نوحه‌ محرم را از کجا دانلود کنیم؟

نوحه سرایی و مداحی جزو رسومات و آیین اسلامی هستند که معمولا در مناسبت‌های خاصی مانند وفات و شهادت ائمه کاربرد دارند. ایام محرم و اربعین نیز از روزهایی به شمار می‌آیند که بیش از پیش آوای دلنشین نوحه و مداحی به گوشمان می‌رسد. آیا تا به حال به ریشه این آواهای مذهبی توجه کرده‌اید؟

نوحه‌ محرم را از کجا دانلود کنیم؟

در این مقاله اطلاعات جامعی در این مورد در اختیارتان قرار می‌دهیم، همچنین بهترین سایت برای دانلود قدیمی‌ترین و به‌روزترین نوحه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

تعریف نوحه سرایی

1

اگر به تعریف لغتی نوحه بپردازیم، نوحه یعنی بیان مصیبت و عزا با آوایی بلند، همراه با ماتم و شیون، همچنین نوحه را به معنای ندبه و زاری برای عزیز از دست داده می‌دانند. با این وجود در فرهنگ و آداب دینی ما نوحه به معنای سوگوراری و عزاداری برای امامان به خصوص امام حسین (ع) است. در نوحه مصیبت‌ها همراه با غمی وصف نشدنی همراه با آدابی خاص بیان می‌شوند. در آموزه‌های دینی نوحه‌ خوانی را انتقال مصائب و سختی‌هایی که بر سر راه امامان و معصومین بوده می‌دانند. به عبارتی برای شناساندن راه و منش ائمه به نسل‌های بعد از این روش استفاده می‌شود. امروزه نوحه‌های بسیاری برای ائمه خوانده شده است که شما می‌توانید براساس سوز صدا و دلنشین بودن هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

تعریف مداحی

2

مداحی وصف شخصیت اشخاص خاص با اشعاری دلنشین و کلماتی زیبا و ماندگار است که از دیرباز در آداب و آموزه‌های دینی و روحانی شیعیان وجود داشت. بیشتر نوحه‌ها برای وصف واقعه کربلا سروده شده است تا بتوانند مصائب و سختی‌های آن روز را به تصویر کشیده و تا ابد زنده نگه‌ دارند. مداحی سرایی یک هنر است که از نسل‌های گذشته برای ما به یادگار مانده است، امروزه مداحی‌های بسیاری برای شهادت و مناسبت‌های خاصی سروده می‌شود که واقعه عاشورا و امام حسین (ع) در راس آن قرار دارد. شما می‌توانید با توجه به روحیات و علائق خود نوحه‌های موردنظر خود را برای مناسبت‌های خاص دانلود کرده و گوش دهید.

فواید گوش دادن به نوحه و مداحی‌های ائمه

در این آواهای دلنشین مذهبی به توصیف و بزرگی مخلوقات خاص خدا می‌پردازند و عظمت و مهربانی خدا را بارها به تصویر می‌کشند. یاد خدا ناراحتی و افسردگی را از ذهن و قلب انسان پاک می‌کند و باعث به وجود آمدن امید در زندگی انسان‌ها می‌شود. همچنین با گوش دادن به نوحه و مداحی تاریخ گذشتگان و معصومین را فراموش نمی‌کنیم و می‌توانیم به نسل‌های بعد از خود نیز انتقال دهیم.

سخن پایانی

در این مقاله ریشه و فلسفه نوحه خوانی و مداحی را به طور کامل بیان کردیم و شما با فواید آن آشنا شدید. حال می‌توانید برای دسترسی به این آواهای مذهبی به سایت موزیکو مراجعه کرده و بهترین مداحی و نوحه‌ها را از این سایت دانلود کنید و در مراسم و مناسبت‌های خاص گوش دهید. موزیکو یکی از سایت‌های فعال در حوزه پخش و به اشتراک گذاری انواع آواهای دلنشین است که می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و با گزینه جستجو آواهای موردنظر خود را بیابید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    این همه ریا کاری .برای حکومت

  • مفردی
    0

    لطفا به جای ترویج غم و اندوه و نکبت ،بجاست در روزهای تولد و جشن هم موجبات شادی ،آهنگهای شاد هم بطور مشابه اضافه کنید ،متاسفانه دین ما را با غم و اندوه مترادف کردن تا جائیکه همه اسلام رو با غم و اندوه می‌شناسند درصورتیکه اینطور نیست.

  • بنده ی خدا
    2

    بیگانه ماندن دین شناسان مسلمان با شناختهای قرآن بخشش ناپذیر اسـت
    ---
    بیش از چهارده قرن است خداوند دانا و حکیم مطلق جهان آفرینش بعنوان تنها آفریننده همه ی افریدگان آشکار و نهان موجود در این جهان که به همه ی کلیات و جزئیات حقایق نیازهای این آفریدگان آگاه است ؛ قرآن کریم را برای هدایت بشریت با تاکیدهای رسا و گویا وانکار ناپذیر عقلی بر انحصار تعیین احکام و اعتقادات نهادین دین در اختیار خداوند و بر حاکم و ناظر بودن قرآن بر همه ی داده های دینی و مذهبی غیر قرآنی بشر ؛ به پیامبر اسلام وحی نموده است .
    در میان همه ی نوشته های بشر در باره ی مسایل دین و مذهب ؛ چشمگیر نبودن نوشته هایی که بگونه ای سازمان یافته ی علمی و روشمند شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری اصیل الهی قرآنی را با طبقه بندی موضوعی آیات هر شناخت که بتواند دین داردی و مذهب داری بشر را از انحراف و کج روی و از گمراهی مصون نگه دارد ؛ بزرگ ترین نقص و گناه است که با هیچ وحی و عقلی بخشش پذیر به نظر نمی رسد .
    سر انجام نبود چنین نوشته هایی که باید بعنوان ملاک و معیارهای ربانی اصول دین داری و مذهب داری را خدا پسندانه بگونه ای سازمان یافته مطابق خواست خداوند به بشر معرفی کنند ؛ بزرگ ترین عامل دخالت شیطان با هوی و هوسهای شیادان دین فروش و مذهب فروش در دخل و تصرف در دین خدا و در ترویج انبوه روز افزون من در آوردیها و خرافات و جعلیات اثبات ناپذیر متضاد با وحی الهی است .
    پیامدهای شوم تحمل ناپذیر این دخل و تصرف در دنیا و آخرت دامن گیر اکثریت جوامع ی بشری خواهد شد و بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و آیه 72 سوره مائده و بسیاری دیگر از هشدارهای قرآن به تباهی حاصل یک عمر دین داری و نیکو کاری بشر خواهد انجامید و بی تردید دین شناسان خاموش سهم بزرگی از گناه مجازت نابخشودنی این تباهی را بدوش خواهند کشید .

    نظرات شما -
    • بنده ی خدا
      0

      منکران شناختهای قرآن جایگاه خود را درقیامت بشناسند
      ---
      خدواند حکیم مطلق جهان آفرینش در قرآن در باره ی منکران شناختهای دین داری و مذهب داری اصیل الهی قرآنی ، که بر ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با این شناختها با دهان کجی و گستاخی علیه قرآن و عقل اصرار می ورزند و این شناختها را از توده های ملیاردی متدینان ناآگاه پنهان می کنند ؛ می فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره بقره ﴾
      خداوند همچنان در آیه ای دیگر از همین سوره در باره این منکران گستاخ از خدا بی خبر دین فروش می فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ» ﴿ آیه ۱۷۴ سوره بقره ﴾.

    • ناشناس
      0

      آگاهی به شناختهای قرآن لازمه ی غفلت ناپذیر دین داری خدا پسندانه است
      ---
      مهم ترین عامل الهی در جهت دهی به چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه ی جامعه بشریت ؛ شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن اند که بصورت آخرین وحی مستقیم الهی بی هیچگونه دست برد بشری و مصون از هر گونه تحریف و نقص بگونه ای رسا و گویا در خطاب به پیامبر اسلام به این جامعه ابلاغ گردیده اند .
      خداوند در قرآن ؛ اصول کلی برنامه زندگی بهینه ی خدا پسندانه را با بیان منطقی و سرشت نشین انکار ناپذیر کلیات خوبیها و بدیها با نوید و هشدار نسبت به پیامدهای مادی و معنوی پذیرش و انکار این اصول را به جامعه ی بشریت بعنوان آخرین حجت الهی تخلف ناپذیر ابلاغ نموده است .
      اثبات ایمان بشر به وجود خداوند و به توان و علم وحکمت جهان شمول یگانه ذات اقدس او و اثبات خدا پرستی بی نقص بشر منحصر به پایبندی عالمانه ی بی نقص بشر به اصول شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری محکم و مفصل قرآنی است که حجت کامل خداوند به بشر اند و بی هیچ کاستی و فزونی و بی هیچ دخل و تصرف در این اصول الهی باید اجرا شوند .
      فقهای دین در قرآن مکلف و موظف شده اند با فراگیری اصول قرآنی شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ احکام و اعتقادات اصول مذکور را بی هیچ دخل و تصرف با یاد آوری پیوسته ی نویدها و هشدارهای قرآنی در زمینه دین داری و مذهب داری خدا پسندانه نزد جوامع خود با پرهیز از و ممانعت جدی و همیشگی از رواج و ترویج آلاینده های بشری متضاد با شناختهای قرآن ؛ پیوسته تبلیغ کنند و آموزش دهند .
      کوتاهی فقها و بی توجهی آنان نسبت به لازمه های قرآنی این تبلیغ و آموزش ؛ زمینه ساز رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات بنام دین و مذهب در جوامع متدین و گمراه شدن متدینان اند و بحکم قرآن این وضعیت به تباهی تمام عبادتها و نیکو کاریهای متدینان خواهد انجامید و بی تردید پیامدهای شوم و هلاکت بار این تباهی دامن فقهای مقصر را نیز خواهد کرفت .

  • ناشناس
    0

    حالت خوش نیست فکری بحال مصیبت ایران باید کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تبلیغ مسائل سرنوشت ساز دین خدا همیشه باید با خرد گرایی ادامه داشته باشد
      ---
      امر به معروف و نهی از منکر در دفاع از احکام و اعتقادات و شناختهای اصیل دین توحیدی خداوند و در ترویج این احکام و اعتقادات الهی بی خدشه ی انکار ناپذیر که پیامبران و امامان و اوصیا و سایر اولیای مقرب خدا جان و عزیز ترینهای خود را در راه تبلیغ و آموزش این ارزشهای الهی فدا می کرده اند ؛ همیشه در حال جنگ و صلح و یا در زمانهای آرامش و آسایش و یا در اوقات شورش و در گیری باید ادامه داشته باشند و بحکم خداوند مهم ترین مسئولیت و وظیفه ی تخلف نا پذیر همه مراجع دین و متولیان آموزش و تبلیغ دین می باشند.
      بزرگان دین در همه ی حالتها با هدف اطاعت از دستورهای آشکار الزام آفرین وحی الهی با بذل جان و مال و عزیز ترینهای خود بی هیچ توجه به توطئه های پلید و تهمتها و افتراهای ظالمانه ی دشمنان دین از مروجان خرافات و جعلیات ؛ با جان ودل محض رضای خدا بی هیچ درنگ و دریغ و بی هیچ بیم یا هراس ؛ عالمانه و با شیوه های سازمان یافته ی کار آمد مستدل و مستند غیر قابل انکار وحیانی و عقلی علمی متین همیشه امر به معروف و نهی از منکر را ادامه داده اند .
      شیوه ی رحمانی بیان و تبیین مستدل و مستند و آرام علمی شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری توحیدی وحی تحریف نشده الهی با کمک اصول متین استدلال عقلی علمی انکار ناپذیر مقرون با صبر و شکیبایی و برد باری و فرو تنی و تحمل مشقتهای جانکاه در این راه ، بدون روی آوردن به هیچ گونه اکراه و تحمیل ؛ همیشه در اطاعت از فرامین وحیانی خداوند وسیله ی پیامبران خدا از حضرت آدم تا حضرت ختمی مرتبت ؛ پیامبر اسلام بوده است .
      خداوند در وحی خود تنها علیه معاندان لجوج که با دهان کجی به محکمات مفصل و حی اصیل الهی به دشمنی آشکار و به تحریف علیه دین خدا و به انواع ستم و توطئه علیه مؤمنان به این دین و به گمراه کردن متدینان اصرار می ورزیده اند ؛ پرخاش گری و مبارزه ی بی امان را تا رسوا نمودن و وادار کردن آنان به تسلیم روا داشته است .

  • بابک
    1

    از حاج آقا طوسی بگیرند

  • پیشگو
    0

    موسیقی شاد از کجا دانلود کنیم شاید یه کم دلمون وا بشه، هرچند بعید میدونم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها