبلغ بسیار  ناچیزی را شامل می شود. از سوی دیگر، استیبل کوین تتر اعتبار بالایی دارد و سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، پس از بیت‌ کوین و اتریوم است. به همین دلیل، حجم معاملات روزانه آن کمتر از حجم معاملات دلار نبوده و گاهی اوقات بیشتر نیز می باشد. امروزه، اغلب سرمایه گذاران حرفه ای بازار ارز های دیجیتال، تتر را جایگزین دلار برای خرید و فروش ارز دیجیتال و معاملات کریپتویی کرده اند. با جایگزینی تتر به جای دلار، دیگر نیازی به صرف زمان برای تبدیل یک ارز دیجیتال  به ارز فیات و یا بالعکس نیست. با این تفاسیر، می توان گفت اگر همه چیز خوب پیش برود، ممکن است تتر تا سال های آینده جایگزین دلار شود. اما در این بین چالش هایی مانند جدید بودن فناوری ارز های دیجیتال و آزمون و خطاهای آن وجود دارد که این امر می تواند در روند جایگزینی تتر به جای دلار، کمی اختلال ایجاد کند. اما در کل، مشکل فنی در این باره وجود نداشته و تتر می تواند جایگزین دلار در آینده باشد، هر چند که در حال حاضر نیز معامله گران بسیاری به سمت تتر روی آورده و به جای استفاده از دلار در معاملات خود، از استیبل کوین تتر استفاده می کنند. شما دوستان عزیز می توانید برای خرید تتر به یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایران، یعنی صرافی تتر مراجعه کنید و خرید و فروش تتر را با نرخ یکسان انجام دهید. همچنین با ثبت نام در صرافی تتر و انجام معامله می توانید شانس خود را در برنده شدن جایزه 5 میلیارد ریالی صرافی تتر، امتحان کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    وام ھایی کہ سوددارند ازنظرامام خمینی سلام اللہ علیہ وآیت اللہ بھجت حرام است وام بھرہ دارسبب گران شدن منزل است

  • ناشناس
    0

    اگه یه ر دیگه وسطش بذارید میشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها