قالب جوش چیست و انواع آن کدام است

قالب جوش به عنوان یک ابزار شناخته می‌شود که کاربردهای زیادی دارد. از کاربردهای قالب جوش می‌توان در سیستم‌های ارتنیگ و حافظت کاتدیک استفاده کرد. زمانی که اتصال سیم‌ها به آرماتور قرار است به شکل مناسب انجام شود، استفاده از قالب جوش کاربردی است. در مرحله نخست باید اتصال به درستی مشخص شود تا بتوان طراحی و تولید قالب جوش را به خوبی انجام داد. در این مقاله قصد داریم تا به تعریف قالب جوش پرداخته و انواع آن را معرفی کنیم.

قالب جوش چیست و انواع آن کدام است

قالب جوش به عنوان یک ابزار شناخته می‌شود که کاربردهای زیادی دارد. از کاربردهای قالب جوش می‌توان در سیستم‌های ارتنیگ و حافظت کاتدیک استفاده کرد. زمانی که اتصال سیم‌ها به آرماتور قرار است به شکل مناسب انجام شود، استفاده از قالب جوش کاربردی است. در مرحله نخست باید اتصال به درستی مشخص شود تا بتوان طراحی و تولید قالب جوش را به خوبی انجام داد. در این مقاله قصد داریم تا به تعریف قالب جوش پرداخته و انواع آن را معرفی کنیم.

قالب جوش چیست

قالب جوش به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی در سیستم ارتینگ است که با توجه به مزیت‌هایی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. مزیت به کارگیری قالب جوش باعث افزایش سرعت عملیات جوشکاری و ضخامت جوش می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توان به آسانی اتصالات دائم الکتریکی را با کیفیت بالا انجام داد. از لحاظ اقتصادی نیز قالب جوش مقرون به صرفه است و برای کسانی که در این زمینه مشغول به کار هستند بسیار کاربردی است.

 

با استفاده از قالب جوش می‌توان سرعت و کیفیت جوشکاری را به شکل قابل توجهی افزایش داد. در این موارد یک حجم مناسب از مواد مذاب را درون قالب ریخته تا به شکل قالب درآید. این امر باعث می‌شود تا اتصال انجام شده، رسانای الکتریکی زیادی داشته باشد و در برابر خوردگی واکنش مناسبی از خود نشان دهد.

قیمت قالب جوش چقدر است

باید توجه داشته باشید که قالب‌های جوش تولید شده دارای انواع مختلف هستند که هر کدام می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. به عنوان نمونه قالب جوش اتصال سیم به لوله، دارای یک قیمت خاص است. در مقابل قالب جوش سیم به سیم یا سیم به آرماتور وجود دارد که از طراحی خاصی برخوردار است. در این میان قیمت قالب جوش کدولد به نسبت سایر قالب‌ها مناسب است. در تهیه قالب جوش از مواد مختلفی استفاده می‌شود که می‌تواند به صورت معمول بر روی قیمت نهایی مؤثر باشد.

انواع قالب جوش کدام است

قالب‌های جوش به دلیل کاربردهای متنوعی که دارند به دسته بندی مختلف تقسیم می‌شوند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قالب جوش کدولد

این قالب به صورت معمول در کشور ایران تولید می‌شود و نمونه وارداتی ندارد. می‌توان گفت که قالب جوش کدولد دارای کیفیت ساخت بی‌نظیر است. جنس به کار رفته در تولید این قالب از نوع گرافیت است که مقاومت بالایی دارد. با استفاده از این قالب می‌توان 50 نقطه را با استفاده از آن جوش زد. از این قالب می‌توان در جهت اتصال سیم به صفحه مسی استفاده کرد. همچنین اتصال سیم به آرماتور و سیم به سیم امکان پذیر است.

قالب جوش احتراقی

شاید بتوان گفت که بهترین قالب جوش برای سیستم هم بندی شده، قالب جوش احتراقی است. استفاده از این ابزار باعث می‌شود تا بتوان به مدت طولانی اتصال و بست‌ها را به شکل ساده به یکدیگر متصل کرد. از قالب جوش احتراقی می‌توان در روش ساخت اتصالات الکتریکی از فلز مس به مس استفاده کرد. به صورت کلی باید بیان کرد که از این قالب می‌توان بین 70 تا 100 جوش را انجام داد که برای صنایع امروزی و جوشکاری کاربردی است.

2

قالب جوش سرد

جوشکاری سرد به فرآیند حالت جامد جوش سرد گفته می‌شود که به صورت معمول بسیاری از اتصال فلزات در آن بدون گرم شدن قابل انجام است. برخلاف دو قالب بیان شده در این مدل جوشکاری، هیچ گونه فلز مایع و مذاب استفاده نمی‌شود. امتیازهای بهتر این نوع از جوشکاری باعث شده است تا افراد بتوانند از این قالب در مکان‌های مختلف استفاده کنند. در جوشکاری سرد به سیم‌هایی که از برنج، روی، مس، آلومینیوم ساخته شده است، اتصال انجام می‌شود. فرآیند سرعت جوشکاری در قالب سرد از آن جایی که حرارت وجود نداشته باشد، سرعت می‌گیرد.

قالب جوش پلاستیکی

قالب‌های پلاستیکی به دو نوع قالب بارگاه سرد و قالب بارگاه گرم تقسیم بندی می‌شود. از لحاظ ساختمانی نیز می‌توان این نوع قالب را به بخش‌های مختلف تقسیم بندی کرد که شامل قالب دو صفحه‌ای و سه صفحه‌ای است. هر کدام از قالب‌های جوش پلاستیکی بیان شده دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. برای کسانی که با قالب جوش سر و کار دارند، مهم است که بتوانند محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنند. از میان فروشندگان مختلف خرید قالب جوش از تک ارت توصیه می‌شود.

خرید انواع قالب جوش از تک ارت

فروشگاه تک ارت ارائه دهنده انواع قالب جوش با تضمین کیفیت و قیمت است که به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که بتوانند محصولات خود را با درجه کیفی بالا خریداری کنند. وجود یک تیم تخصصی که دارای مهارت کافی است، به مشتریان این امکان را می‌دهد که به آسانی مشاوره‌های لازم را قبل از خرید نهایی دریافت کنند. در صورتی که به دنبال خرید قالب جوش هستید کافی است به فروشگاه تک ارت سر زده و از محصولات متنوع این فروشگاه دیدن کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها