اعلام میزان و نحوه «افزایش حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ فردا

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اتخاذ تصمیم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: جزئیات و نحوه اجرا فردا اعلام می‌شود.

اعلام میزان و نحوه «افزایش حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ فردا

محمدهادی زاهدی وفا در نشستی با خبرنگاران گفت: قشر بازنشسته در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده و مورد کم توجهی در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها قرار گرفته است. 

وی افزود: تلاش کردیم اتفاقات بهتری رخ دهد اما وارث وضعیت گذشته هستیم و ناترازی‌هایی وجود دارد. ناترازی صندوق‌های بازنشستگی از جمله چالش‌های ماست. تصمیمات حرفه‌ای در گذشته اتخاذ نشده و دو صندوق بازنشستگی ما به بودجه دولت متکی شده‌اند در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجودداشته باشد و خودشان را بر اساس یک فرمول اقتصادی اداره کنند. تصمیمات درباره بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است. 

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۱۷ صندوق دیگر هم داریم و آنها نیز مشکلاتی دارند. طبق قانون ساختار جامع رفاه اینها باید یکپارچه و ذیل وزارت رفاه ادغام شوند. 

زاهدی وفا درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی غیرحداقلی بگیر گفت: اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو تفویض شد. ما هم درچارچوب مصوبه شورای عالی کار و طبق قوانین باید تصمیم می‌گرفتیم اما محدودیت های منابع وجود داشت و دارد. 

وی اضافه کرد: با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشتیم؛ تصمیم گرفتیم قانون اجرا و برنحوه اجرا توافق کردیم و جلسه‌ای فردا با نمایندگان بازنشسته ها داریم که خودشان نحوه افزایش را اعلام و اطلاع رسانی می‌کنند. 

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشنهادهایی در زمینه واگذاری برخی سهام‌ها به بازنشستگان مطرح شده است. یکی از پیشنهادها این است که صندوق زمین و ساختمان در هر استان برای بازنشستگان تاسیس کنیم. در مجموع تصمیمات خوبی گرفته شده و فردا در جلسه کانون‌های بازنشستگی اعلام می‌شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    1

    خوب به کشورهای ورشکسته و گروه های تروریستی منطقه کمک نکنید و پول کشور را خرج ملت بکنید. تا هی نگویید که منابع نداریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      همین فضولی شما هاست که به ایران میگویند تروریست جلوی زبان و کارهای بیخودتان که به جز ضرر نیست بگیرید .پول نفت و پخش میکنید میان عربها .ما ملت ایران به هر بهانه ای پول را خرج کنید به جز در ایران حرامتان است حالا قران ببندید کمرتان حق الناس است

  • ایرانی
    0

    شما‌چقدر‌از‌مرحله‌پرتی‌یک‌مقدار‌چشماتو‌باز‌کن‌‌این‌همه‌برج‌ماشین‌آنچنانی‌فقط‌حقوق ‌باز‌نشسته‌تامین‌اجتماعی ‌ضایع ‌شده‌‌وگر‌نه‌انحرافی ‌صحبت‌نکن.

  • سلام
    0

    باز باید تکرارار کرد و تکرار و...که وقتی این قانون شورای عالی کار یعنی 38درصد بعلاوه 515 هزار تومان .تدوین و توسط وزیر وقت و مدیرعامل تامین اجتماعی به دولت برای فقط امضا شدن ارسال شد همه محاسبات بودجه و منابع ان مشخص شده بود و هیچ مشکلی در پرداخت ها بوجود نمی آمد اما این دولت سیزدهم بدون یک دلیل قانونی و قانع کننده 6 ماه است که جلوی قوانین کشور و قانون مردمی سال 1352 زمان شاه ممانعت ایجاد کرده و باز بدلیل نبود دادرس در این دوره ریاست جمهوری کشور بعلت یکدست شدن قوا تاکنون یک حرف درست و شفاف زده نشده و ما از زبان سرپرست جدید یک مصاحبه روشن نشنیده ایم ایشان دارای دکتری اقتصاد و...می باشند که اگر دیدگاه اقتصادی در جهت منافع کارگران و...داشته باشند می توانند با یک برنامه ریزی مدون مشکلات و سرمایه های موجود در صندوق رفاه را به سود آوری رسانید برنامه ای که توسط مجلس تایید شود و توسط دولت ها نتوانند بر درامدهای ان دخل و تصرفی بکنند چنانچه در زمان دولت روحانی با دست اندازی دولت و گماشتن افراد فامیل شخص روحانی این صندوق را دچار مشکلات نمود که انشاالله با آمدن این دولت و نوشتن قوانین با همکاری کارگران و کارفرمایان و تصویب مجلس آینده ای روشن برای آنها بوجود اورد

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    ای لعنت به این دولت منصوب و بی سواد و حراف و ظالم و حق خور و دزد و دروغگو......
    مطمئن باشید به نفع بازنشستگان تامین اجتماعی قدمی بر نمی دارند و رضایت نسبی آنان را فراهم نمی کنند... اینها یرای عذاب مردم آمدن...

  • ناشناس
    0

    تر

  • ناشناس
    0

    اگر حاتم بخشی و دست اندازی ب صندوقهای بازنشستگی نمیشد و هر بودجه و اعتباراتی در جای خودش هزینه میشد الان شاهد ورشکستگی و کسری در پرداخت ب صاحبان اصلی صندوقها نبودیم ک هیچ، حتی سودآور هم بودند

  • ناشناس
    2

    خوشبحال تامیناتی ها ، لطفا فکری هم برای لشکری کشوری بکنید

  • ناشناس
    1

    ایشون هم که میگه ما وارث وضعیت گذشته هستیم گذشته ها هم کسانی مثل شما بودند بهانه گیر و نا کار آمد بهتره بجای بهانه برای بازنشسته کاری کنید

  • ناشناس
    0

    انشاالله هرکی مال کارگرو بازنشسته را میخوره تو حلقوم زن وبچه اش گیر کند .

  • امیر
    0

    همون 10 درصدی که دولت ضد مردمی تصویب کرده تکون نمیخوره . خاک بر سر ما ملت که فریب دروغ های اینها را خوردیم و به این بیسواد ها رای دادیم . من یکی عمرا دیگه دفعات بعد به هیچ اصول گرایی رای نمیدم . به ادمایی که به این جناح های فریبکار وابسته نیستند رای خواهم داد . خدا رحمت کنه حضرت امام خمینی ره که دلیلی داشت که به این جناح ها اعتقادی نداشت . این اصلاح طلبا و اصول گراها و شبیه اینها از وقتی پا گرفتند . سال به سال مملکت را به نابودی کشوندند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها