وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی کشور به ۳.۸ درصد رسید

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان اصل بدهی دولت گذشته را در شش ماه امسال تسویه و بازپرداخت کردیم و انتشار اوراق هم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی کشور به ۳.۸ درصد رسید

سید احسان خاندوزی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در ماه‌های اخیر روند نامناسب رصد تولید صنایع و به ویژه در دو ماه ابتدایی سال که نرخ این رشد، منفی بود، وضعیت رو به رشد یافته و بیشترین افزایش متعلق به صنایع خودروسازی و قطعات است.

وی افزود: یکی از دلایل رشد تولید در بخش ماشین‌آلات کشور، رشد ۵.۸ درصدی بهبود سرمایه‌گذاری است و برخی اقدامات دیگر از حمله کاهش قطعی برق و امثال این هم موثر بوده است. مجموعا طبق گزارش مرکز آمار در بهار امسال رشد اقتصادی کشور به ۳.۸ و بدون احتساب نفت ۴.۳ درصد است.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: تورم ماهانه و نقطه به نقطه نیز وضعیت بهتری دارد و عدد ۷۳ درصد تورم بهای تولیدکننده به ۴۹ درصد رسیده و این عدد هنوز رضایت‌بخش نیست و برنامه داریم این اعداد را کاهش دهیم. دولت بر مسأله انضباط مالی خود اصرار دارد و در این مسایل اول خود را عامل اصلاح می‌داند و از خود شروع میکند، از ابتدای سال تاکنون کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان از تنخواه استفاده شده است و شرایط تحت مدیریت دولت است. ۷۰ هزار میلیارد تومان اصل بدهی دولت گذشته را در شش ماه امسال تسویه و بازپرداخت کردیم و انتشار اوراق هم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

خاندوزی بیان کرد: خرید تضمینی گندم که ۵۳ درصد رشد داشته امر مهمی بود و دولت نیز بدهی خود را کاملاً با کشاورزان تسویه کرده و این کم سابقه بوده است. ماه‌های گذشته مردم در استان همدان با مشکل آب مواجه بودند و این مسأله تغییر کامل به سرانجام رسید و پیش از این هم پروژه‌هایی مانند غدیر خوزستان بود و این در کنار انتقال آب دریا به فلات مرکزی کشور در حال انجام است.

وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش با بیان اینکه متاسفانه آشوب‌های اخیر تاثیرات منفی روی کسب و کار مردم داشته است، گفت: مصوباتی برای ترمیم لطمات به کسب و کار روی پلتفرم‌ها در حال نهایی شدن است که به زودی اعلام می‌شود.

منبع: شهرآرا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    چقدر این رشد بالای اقتصادی و نرخ بالای رشد تولید ناخالص ملی در دولت سیزدهم در سفره های رنگین مردم عادی نمایان است!!!

  • ناشناس
    0

    یعنی از منفی صد رسید منفی نود و هفت؟

  • ناشناس
    0

    شما بگو رشد اقتصادی 1000 درصد خودت هم قبول نداری اینها چه تاثیری بر روی گرانی و تورم دارد گرانی هر بیشتر از دیروز تورم بیشتر از روز قبل همه حرف است و خیالبافی

  • ناشناس
    0

    ای وای ،،،امان از ریاکاری و دروغگویی

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      هربار اینها از این حرف ها میزنن یاد کتاب قلعه حیوانات میافتم! واقعا کار ها و حرفهاشونو از اون کپی برداری کردن؟!

  • فتاحی
    2

    زودتر عوامل داخلی و خارجیشون رو جمع کنید و پاسخ قاطع به آنها در داخل و در منطقه بدید نزارید مملکت بیشتر آسیب بببند و جوانانمون شهید شوند، من یه ایرانیم اینها که آشوب میکنند آلبانی تبارند

    نظرات شما -
    • 0

      اره ارواح کفش ننه ات .ملت عامل امریکایند .پس چرا تواین موقعیت دشمن دارد دلارهای توقیفی تونا ازاد می کند ؟

  • یکی از مردم
    0

    از کجا؟! از جیب مردم؟؟؟

  • ناشناس
    0

    اون اقتصاد تو بود از وقتی وزیر شدی مردک ایینه اقتصاد هر کشور بورسشه حد اقل اینا بفهم هر چند تو با فهمیدن بیگانه ای .

  • دادا
    0

    اقای خاندوز با این تحریم کمر شکن چطور رشد اقتصادی داشتید میشه بطور واضح بیان کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها