بررسی و شناخت موشن گرافیک

در این مقاله به بررسی اینکه موشن گرافیک چی هست و چطور از آن استفاده میشه خواهیم پرداخت.

بررسی و شناخت موشن گرافیک

در واقع میتونیم بگیم موشن گرافیک بخشی از یک انیمیشن و توصیفی از یک طراحی گرافیک به صورت پویانمایی هست.

به بیان ساده تر موشن گرافیک بخش هایی از یک انیمیشن یا فیلم های دیجیتال که حسی از حرکت یا چرخش را ایجاد می‌کند و به طور معمول در پروژه های چند رسانه ای با ترکیب صدا های مختلف به کار گرفته میشن.

از همان ابتدا و زمانی که موشن گرافیک وارد صحنه شد تلاش هایی برای تعیین مرز بین آن و انیمیشن صورت گرفت. آغاز فیلم روانی از آلفرد هیچکاک رو باید مثالی ابتدایی از موشن گرافیک بدانیم که در آن صدا ، حرکت و طراحی گرافیکی با یکدیگر به خوبی  تلفیق میشن.

موشن گرافیک رو باید راهی برای ارتباط با بیننده و اضافه کردن عمق به داستان در نظر گرفت که می توانند پیامی را منتقل کند و همیشه در خلق تبلیغات از آن بهره گرفت.

در واقع موشن گرافیک را باید شکل پویانمایی شده از یک طراحی گرافیکی بدانیم. به طور مثال اگر در یک فیلم آموزشی یا حتی یک محتوای متنی ، آمار هایی را ارائه کنید و بخواهید افزایش یا کاهش این آمارها ، جلوه بصری ایجاد کند باید از موشن گرافیک کمک بگیرید.

لات

چرا استفاده از موشن گرافیک رواج بیشتری نسبت به اینفوگرافیک دارد؟

 

برخی از ایده ها و نظرات بزرگ رو نمیشه به سادگی و در قالب اینفوگرافیک یا تصاویر ثابت مطرح کرد و اینجاست که میتوان از موشن گرافیک استفاده کرد و از این روش برای اضافه کردن جلوه های بصری به پروژه ها استفاده کرد، چرا که از طریق موشن گرافیک میشه ایده های پیچیده را به صورت مجازی به تصویر کشید و پروژه های زیباتری را خلق کرد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشه که با وارد کردن اشتباه رمز خودتون در یک سایت ،تصویری لرزان و قرمز رنگ اشتباه وارد کردن رمز خودتون رو به شما گوشزد کرده باشد ،این دقیقا همان روشی است که موشن گرافیک استفاده می کنه تا پیام را به بهترین شکل به شما انتقال دهد.

نوع بصری موشن گرافیک برای خیلی از بینندگان جذابیت داره و برخلاف تصاویر کارتونی که نمیشه از آنها در کسب و کار ها استفاده کرد ،روش بسیار بهتری را ارائه می کند.

 

در واقع در بررسی اینکه موشن گرافیک چی هست باید بگیم که موشن گرافیک ها از ایده های ساده و جذاب کارتونی استفاده می‌کنند تا آنها را در موضوعاتی با بلوغ بیشتر به کار بگیرند.

 

چرا باید به جای استفاده از اینفوگرافی های ثابت و ارزان قیمت از موشن گرافیک ها کمک بگیریم ؟

در جواب باید بگوییم با توجه به سرویس هایی مانند یوتیوب ،تمایل کاربران به تماشای فیلم، بسیار بیشتر از عکس می باشد در واقع برای مخاطب حتی یک بنر متحرک جذابیت بیشتری نسبت به یک عکس ساده خواهد داشت.

در واقع موشن گرافیک زیر چتر انیمیشن قرار داره و هر تکنیکی که یک شی را به حرکت در بیاره نوعی انیمیشن به حساب می آید.

به بیان دیگر متحرک سازی اینفوگرافیک ها، نمودار ها یا طراحی های وب همگی نوعی از انیمیشن هستند که نام موشن گرافیک را برای این انیمیشن در نظر گرفتند .

اینکه قصه ای روایت بشود ،عامل اصلی در تعیین تفاوت یک انیمیشن با موشن گرافیک است علاوه بر این موشن گرافیک ها به طور معمول از شکل ها ،اشیا و متون مختلف کمک میگیرند.

 

چرا باید موشن گرافیک را به ویدیو های خود اضافه کنیم؟

بر اساس تحقیقات انجام شده در حدود ۷۰ درصد افراد فیلم های آموزشی را نسبت به سایر شکل های محتوایی ترجیح می دهند از آنجایی که تنها با فیلم های آموزشی نمیتوانیم توجه افراد را به کسب و کار خود جلب کنیم باید از موشن گرافیک و یا جلوه های بصری استفاده بکنیم .از دیگر مزایای موشن گرافیک این نکته است که از آن می توان برای انتقال پیام های سخت کمک گرفت . اگر محصولی یا خدماتی دارید که در ابتدا می توا ند برای مخاطب گنگ یا گمراه کننده باشد میتوانید برای انتقال بهتر از موشن گرافیک استفاده کنید.

علاوه بر این‌ها استفاده از موشن گرافیک روز به روز با اقبال بیشتری همراه شده است چرا که هزینه تولید آن نسبت به بسیاری از از فیلم های تبلیغاتی کمتر می باشد.

فغعفغعغ

کاربرد های موشن گرافیک چیست و انواع آن کدامند ؟

1-اشتراک گذاری اطلاعات:

 زمانی که بخواهید اطلاعاتی را با مخاطب تان به اشتراک بگذارید، راه سریع و موثر استفاده از موشن گرافیک می باشد. با کمک این روش و با استفاده از صدا و تصاویر متحرک می توانید به راحتی موضوع را به مخاطب انتقال دهید.

2-عناوین فیلم:

 تا به حال به این مورد دقت کرده‌اید که وقتی فیلمی شروع می شود قبل از آن ،عنوان فیلم نظر مخاطب را جلب می کند به این نکته دقت کنید که با تولید موشن گرافیک میتوانید از عناوین مختلف برای جلب نظر مخاطب هدف استفاده کنید.

3-لوگوی گرافیکی:

به جای استفاده از لوگو های ساده می توانیم از لوگو های گرافیکی ای در سایت خود استفاده کنیم که علاوه بر جذابیت همراه با متن  و صوت دلنشین باشد که باعث جلب توجه مخاطبان به لوگوی شما می شود.

4-ویدیو های توصیفی:

 امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند که اگر کالا یا خدماتی به تولید رسید برای آشنایی با نحوه استفاده از آن ویدیوی توصیفی و آموزشی آن را مشاهده کنند. موشن گرافیک یکی از بهترین راه ها و به صرفه ترین آنها برای انتقال سریع اطلاعات  به مخاطبان می باشد.

5-آیکون ها:

 برای تولید موشن گرافیک میتوان از آیکون ها بهره جست. شما میتوانید با حرکت دادن به این آیکون ها و با صدا گذاری مناسب یک فیلم آموزشی تولید کنید و به راحتی اطلاعات خود را به مخاطب انتقال دهید .

6-پست شبکه های اجتماعی:

امروزه با توجه به گسترده شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و با توجه به کوتاه بودن فیلم های داخل پست ها ،از این تایم کم با کمک موشن گرافیک اطلاعات و آموزشهای خود را در قالب یک ویدیو کوتاه همراه با جلوه‌های بصری زیبا به مخاطب خود انتقال دهید.

7بازاریابی دیجیتال:

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال، میدان وسیعی شامل بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو و مواردی از این قبیل هست. تمام این تکنیک ها می‌توانند از موشن گرافیک در تبلیغ های خود استفاده کنند.

تمامی موارد یاد شده اهمیت استفاده از موشن گرافیک را برای گسترش و تبلیغ کسب و کار شما بیان می کند 

قفغقفغقف

به یاد داشته باشید که برای تاثیرگذاری بیشتر یک موشن گرافیک باید به تمام عوامل موثر در مسیر ساخت یک موشن گرافیک مانند:تهیه سناریو، طرح کلی ویدیو ،متن ،گوینده ،تهیه استوری برد، روایت داستان، طراحی تمامی عناصر بصری و خلق یک طرح کلی ،لوگو، اینفوگرافیک یا نمودار، محتوای متنی ،شخصیت ها ،کار با انیمیشن ها ،حرکت دادن اجزا به خوبی توجه شده باشد .همچنین طراحان گرافیک به خوبی با نحوه کار با موشن گرافیک آشنا باشند . مجموعه ایده پلاس یکی از پیشرو ها در صنعت تولید موشن گرافیک می باشد که می تواند شما را در مسیر گسترش و تبلیغ کسب و کارتان به وسیله ساخت موشن گرافیک کمک کند .می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان ،با متخصصین این مجموعه در تماس باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها