بیت کوین همه را متعجب کرد؛ صعود ناگهانی از کانال ۱۸ به ۲۱ هزار دلار

آخر هفته گذشته برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال با رشدی ناگهانی همراه شد.

بیت کوین همه را متعجب کرد؛ صعود ناگهانی از کانال ۱۸ به ۲۱ هزار دلار

در روز سه شنبه هفته گذشته یک کندل قرمز بزرگ پادشاه ارزهای دیجیتال را از بالای ۲۰ هزار دلار به کانال ۱۸ هزار دلاری برد.

به گزارش میهن بلاکچین این پایین‌ترین سطح بسته شدن کندل روزانه از آذر ۹۹ بود.

در حالی که همه در شوک ریزش صورت گرفته بودند، سه کندل سبز پیاپی (مخصوصا روز جمعه) قیمت بیت کوین را تا حدود ۲۱۶۰۰ دلار بالا برد. این اتفاقات در حالی رخ داد که توجه اکوسیستم کریپتو به مرج اتریوم معطوف است.

هکخهکمنک

همانطور که می‌دانید اخبار و اتفاقات روی قیمت ارزهای دیجیتال اثرگذار هستند. چند ماه اخیر به وضوح نشان داده که اتفاقات بیرونی و سیاست‌های پولی کاملا مارکت کریپتوکارنسی را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. روز سه شنبه گذشته شاخص دلار آمریکا مجدد در روند صعودی قرار گرفت و شاخص بازار سهام  S&P500 روند نزولی خودش را ادامه داد.

در پی این اتفاقات شاهد کاهش قیمت بیت کوین هم‌راستا با کاهش شاخص بازار سهام بودیم که این امر همبستگی بین این رمزارز و سهام آمریکا را تقویت کرد. این موضوع برای طرفداران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال خوشایند نیست.

طی روزهای بعد شاهد کاهش شاخص دلار بودیم و در پی آن صعود بیت کوین به بالای ۲۱۰۰۰ دلار شکل گرفت. اگر به دنبال رصد اتفاقات و تحولات کریپتو هستید، برای مشاهده اخبار ارز دیجیتال اینجا کلیک کنید.

ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۱ دورانی طلایی داشتند و روزانه شاهد ثبت ATHهای جدید توسط رمزارزهای مختلف بودیم. اوضاع در سال ۲۰۲۲ برای این کلاس دارایی و به طور کلی بازارهای مالی خوب پیش نرفته است.

ارزش کل بازار رمزارزها که اواخر سال ۲۰۲۱ به نزدیکی ۳ تریلیون دلار رسیده بود،  امروز حدود ۱ تریلیون دلار است. یکی از دلایل اصلی این ریزش افزایش نرخ بهره چند باره توسط فدرال رزرو به دلیل تورم بالا ناشی از دوران کرونا است.

 

بررسی قیمت ۱۵ ارز دیجیتال برتر از نظر عمق بازار

بلااللب

در این قسمت می‌خواهیم نگاهی به قیمت روز ۱۵ رمزارز برتر بیندازیم و قیمت آن‌‌ها را نسبت به سال گذشته و بالاترین قیمت تاریخ آن‌‌ها مقایسه کنیم. این بررسی بر اساس داده‌های سایت میهن بلاکچین انجام شده است.

۱- قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز در سایت میهن بلاکچین ۲۱٬۲۶۰ دلار و ارزش بازار آن حدود ۴۰۷ میلیارد دلار است. قیمت بیت کوین نسبت به سال قبل ۵۴.۳ درصد و نسبت به ATH (بالاترین قیمت تاریخی) آن حدود ۶۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

۲- قیمت اتریوم

قیمت اتریوم امروز مثل بیت کوین افزایش پیدا کرده و به ۱۷۲۵ دلار رسیده است، ارزش بازار آن نیز نزدیک به ۲۰۷ میلیارد دلار است. قیمت اتریوم نسبت به سال قبل ۵۰ درصد و نسبت به ATH آن ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

۳- قیمت تتر

تتر یک استیبل کوین است و قیمت آن همیشه باید نزدیک به ۱ دلار باشد. ارزش بازار تتر ۶۷.۵ میلیارد دلار است و قیمت تومانی تتر بنا به اطلاعات میهن بلاکچین امروز به طور میانگین حدود ۳۰ هزار تومان است.

۴- قیمت USDC

رمزارز USD Coin نیز یک ارز دیجیتال باثبات و معادل با یک دلار است. ارزش بازار USDC به نزدیک ۵۱.۷ میلیارد دلار رسیده است.

۵- قیمت BNB

قیمت بایننس کوین امروز به ۲۹۲.۱ دلار و ارزش بازار آن به ۴۷ میلیارد دلار رسیده است. BNB نسبت یه یک سال قبل ۳۰.۶ درصد و نسبت به ATH حدود ۵۷ درصد ریزش را تجربه کرده است.

۶- قیمت BUSD

Binance USD دیگر رمزارز با ثباتی است که در بین ۱۵ ارز دیجیتال برتر بازار قرار گرفته است و ارزشی ۱ دلاری دارد. این رمزارز که متعلق به صرافی بایننس است، به ارزش بازار ۲۰ میلیارد دلاری دست پیدا کرده و سومین استیبل‌کوین بازار است. قیمت BUSD امروز حوالی ۳۰ هزار تومان است.

۷- قیمت XRP

قیمت امروز XRP در سایت میهن بلاکچین هم تحت تاثیر شرایط بازار افزایش کمی پیدا کرده و ۰.۳۶ دلار رسیده است، ارزش بازار آن نیز حدود ۱۷.۷ میلیارد دلار است. قیمت ریپل نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد و نسبت به بالاترین قیمت تاریخش حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

۸- قیمت کاردانو

قیمت کاردانو امروز ۰.۵۲ دلار و ارزش بازار آن ۱۷.۴ میلیارد دلار است، کاردانو هاردفورک واسیل را در پیش دارد. ارزش ADA‌ که سال قبل روزهای خوشی را داشت، ۷۹ درصد نسبت به پارسال و ۸۳ درصد نسبت به ATH کم شده است.

۹- قیمت سولانا

قیمت SOL امروز ۳۴.۶ دلار است و این رمزارز ۱۲.۲ میلیارد دلار ارزش بازار دارد. سولانا چندین هک و توقف در شبکه را تجربه کرده است و نسبت به سال قبل ۸۱ درصد و نسبت به بالاترین قیمت تاریخ ۸۶ درصد ریزش داشته است.

۱۰- قیمت پولکادات

قیمت DOT امروز ۷.۷ دلار و ارزش بازار آن ۸.۸ میلیارد دلار است. بالاترین قیمتی که دات به خود دیده ۵۵ دلار بوده است که نسبت به آن ۸۶ درصد ریزش داشته است. قیمت پولکادات نسب به سال گذشته نیز حدود ۷۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

۱۱- قیمت دوج کوین

ارز دیجیتال DogeCoin سر و صدای زیادی به واسطه توییت‌های ایلان ماسک به راه انداخته بود و همه منتظر ۱ دلاری شدن آن بودند. قیمت دوج کوین امروز ۰.۰۶ دلار است. ارزش بازار دوج کوین بسیار نزدیک به پولکادات و ۸.۵ میلیارد دلار است. قیمت DOGE امروز نسبت به سال قبل ۷۴ درصد و نسبت به ATH حدود ۹۱ درصد کاهش داشته است.

۱۲- قیمت شیبا

شیبا هم از آن میم‌کوین‌های پر سر و صدای سال ۲۰۲۱ بوده که رشد چند هزار درصدی را تجربه کرد،. قیمت امروز SHIB  حدود ۰.۰۰۰۱ دلار و مارکت کپ آن نزدیک به ۷.۶ میلیارد دلار است. شیبا تنها ارز در ۱۵ رمزارز برتر بازار است که نسبت سه سال گذشته همین موقع، ۷۷ درصد قیمتش بالاتر است. البته قیمت شیبا اینو نسبت به بالاترین قیمتی که در ۶ آبان ۱۴۰۰ ثبت کرد، ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

۱۳- قیمت Lido Staked Ether

لیدو پلتفرمی است که استیکینگ اتر برای اتریوم ۲ را تسهیل می‌کند. قیمت STETH پلتفرم لیدو امروز ۱۶۷۲ دلار و ارزش بازار آن ۷.۲ میلیارد دلار است. طبیعتا قیمت Lido Staked Ether به دنبال اتریوم حرکت می‌کند و نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. وقوع برخی مشکلات می‌تواند منجر به از دست رفتن برابری STETH به ETH شود.

۱۴- قیمت پالیگان

پالیگان که به عنوان راه‌حل لایه۲ برای اتریوم شناخته می‌شود، مارکت کپی نزدیک به ۶.۵ میلیارد دلار دارد و در جایگاه ۱۴ در بین تمام ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. قیمت امروز MATIC حدود ۰.۸۹ دلار است. قیمت MATIC امروز نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد و نسبت به ATH حدود ۶۹ درصد از ارزش خود را از دست داده است. بنابراین می‌توان گفت نسبت به سایر آلتکوین‌ها، متیک عملکرد بهتری در ریزش بازار داشته است.

۱۵- قیمت دای

رمزارز دای با قیمت ۱ دلار، تنها استیبل کوین غیرمتمرکز است که در بین ۱۵ ارز دیجیتال برتر بازار جای گرفته است. مارکت کپ DAI حدود ۶.۴ میلیارد دلار است و اختلافی میلیمتری با پالیگان دارد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها