دلایل خرید PS5 ؟ بررسی مشخصات فنی ps5 اصلی و استاندارد

دلایل خرید کنسول PS5 موجب شده اند که آمار فروش این کنسول به صورت چشمگیری افزایش داشته باشد و از رقیب خود پیشی بگیرد.

دلایل خرید PS5 ؟ بررسی مشخصات فنی ps5 اصلی و استاندارد

توان پردازشی ( CPU ) کنسول پلی استیشن 5 چقدر است ؟

این کنسول دارای پردازنده AMD Zen 2 بوده که در بردارنده هشت هسته و 16 رشته می باشد. وجود مانیتوری در داخل دستگاه موجب آنالیز پردازنده می شود و به تنظیم فرکانس ها به صورت دقیقی می پردازد.

تکنولوژی SmartShift AMD موجب انتقال انرژی اضافی از CPU به GPU می گردد که در نهایت به بهبود عملکرد گرافیکی منجر می شود.

حافظه ی کنسول PS5 چقدر است ؟

یکی از دلایل خرید کنسول PS5 ، برخورداری از یک حافظه داخلی و حافظه رم ایده آل می باشد. حافظه ی رم این کنسول معادل 16 گیگابایت می باشد. حافظه داخلی این کنسول از نوع SSD می باشد و ظرفیتی معادل با 825 گیگابایت دارد.

اینکه حافظه داخلی کنسول از نوع اس اس دی است ، سبب افزایش سرعت می شود. قطعاً سرعت ، یکی از فاکتورهایی است که برای گیمرها مهم است و کند بودن لود شدن بازی ها آنها را کلافه می کند. کنسول پلی استیشن 5 توانسته نظر گیمرها را در این رابطه ، جلب کند.

تفاوت میان نسخه PS5 اصلی و استاندارد چیست ؟

قبل از بررسی سایر دلایل خرید کنسول PS5 اشاره داشته باشیم که کنسول PS5 در دو مدل دیجیتال و اصلی عرضه شده است. برای کاربرانی که میان خرید PS5 مدل اصلی و مدل دیجیتال مردد هستند باید بگوییم که این دو مدل از نظر سخت افزاری ، تفاوتی ندارند.

تفاوت میان این دو کنسول ، به برخورداری از درایو برای دیسک های نوری مربوط می شود. PS5 مدل اصلی ، بازی های دیسکی را به صورت 4K اجرا می کند. اما PS5 مدل دیجیتال ، بازی های دیجیتالی را اجرا می کند و درایوی برای اجرای بازی های دیسکی ندارد.

نسخه دیجیتال از قیمت کمتری برخوردار می باشد. اما توصیه ما به کاربران ایرانی این است که مدل اصلی که دارای درایو دیسک نوری می باشد را خریداری کنند تا در اجرای بازی ها محدودیتی نداشته باشند.

بازی های پلی استیشن 5 چگونه است ؟

یکی از دلایل خرید کنسول PS5 ، بازی های فوق العاده جذاب و مهیج این کنسول است. اگر شما قبلاً به خرید PS4 اقدام نموده اید و کلکسیونی از بازی های PS4 را در اختیار دارید ، با خرید کنسول جدید نگران نباشید. زیرا می توانید بسیاری از بازی های پلی استیشن 4 را در کنسول پلی استیشن 5 اجرا نمایید.

همچنین شما می توانید بازی های قبلی موجود در کنسول پلی استیشن 4 را به کنسول پلی استیشن 5 انتقال دهید. در چنین شرایطی به بارگیری دیتای کمتری نیاز می باشد.

لوازم جانبی پیشرفته PS5 کدام است ؟ دلایل خرید کنسول PS5 چیست ؟

این کنسول از لوازم جانبی های متعددی برخوردار است که از جمله مهمترین آنها می توان به دوربین HD ، هدست 3D ، پایه شارژر ، ریموت Media Remote و ... اشاره نمود. هر یک از این لوازم جانبی ها در تجربه ی لذت بخش تر بازی ها اثرگذار می باشند. توسط دوربین HD کار استریمرها بسیار آسان تر شده است.

هدست های خاص این کنسول با ویژگی پشتیبانی از فناوری صدای 3D ، قادر هستند که صداهای بازی را با کیفیت بسیار بالا و جزئیات کامل به گیمر منتقل کنند. بدین ترتیب گیمر می تواند بازی ها را به صورت واقع گرایانه تری تجربه نماید و لذت بیشتری از اجرای بازی ببرد.

اصلی ترین دلایل خرید کنسول PS5 کدامند ؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به برجسته ترین دلایل خرید این کنسول اشاره نماییم ، باید موارد زیر را ذکر کنیم.

کنسول پلی استیشن 5 از بازی های انحصاری باکیفیت و بسیار مهیجی برخوردار است که هر گیمری را به خرید این کنسول و تجربه ی اجرای این بازی ها ترغیب می کند.

این کنسول دارای یک کنترلر مدرن و پیشرفته است. طراحی این کنترلر ( دوال سنس ) ، انقلابی عظیم در صنعت گیمینگ بود که تحولات خاصی را در زمینه اجرای بازی ها توسط کنترلرها ایجاد نمود.

کنسول پلی استیشن 5 از وضوح 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. رزولوشن و فریم ریت از فاکتورهای بسیار مهم برای گیمرهای حرفه ای است که در انتخاب کنسول های بازی بدان توجه دارند.

از دیگر دلایل خرید کنسول PS5 می توان به فناوری صدای سه بعدی اشاره نمود که قادر خواهد بود کنسول پلی استیشن 5 را به یک اسپیکر سینمایی مبدل کند.

این کنسول از قابلیت ها و امکانات بسیار خوبی برخوردار می باشد. همچنین سرویس های اشتراکی بسیار خوبی مانند سرویس پی اس ناو برای این کنسول در دسترس است.

PS5 بخریم یا ایکس باکس سری ایکس ؟

برخی از کاربران میان خرید ایکس باکس سری ایکس و PS5 دچار تردید هستند. ایکس باکس ایکس به دلیل تولید بیشتر و تقاضای کمتر از قیمت پایین تری در مقایسه با PS5 برخوردار است.

بازی های انحصاری PS5 بیشتر از بازی های ایکس باکس سری ایکس است. البته تاکنون ، اینگونه بوده و شاید در ادامه شرایط تغییر کند.

کنسول پلی استیشن 5 در بارگذاری ، سریعتر از ایکس باکس سری ایکس می باشد و یکی از دلایل خرید کنسول PS5 همین مسئله است. اما ایکس باکس سری ایکس از نظر گرافیکی ، عملکرد نسبتاً بهتری دارد.

به لحاظ طراحی ، کنسول ایکس باکس سری ایکس ساده تر است. ولی تشخیص زیبایی این کنسول ها ، به سلیقه هر کاربری بستگی دارد. یکی از مزایای کنسول PS5 ، داشتن پورت USB-C می باشد.

کنترلر پلی استیشن 5 ، قطعاً از کنترلر ایکس باکس سری ایکس بهتر است و شکی در این مسئله نیست. پشتیبانی از بازی های قبلی در ایکس باکس سری ایکس ، قوی تر است.

ستاره بازی ایران

با دلایل خرید کنسول PS5 آشنا شدیم. حال اگر قصد خرید این کنسول را دارید ، پیشنهاد ما این است که آن را از سایت Psstar.ir ( فروشگاه ستاره بازی ایران ) خریداری نمایید. در این فروشگاه می توانید کنسول بازی پلی استیشن 5 ، لوازم جانبی آن ، بازی های مهیج و جذاب آن را با تخفیف های فوق العاده ای خریداری نمایید. قطعاً از خرید از این فروشگاه بزرگ ، پشیمان نخواهید شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها