ایران مدرک پزشکی چه کشور هایی را قبول دارد؟

یکی از دغدغه‌ های اصلی دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌ های علوم پزشکی در خارج از کشور را دارند این است که ایران مدرک پزشکی چه کشور هایی را قبول دارد؟ آیا دانشگاه انتخابی آن‌ ها مورد تایید وزارت بهداشت است یا خیر؟ اما چرا دقت به این مسئله مهم است؟

ایران مدرک پزشکی چه کشور هایی را قبول دارد؟

اگر وزارت بهداشت ایران مدرک پزشکی دانشگاهی که از آن فارغ‌ التحصیل شده‌اید را قبول نداشته باشد، برای شروع کار و دریافت پروانه ‌ی طبابت به مشکل بر خواهید خورد. پس قبل از گرفتن پذیرش، بهتر است نام دانشگاه موردنظرتان را در لیست دانشگاه ‌های مورد تایید وزارت بهداشت جستجو کنید تا بعد از فارغ‌ التحصیلی بهترین نتیجه را بگیرید. برای پاسخ به این سوال مهم که مدرک پزشکی کدام کشور ها مورد تایید ایران است، در این مقاله شما را با لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت آشنا خواهیم کرد.

تحصیل در رشته‌ های پزشکی در کدام دانشگاه ‌ها مورد تایید وزارت بهداشت است؟ 

هر سال در ماه‌ بهمن یا اسفند، پس از بررسی ‌های کارشناسی وزارت بهداشت و با در نظر گرفتن جایگاه دانشگاه ‌ها در سه نظام رتبه‌بندی معتبر جهانی QS، Times و Shanghai، اعلام می‌ شود که ایران مدرک پزشکی چه کشور هایی را قبول دارد. در آخرین لیست منتشر شده می ‌توانید نام 907 دانشگاه معتبر از 60 کشور مختلف را مشاهده کنید. این لیست اعتبار دو ساله دارد و بنابراین دانشگاه‌ هایی که در سال تحصیلی 2021-2022 نام آن‌ها آورده شده برای سال تحصیلی 2022-2023 نیز مورد تایید هستند. شایان ذکر است که بعد از اخذ مدرک فارغ ‌التحصیلی از این دانشگاه ‌ها، نه تنها مدرک شما برای کار در ایران مورد تایید است، بلکه علاوه بر کار در کشور ایران، امکان کار در بیشتر کشور های جهان و اخذ جاب آفر کانادا، آلمان و آمریکا را خواهید داشت.

2

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا، یکی از کشور های موجود در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا با دریافت بورسیه امکان‌ پذیر است و فقط شامل شهریه دانشگاه می ‌شود. در این حالت پرداخت هزینه‌ های زندگی بر عهده‌ی خود دانشجو است. اما قبل از هر چیز بهتر است با شرایط تحصیل در کانادا آشنا باشید. تحصیل پزشکی در کانادا در هیچ دانشگاهی بدون شهریه نیست. پس چگونه می ‌توانیم در یکی از دانشگاه‌های کانادا در رشته پزشکی به صورت رایگان تحصیل کنیم؟ یکی از راه‌ های ممکن دریافت بورسیه ‌ی تحصیلی و سایر کمک ‌های مالی مثل وام ‌های دانشجویی است. اما اگر شرایط لازم برای دریافت این تسهیلات را ندارید، با امکان کار در حین تحصیل، می ‌توانید شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. به این ترتیب تحصیل پزشکی در کانادا برای شما هزینه ‌ای نخواهد داشت. 

ایران مدرک پزشکی چه کشورها یی را قبول دارد؟ دانشگاه‌ های فرانسه، در لیست مهم وزارت بهداشت

بسیاری از دانشگاه ‌های کشور های معتبر برای تحصیل پزشکی، هزینه ‌های بالایی را به ‌عنوان شهریه دریافت می‌ کنند. یکی از مزایای اصلی برای دانشجویان که در فرانسه تحصیل می ‌کنند این است که نیاز به پرداخت شهریه‌ های سنگین ندارید. یکی از مزیت ‌های تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویانی که در فرانسه تحصیل کرده ‌اند، این است که می ‌توانند برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کانادا اقدام کنند.

تحصیل رایگان پزشکی در آلمان، آشنایی با یکی از دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت

اکثر دانشگاه‌ هایی که در آلمان دوره ‌های تحصیل پزشکی را ارائه می ‌دهند، دولتی هستند. مزیت اصلی تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان این است که زیر ساخت ‌ها و شبکه ‌های تحقیقاتی جامع در آلمان، رایگان هستند. پس هر شخصی، اعم از دانشجویان بومی و بین ‌المللی، امکان تحصیل پزشکی در آلمان بدون پرداخت هزینه را خواهند داشت. پذیرش پزشکی در دانشگاه ‌های دولتی آلمان  علاوه‌ بر قبولی در آزمون ورودی به معدل ممتاز دوره‌ ی دبیرستان هم نیاز دارد.

3

تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا، نام درخشان در لیست دانشگاه های وزارت بهداشت ایران 

در سال ‌های اخیر تحصیل در ایتالیا محبوبیت پیدا کرده است. از دلایل اصلی این محبوبیت می ‌توان به امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی، بورس تحصیلی و مورد تایید بودن مدرک پزشکی در دانشگاه ‌های ایتالیا اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا نیاز است در یکی از آزمون ‌های IMAT یا آلفا تست، نمره قبولی دریافت کنید.

لیست 10 دانشگاه رایگان مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل رشته‌ های پزشکی

پزشکی یکی از پر هزینه ‌ترین رشته‌ ها در بین تمام دانشگاه‌ های علوم پزشکی جهان است. بنابراین اگر به این رشته علاقه‌مند هستید، تمرکز خود را بر روی دانشگاه ‌هایی بگذارید که می ‌توانید در آن‌ ها بدون پرداخت شهریه تحصیل کنید. در ادامه شما را با ۶ دانشگاه رایگان و معتبر برای تحصیل پزشکی در دنیا آشنا خواهیم کرد. 

  1. دانشگاه علوم پزشکی نیویورک (New York University of Medicine)
  2. دانشگاه برگن نروژ (University of Bergan Norway)
  3. دانشگاه علوم پزشکی واشنگتن (Washington University School of Medicine)
  4. دانشکده علوم پزشکی اومئو سوئد (Umea University Faculty of Medicine)
  5. دانشکده علوم سلامت مانستر (University of Munster Faculty of Health Sience)
  6. کلینیک کلیولند (cleveland clinic lerner College of medicine)

توصیه ما این است که قبل از اینکه درخواست خود را برای هر یک از این دانشگاه ‌ها بفرستید، پیش ‌نیاز های هر دانشگاه و شرایط اخذ ویزا از کشور مورد نظر را به دقت چک کنید.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت

زبان بین ‌المللی و آکادمیک در دنیا زبان انگلیسی است، به ‌همین دلیل خیلی از دانشجویان تمایل دارند که دوره تحصیل پزشکی خود را در یک کشور انگلیسی زبان یا دانشگاهی که امکان تحصیل در رشته ‌های پزشکی به زبان انگلیسی را دارد، سپری کنند. چالش پیش ‌رو برای دانشجویان بین ‌المللی این است که تحصیل پزشکی در اکثر دانشگاه ‌های انگلیسی زبان هزینه ‌های زیادی دارد. همچنین غیر از دانشگاه‌ های کشور های انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا که انگلیسی زبان هستند، بیشتر دانشگاه‌ های مطرح در کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، اسپانیا و اتریش، دوره‌ های تحصیل در رشته ‌‌های علوم پزشکی را تنها به زبان رسمی کشور خود ارائه می ‌دهند. اگر چه در این کشورها هم می ‌توانید دوره‌ های انگلیسی زبان پیدا کنید، اما تعداد آن‌ ها بسیار محدود است. در مقابل خیلی از کشورها مثل ایتالیا، مجارستان، هلند و سوئد هستند که کورس ‌هایی را برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می ‌دهند.

4

ایران کانادا، همراه امن شما در مسیر تحصیل در رشته‌ های مختلف بهترین دانشگاه ‌های جهان

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که ایران مدرک پزشکی چه کشور هایی را قبول دارد، پاسخ کاملی دهیم. به ‌یاد داشته باشید پیش از انتخاب کشور و دانشگاه باید با مشاورین و متخصصین حوزه تحصیل در خارج از کشور مشورت کنید. همچنین اگر انگلیسی زبان بودن دوره‌ تحصیل پزشکی برای شما اهمیت زیادی دارد و دوست دارید پذیرش پزشکی خود را از دانشگاه ‌های مطرح کانادا دریافت کنید، موسسه ایران کانادا خدمات کاملی از جمله مشاوره‌ رایگان، دریافت وقت سفارت و ترجمه‌ رسمی مدارک تحصیلی و شناسایی را انجام می ‌دهد و می ‌توانید صفر تا صد روند پذیرش و اخذ ویزا را به کارشناسان این موسسه بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت ایران کانادا به آدرس irancanada.cc شوید یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۶۲۱۱۱۲۰ تماس بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها