راهنمای خرید آبگرمکن مناسب

آبگرمکن ها از سال های گذشته تا زمان حاضر را می توان به چهار دسته تقسیم کرد گرچه در زمان فعلی دوتا از انواع آب گرمکن ها استفاده گسترده تری دارند و در بیشتر در شهرها و روستاها مورد استفاده قرار می گیرند.

راهنمای خرید آبگرمکن مناسب

انواع آبگرمکن

آبگرمکن ها از سال های گذشته تا زمان حاضر را می توان به چهار دسته تقسیم کرد گرچه در زمان فعلی دوتا از انواع آب گرمکن ها استفاده گسترده تری دارند و در بیشتر در شهرها و روستاها مورد استفاده قرار می گیرند. اما در زمان حاضر هر چهار نوع این آبگرمکن ها در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برا ی خرید آبگرمکن مختصری  انواع آنها را خدمت خوتنندگان عزیز معرفی می کنیم.

 

انواع آبگرمکن ها کدام ها هستند

آبگرمکن نفتی:

این نوع آبگرمکن ها که با سوخت نفت یا گازوئیل انرژی حرارتی تولید می کند و از این طریق آب سرد موجود در مخزن را گرم می کند. این نوع آبگرمکن در مناطق نفتی در ابتدا مورد استفاده قرارمی  گرفت

آبگرمکن هیزمی

آبگرمکن هیزمی نیروی حرارتی خود را با استفاده از سوخت شاخ و برگ و چوب درختان و گیاهان خشک بدست می آورد و باعث گرم شدن آب مخزن خواهد شد.

آبگرمکن برقی:

که با نیروی برق شهری کار می کند و نیروی برق را به انرژی حرارتی تبدیل می کند و باعث گرم شدن آب موجود در مخزن آبگرمکن و یا آبی که با المنت ها در تماس است می شود این نوع آبگرمکن ها در سال های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان مورد استقبال زیادی از طرف کاربران قرار گرفته اند و بسیاری از افراد اقدام به خرید آبگرمکن برقی می کنند. و تقریبا بازار را از انواع دیگر آبگرمکن ها گرفته اند رواج مورد بخث در مورد آبگرمکن های برقی بیشتر در کشورهای پیشرفته و کشورهای با رفاه بالا بوجود آمده است.

آبگرمکن گازی

گسترده ترین نوع آبگرمکن ها که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند و در شهر و روستا آنها را خریداری و برای تامین آبگرم مورد استفاده قرار می گیرد همین نوع آبگرمکن گازی است. خرید آبگرمکن های گازی به این دلیل در ایران مورد استفبال زیادتری نسبت به آبگرمکن برقی قرار می گیرد چون سوخت گاز در کشور بسیار راحتر و ارزانتر از انرژی برقی بدست می آید. در این میان  خرید آبگرمکن گازی دیواری از تمام انواع آبگرمکن ها فروش و استفاده بیشتری دارد. به این دلیلی که ایران دارای منابع بسیار گسترده گاز می باشد و استخراج و بدست آوری آن بسیار آسان است.

اتنت

آبگرمکن برقی یا آبگرمکن گازی

انتخاب یکی از انواع بخاری گاز یا برقی کار سختی نیست کافیست که امکانات در دسترس خود را بسنجیم خانواده هایی که بهر دلیل امکان استفاده از آبگرمکن های برقی را دارند و از نظر پرداخت هزینه برق بهر دلیل که باشد مشکلی ندارند و نیروی برق بیست و چهار ساعته در اختیار دارند بهترین نوع سوخت برای خانه و خانواده همین نیروی برق می باشد اما اگر از آن دسته از افراد و خانواده ها نیستید که امتیاز استفاده مجانی و یا ارزانتر برق را داشته باشید و قدرت پرداخت قبوض بسیار گران برق را نداضته باشید بهترین سوخت برای آبگرمکن و یا هر احتیاجی به انرژی سوخت گاز می باشد و باید بفکر استفاده از آبگرمکن ها و وسایل گاز سوز باشید.

آبگرمکن های برقی بسیار تمیز هستند و هیچگونه آلودگی را بوجود نمی آورد و خطرات وسایل گازی مانند مسمومیت با گازهای سمی که در اثر سوخت گاز تولید می شوند را ندارند این گازهای سمی و خطرناک  مانند مونو اکسید کربن است که در استفاده از نیروی برق تولید نمی شوند همچنین خطر تشط گاز به محیط در اثر عدم رعایت استاندارد های لازم در هنگام تولید، نصب یا استفاده که موجب آتش سوزی، انفجارو ریزش ساختمان می شود وجود ندارد. اما استفاده از برق خطر احنمال برقی گرفتگی افراد از طریق انتقال جریان برق از طریق آب را دارد البته در تکنولوژی های پیشرفته امروزی وجود قطعات ایمنی مانند فیوز منیاتوری که وظیفه قطع برق در هنگام اتصالی و فیوز جان که قطع مدار را در هنگام ورود جریان برق به آب را دارد احتمال برق گرفتگی را بسیار کم کرده و پایین آورده است بنابر این هنگام خرید آبگرمکن های برقی باید از وجود این تکنولوژی اطمینان حاصل کنیم و بعد اقدام به خرید آبگرمکن برقی بکنیم.

فقثقفثف

قطعه مهم و ایمنی دیگر در آبگرمکن های برقی و گازی ایستاده ترموستارت است که باعث تنظیم درجه حرارت آب می شود و بمخض بالا رفتن دمای آب از درجه مورد نظر که معمولا 80 درجه  فارنهایت است برسد مدار برق را قطع می کند و اگر آبگرمکن گازی باشد گاز شعله های زیر مخزن آبگرمکن را بجز گاز شعله پیلوت قطع می کند قطعه ایمنی در آبگرمکن های گازی چه زمینی و چه دیواری و تمام کالاهای گازسوز دیگر ترموکوبل است که در صورت خاموشی شعله پیلوت یا همان شعله کوچک دائمی فورا گاز آن وسیله را قطع می کند از نشط گاز و پخش آن در فضا و بوجود آمدن خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

انواع آبگرمکن گازی

آبگرمکن گازی مخزنی یا زمینی

آبگرمکن گازی دیواری

انواع آبگرمکن برقی

آبگرمکن برقی دیواری

آبگرمکن برقی سر دوشی

آبگرمکن برقی شیر ظرفشویی

آبگرمکن برقی ایستاده یا زمینی

از کجا آبگرمکن بخریم

قفغفغف

می توانید خیلی راحت در حالی که در خانه درکنار خانواده نشسته اید و در حال گذراندن لحظات خوش با خانواده بودن هستید با استفاده از موبایل یا کامپیوتر وارد اینترنت شوید و از طریق فروشگاه های اسنترنتی خرید خود را انجام دهید از میان این فروشگاه ها فروشگاه اینترنتی فروشکالا صدها مدل را از طریق  همکاری در فروش با دیجی کالا خدمت شما عرضه کرده است و شما می توانید ضمن مشاهده به مقایسه مدل های مختلف با یکدیگر بپردازید و بسیار آسان خرید خود را انجام دهید و بآسانی درب منزل تحویل بگیرید. https://foroshkala.net/

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها