افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می‌شود؟

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی می‌شود، گفت: از شهریور ماه مصوبه افزایش ۳۸ درصدی برای این بازنشستگان لازم الاجرا است و مابه التفاوت آن از اول فروردین ماه واریز خواهد شد.

افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می‌شود؟

حمید حاج اسماعیلی درباره تاخیر در ابلاغ مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران و احتمال اصلاح یا تایید آن اظهار کرد: مبلغ حق مسکن کارگران رقم بالایی نبود و از ابتدا هم دولت روی آن حساسیت نداشت اما اعتقاد من این است که ۱۰۰ هزار تومانی که کاهش داده و ۵۵۰ هزار تومان شد، در رد مصوبه شورای عالی کار نبود بلکه این کاهش از این باب صورت گرفت که توجیهی بر تغییر مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت باشد.

وی ادامه داد: معتقدم بعد از اینکه مجلس مراتب قانونی را به لحاظ مغایرت مصوبات دولت با مصوبه حق مسکن شورای عالی کار اعلام کرد، بحث تغییر حق مسکن کارگران یا تنزل آن به ۵۵۰ هزار تومان خود به خود منتفی شده است و همچنان که دولت عین مصوبه افزایش مستمری ها را پذیرفت و اعلام کرد، در خصوص حق مسکن کارگران نیز همان مبلغ ۶۵۰ هزار تومان باید رعایت شود منتها به دلیل مشغله ها و گرفتاری های دولت دبیرخانه هیات دولت باید این موضوع را پیگیری کند.

 این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: در بحث مصوبه حق مسکن، باید ‌ابلاغ رسمی از سوی دولت صورت گیرد تا فرایند قانونی آن طی شود و مصوبه مجددا به وزارت کار برگردد و از طریق وزارتخانه به کارفرمایان ابلاغ شود تا بتوانند آن را اجرا کنند.

حاج اسماعیلی گفت:  جلسات دولت دوبار در هفته تشکیل می‌شود و این هفته فرصت خوبی است که دولت مصوبه حق مسکن را به طور رسمی ابلاغ کند تا در شهریور ماه که قرار است افزایش مستمری بازنشستگان اتفاق بیفتد، کارگران هم بتوانند حق مسکن را به طور کامل دریافت کنند.

وی درعین حال به مصوبه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال همه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی می شود که باید به اضافه مبلغ ۵۱۵ هزار تومان به آنها پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی احکام آن را بر اساس این مبلغ از اول سال صادر کند.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی قبلا افزایش ۱۰ درصدی حقوق به اضافه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان را مطابق آنچه دولت ابلاغ کرده بود اجرا کرد ولی اکنون با توجه به اعلام  دکتر زاهدی وفا ـ سرپرست وزارت کار ـ  افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان از شهریور ماه برای تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی لحاظ خواهد شد.

حاج اسماعیلی گفت:  بازنشستگان سایر سطوح کسانی هستند که بیشتر از حداقل مستمری دریافت می‌کنند و حدود ۸۰۰ هزار تا ۸۵۰ هزار نفر هستند که تحت عنوان سایر سطوح مزدی افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان شامل حال آنها می شود  و بازنشستگان حداقل بگیر هم کسانی هستند که حداقل مستمری را دریافت می کنند که در خصوص آنها قبلا مصوبه افزایش ۵۷ درصدی شورای عالی کار اجرا شده است.

وی در خصوص آن دسته از بازنشستگانی که حقوق و مستمری خود را بر اساس افزایش ۱۰ درصد به اضافه ۶۵۰ هزار تومان دریافت کردند نیز، گفت: این دسته از بازنشستگان مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان را برای ماههای قبل و از اول فروردین دریافت خواهند کرد و از اول شهریور ماه هم احکام حقوق آنها بر اساس ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان صادر خواهد شد

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    کشوری ها هم سماق بمکند

  • ناشناس
    0

    ممنونیم که باعث شدید با داشتن کهولت سن و انواع بیماری ها و ضعف ها و داشتن نو ها باعث افزایش حقوق شدید تا در یک جمعه ماه بتوانیم مرغی یک و نیم کیلیویی همراه با دوغ و ماست و پلو و ژله یک دورهمی لاکچری برای فرزندان و نوه ها بسازیم و بگند بابابزرگ مامان بزرگ جونم بیا جناق بشکونیم هر کی برد یک بستنی سالار 15هزار تومانی برای همه بگیرد دیدیم 15 نفریم حساب کردیم یک بستنی چوبی سالار توت فرنگی می شود 225 هزار تومان ممنونیم که یک جمعه داریم و توانستیم یک بستنی به همه بدهیم اجازه دهید مسئولین دستتان ببوسیم

  • ناشناس
    1

    ما کشوری لشکری ها هم نفرین میکنیم و آه میکشیم

  • شهرام طباطبایی
    0

    اینو دولت بهیچوجه ازبودجه خودش نمیده که... از صندوق بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکنه
    بعدش هزار برابرش از حلقوم هممون میکشه بیرون

  • سو استفاده از اعتصاب کارگران
    0

    تمام تاخیر ها کلک خود مدیران بوده تا ۱۰٪ افزایش خود را مانند حداقل بگیران ۳۸٪ بعلاوه ۵۱۵ کنند و موفق هم شدنند

  • زهرا
    0

    آه این چه وضعی است ما که حداقل بگیرهستم حقوق مان همش یک میلیون و دویست اضافه شده . گفته بودن مثلا می خواهیم حقوق حداقل بگیرها را زیاد کنیم آیا این عدالت است. با این گرانی با اضافه ‌کردن یک میلیون و دویست چه می شود کرد. همش ۲۹ درصد حقوق ما زیاد شده آیا این درست است.


  • زهرا
    3

    فقط در حق کارمندان دولت ظلم شده که تنها افزایش ۱۰ درصدی داشتن،تمام تامین اجتماعی ها و لشکری ها نونشون تو روغن افتاده،من که نفرین میکنم

  • ناشناس
    0

    حقوق لشگری واقعا کفاف زندگی را نمی دهد با این سختی کار این حقوق هیچ است زندگی سختی داریم لطفا به فکر افزایش اساسی این حقوق بخور و نمیر باشید

  • ناشناس
    0

    مبارک بازنشستگان تامین اجتماعی
    اول فروردین هم اجناس دو باره اوج خواهد گرفت و یک چند ماهی عقب مانده ۳۸ در صدی باعث می شود مزه حقوق بالا بکشیم باید هر سال ۳۸ در صد اضاف کنند همراه با تبرم

  • مستمری بگیر
    0

    شش ماه از سال رفته ما همه زیر بار توروم و گرانی کلی مقروض شدیم تازه حق سال ۱۴۰۰رو میخواید بدید اونم معلوم نیست بشه یا نه تینقدر خبر ضد و نقیض میدن که آدم میومونه چه کنه

  • ناشناس
    0

    عزیزان بازنشسته حقوق پدر بازنشسته روستایی من یک میلیون ودویست وشصت هزار تومانه با سه تا بچه مجرد حالا یکی کمک کنه ما این پول رو چه طوری خرج کنیم توش موندیم عدالت مرده سالش هم ردشد تموم

  • اندره
    0

    حقوق،عا خیلی کمه وبا این مبلع کم پقدر منت،گداشتن

  • اعتراض جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی
    0

    پرداخت معوقات فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه سال ۱۴۰۱ بازنشستگان تامین اجتماعی را با ۱۰ درصد واریز کردند چرا؟
    پرداخت معوقات فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه بازنشستگان تامین اجتماعی را باید با ۲۸ درصد واریز می کردند.
    اعتراض جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی

  • بازنشسته تأمین اجتماعی
    0

    بنده در مورد کم پرداخت کردن معوقات ۵ماهه به مسئول تامین اجتماعی شعبه بهارستان، سبزدشت، جاده تهران ساوه اعتراض کرده ام رئیس شعبه به جای بررسی و رسیدگی وعذرخواهی متاسفانه بنده را هم تهدید می کند شرم آور است.
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • 0

    پرداخت مرحله اول معوقات فروردین تا خرداد ماه بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۰ درصد واریز شد
    پرداخت مرحله دوم معوقات فروردین تا خرداد ماه بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۰ درصد واریز شد
    و از شهریور تا اسفند ماه سال۱۴۰۱ تاکنون فقط ۲۰ درصد واریز شد، نه ۳۸ درصد
    پس افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ فقط ۲۰ درصد بوده است، نه ۳۸ درصد
    اعتراض جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی

  • 0

    مجلس چند سالی است که در بودجه سالانه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی را در دستور دارد، سال گذشته بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۹۰ هزار میلیارد تومان بر همین اساس به این سازمان پرداخت شده اما تامین اجتماعی هنوز ۲۵ درصد باقیمانده حقوق بازنشستگان را پرداخت نکرده است.

  • 0




    ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    کارمند واحد مستمری شعبه تامین اجتماعی سبزدشت بهارستان جاده تهران به رئیس این شعبه گزارش غیر قانونی داده است.
    و این در حالی است که معوقات فروردین، اردیبهشت وخرداد ماه سال 1401مبلغ 4 میلیون و 800 هزار تومان واریز کردند چرا؟ خیلی کم برای بنده واریز کردند.
    ولی متاسفانه معوقات تیر، مرداد و حقوق اسفند ماه سال 1401 را هنوز هم برای بنده واریز نکردند چرا؟
    بارها هم اعتراض کردم ولی متاسفانه هیچ گونه توجهی نکردند و توجهی نمی کنند.
    با 33 سال و5 ماه و 6 روز سابقه بیمه افزایش حقوق در سال 1401 با 10 درصد مرحله اول مبلغ 1 میلیون و 100 هزار تومان واریز کردند.
    با 33 سال و5 ماه و 6 روز سابقه بیمه افزایش حقوق در سال 1401 با 28 درصد مرحله دوم مبلغ 1 میلیون و 600 هزار تومان واریز کردند.
    از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیرکل بازرسی سازمان تامین اجتماعی درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی 1531439901
    بازنشسته تأمین اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها