تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی کامل با memo و tag

امروز با پیشرفت تکنولوژی در تمام جوانب زندگی و نیاز به فراهم آوردن بسترها و پلتفرم‌هایی که همسو با تکنولوژی‌های جدید حرکت کنند و توسعه یابند و امکان گسترش و پیشرفت سریع و مطمئن بسیاری از این سیستم‌ها و ابزارهای جدید را فراهم آورند، به‌طور کل اقبال به ارزهای دیجیتال و تمایل به شناسایی چندوچون استفاده از آن‌ها افزایش یافته است. کما اینکه اشکال جدیدی از کسب‌وکار و تجارت به وجود آمده است که برای افراد، بسیار وسوسه‌انگیز می‌نماید.

تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی کامل با memo و tag

امروز با پیشرفت تکنولوژی در تمام جوانب زندگی و نیاز به فراهم آوردن بسترها و پلتفرم‌هایی که همسو با تکنولوژی‌های جدید حرکت کنند و توسعه یابند و امکان گسترش و پیشرفت سریع و مطمئن بسیاری از این سیستم‌ها و ابزارهای جدید را فراهم آورند، به‌طور کل اقبال به ارزهای دیجیتال و تمایل به شناسایی چندوچون استفاده از آن‌ها افزایش یافته است. کما اینکه اشکال جدیدی از کسب‌وکار و تجارت به وجود آمده است که برای افراد، بسیار وسوسه‌انگیز می‌نماید.

بنابراین، کسب اطلاعات لازم درزمینۀ کارکرد و استفاده و خرید و فروش ارز دیجیتال و ملزومات مربوط به آن‌ها ضروری بوده و شرط ورود به این دنیای جدید، پرزرق‌وبرق و گاهاً پر افت‌وخیز است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به موضوعی در همین راستا با عنوان تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم.

پیش از آنکه به تگ یا ممو در کیف پول‌های ارز دیجیتال بپردازیم، جا دارد ابتدا چیستی کیف پول ارز دیجیتال و نحوه کار آن‌ها را بررسی کنیم تا درک بهتری از تگ‌ها و نقش آن‌ها در تراکنش‌های ارز دیجیتال داشته باشیم. با ما همراه باشید.

1

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال درواقع یک کیف پول الکترونیک است که مانند بسیاری از اپلیکیشن‌ها که امروزه بر روی گوشی تلفن همراه خود داریم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم، روی دستگاه تلفن همراه، رایانه یا دستگاه‌های مشابه قابل نصب است و اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مالی و پرداخت و رمزهای عبور را ذخیره کرده و به شکل ایمن محفوظ نگه داشته و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به همراه داشتن و استفاده از کارت خود، تراکنش‌ مالی انجام دهید.

می‌توان بر روی این کیف پول اطلاعات حساب بانکی، کارت‌های اعتباری و نقدی را وارد و ذخیره کرده و از ایمنی آن نیز اطمینان کامل داشت. اما کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال برای حفظ و نگهداری ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی استفاده می‌شود و در ذخیره، جابجایی و دریافت و پرداخت ارز دیجیتال به کار می‌رود. تمامی ارزهای دیجیتال که تعداد و تنوع بسیار زیادی نیز دارند، کف پول خاص خود را دارند که مانند یک حساب بانکی عمل کرده و به شما امکان و اجازۀ ذخیره و خریدوفروش ارز دیجیتال و حتی سهام‌گذاری را نیز می‌دهد.

کیف پول ارز دیجیتال، نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد تا با ذخیرۀ کلیدهای عبوری مخصوص امضای تراکنش‌های مالی مربوط به ارز دیجیتال خود، همیشه دسترسی راحت به ارز دیجیتال و درواقع سرمایۀ خود داشته باشید و بتوانید در هر زمان و هر مکان، در معامله شرکت کرده و ارزهای دیجیتال را دریافت یا پرداخت کنید.

زمانی که ارزهای دیجیتال تازه به عرصه تجارت وارد شده بودند، جابجایی آن‌ها نیاز به وارد کردن رمز عبورها و کلیدهای عبور طولانی داشت که همین موضوع برای بسیاری از افراد سخت و نگران‌کننده بود، ولی حالا با وجود کیف‌های رمز ارز، شرایط آسان‌تر و استفاده راحت‌تر شده است. البته کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال رایگان بوده، ولی کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال رایگان نیستند و می‌بایست خریداری شوند.

 امروزه کارکرد کیف پول‌های ارز دیجیتال، بسیار راحت شده است و همانند انتقال وجه در حساب‌های بانکی سریع و راحت انجام می‌شود.

خب، حالا که با مقدمات آشنا شدید، برویم سراغ اصل مطلب.

2

 

تگ یا ممو چیست؟

 

کیف پول ارز دیجیتال، دارای یک کلید عمومی است که حاوی آدرس کیف پول می‌باشد. علاوه‌براین، تعدادی کلیدهای خصوصی را هم که حاوی اطلاعات لازم برای انجام امضای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال است در خود جای می‌دهد.

به‌طورمعمول، در انجام معاملات ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها، به یک آدرس مقصد نیاز است که شامل کدهای شناسایی خاص و منحصربه‌فرد برای تعیین گیرنده و دریافت‌کننده ارز دیجیتال و تراکنش است. این کدها همان ممو (memo) یا تگ مقصد (Destination Tag) می‌باشند.

بله درست متوجه شدید؛ علاوه‌بر آدرس کیف پول ارز دیجیتال که مخصوص هر کیف پول است، ممو یا تگ نیز نشان‌دهندۀ مقصد دریافت ارز دیجیتال هستند که برای هر کیف پول ارز دیجیتال متفاوت است. درواقع تگ یا ممو به مسیریابی صحیح ارز دیجیتال در فرآیند خریدوفروش ارز دیجیتال کمک کرده و مسیر را مشخص می‌سازد.

در انتقالات ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها ممو یا تگ را به شما می‌دهند که با استفاده از آن، آدرس دقیق‌تر و مطمئن‌تری برای ارز دیجیتال مشخص و معین می‌گردد. تگ یا ممو برای مدیریت صحیح و دقیق آدرس‌ها در پلتفرم‌های مختلف به کار می‌روند.

 نکتۀ بسیار اساسی و مهم این است که تعیین ممو یا تگ کیف پول ارز دیجیتال به عهدۀ خود کاربران است؛ چراکه بدون وجود این نشانه و مسیریاب بسیار حیاتی، توکن‌های شما ممکن است مسیر درست را نپیموده و به کیف ارز دیجیتال شما وارد نشوند.

3

رمز ارزهای مختلف و تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال

ممکن است این سؤال پیش بیاید که آیا تمامی کیف پول‌های رمز ارزها، دارای تگ یا ممو هستند؟ یا در خریدوفروش ارز دیجیتال همیشه می‌بایست از تگ یا ممو استفاده کرد؟ جواب منفی است!

برخی از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال مانند تراست والت، تگ ندارند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که معمولاً صرافی‌های متمرکز مانند بایننس از تگ کیف پول ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. رمز ارزهایی مانند کازموس، ریپل (XRP)، استلار (XLM) و چند رمز ارز دیگر در کیف پول دیجیتال خود دارای تگ یا ممو هستند.

به‌طورمعمول در هنگام جابجایی ارز دیجیتال، همراه با آدرس مقصد، داشتن یا نداشتن تگ یا ممو قیدشده و مشخص می‌گردد. درصورتی‌که ممو یا تگ برای این جابجایی لازم نباشد، این عبارت را مشاهده خواهید کرد: “No destination tag required”.

یکی از دلایل استفاده از ممو یا تگ که شناسه و کلید عبوری خاص و منحصربه‌فرد می‌باشد؛ این است که در برخی موارد، همان‌طور که گفتیم، در صرافی‌هایی نظیر بایننس برای تعداد زیادی از کاربران یک کیف پول عمومی یا درواقع یک آدرس عمومی در نظر گرفته می‌شود و با استفاده از تگ به‌عنوان شناسۀ مخصوص، کیف پول ارز دیجیتال هر کاربر را مشخص و تفکیک می‌سازد تا از درست بودن آدرس مقصد تراکنش اطمینان حاصل کند.

توصیه می‌کنیم مقاله «آموزش ثبت نام و احراز هویت بایننس برای ایرانیان» را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره بایننس کسب نمایید.

 

کلام آخر

ممو یا تگ یک کلید عبور یا شناسه منحصربه‌فرد و مشخص است که با کمک آن می‌توان از میان میزان بسیار زیاد تراکنش‌هایی که هرروزه در دنیای ارزهای دیجیتال و کریپتو انجام می‌گیرد، یک تراکنش را تفکیک و شناسایی کرد و در حین جابجایی از ایمن بودن فرآیند و انتقال رمز ارز به مقصد موردنظر اطمینان حاصل کرد. به‌عبارت‌دیگر، ممو راهی برای ایمنی بیشتر در دنیای خریدوفروش ارز دیجیتال است. امیدورایم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها