واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان از پس‌فردا

طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق ماه جاری از روز ۲۵ خرداد واریز شود.

واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان از پس‌فردا

افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، از جمله مصوبات مهم هیئت دولت در هفته گذشته بود که بر اساس آن حقوق بازنشستگان در سه گروه افزایش یافت. طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق ماه جاری از روز ۲۵ خرداد واریز شود.

روز شنبه گذشته، مصوبه هیئت وزیران درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از سوی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس ابلاغیه مذکور، این افزایش حقوق از اول فروردین ماه امسال اعمال می‌شود و  کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد  تمامی مستمری بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در هیئت دولت طی روزهای گذشته واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت و موجبات گلایه‌هایی از سوی «بازنشستگان  غیرحداقلی بگیر» در نقاط مختلف کشور را فراهم کرد که مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق خود را در تناقض با قوانین می‌دانستند. در همین راستا رئیس جمهور در روز گذشته، به معاون اول رئیس جمهور دستور داد که درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان در خصوص میزان دریافتی آنان را بررسی کند. بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در این باره در توییترش نوشته بود که « ‌در پی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان محترم درخصوص وضعیت دریافتی خود در سال جاری از رییس جمهور، آیت‌الله رئیسی به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بررسی و پیشنهادات حمایتی خود را ارائه نمایند.»

جزئیات نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در سه طبقه مختلف

تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هر ساله حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.  

برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس "هزینه زندگی" تعیین شود.  

در نیمه اول اردیبهشت ماه وزیر رفاه اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده و به هیئت دولت ارسال شود؛ هرچند وعده‌هایی از سوی مسئولان مربوط برای تصویب و اعمال افزایش حقوق‌ها در پایان اردیبهشت ماه داده شده بود؛ به علت آنچه که از سوی وزیر رفاه "درگیری دولت در طرح مردمی سازی یارانه‌ها" عنوان شد، سرانجام در ابتدای هفته جاری به تصویب دولت رسید.

بر اساس مصوبه دولت، نحوه افزایش حقوق بازنشستگان به این ترتیب است که پایه حقوق  حداقلی بگیران  که ۶۲ درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی را دربرمی‌گیرد افزایش ۵۷.۴ درصدی می‌یابد و حداقل دریافتی آنها به پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.

 افزایش حقوق گروه دوم یعنی  مستمری بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق  که ۳۲ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می‌شود، ۱۰ درصد است که مبلغ کمک معیشتی ۶۵۰ هزار تومان به آن اضافه می‌شود و برای گروه سوم، یعنی  مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان  حقوق که تنها شش درصد بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می‌شوند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال خواهد شد.

همچنین برای هرسه گروه علاوه بر مبالغ فوق بر اساس شرایط،  حق عائله‌مندی و حق اولاد  واریز می‌شود که با فرض دو فرزند حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. به این ترتیب می‌توان گفت که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق ماه جاری از ۲۵ خرداد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیش از این درباره زمان پرداخت معوقات اعلام کرده بود که «پیاده‌سازی نرم‌افزاری احکام جدید، فرایند پیچیده‌ای دارد و پیش‌بینی می‌کنیم چهارتا پنج روز زمان ببرد. بنای ما بر این است که چون پرداختی ما از بیستم هرماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود ما به روال عادی قبلی حقوق خرداد را می‌پردازیم و برآورد ما این است که واریز اولین مابه‌التفاوت مربوط به  خرداد  را از ۲۵ و ۲۶ خرداد شروع کنیم و برای  فروردین و اردیبهشت  هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.»

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • نیری
    2

    چرا از اعتراضات نگفتید چرا ساکت شدید چرا نگفتید بیس از یک میلیون نفر این مصوبه معترضان وبا مو وربش سفید به کف خیابان میان نکنه روش تلویزیون دولتی را پیش گرفتید

  • 1

    صندوق بیمه تامین اجتماعی محل حیاط خلوت آقایون و سوریه و لبنان شده

  • 1

    حکومت اسلامی نباید دست در اموال مردم ببرد

    نظرات شما -
    • 1

      فعلا که مال ما باز نشسته هارا میبرند سر سفره خانواده شون .

  • احمد
    0

    مثل اینکه این دولت گوش شنوا ندارد وهمه تخمرغهایش را توی سبد این وزیر بیسواد ازخدا بیخبرش گداشته چاره ای نیست جز فریاد شاید بشنوند بازنشسته فقط اجرای قانون را میخواهد همانطور که کمیسیون های اقتصاد واجتماعی مجلس هم تایید کردنند چرا مجری قانون از اجرای ان سرباز میزند

  • سید
    0

    چرا وزیر جوان و رئیس سازمان تامین اجتماعی برای مملکت هزینه ایجاد می کنند و مردم را راهی خیابان ها می کنند.
    واقعا در اتاق فکر رئیس سازمان تامین اجتماعی چه می گذرد که ابتدای سال 38 درصد به شاغلین که انواع و اقسام دریافتی ها را دارند اضافه می کند ولی به بازنشستگاه 10 درصد
    یعنی یک نخود مغز هم می فهمید که این تصمیمات هیجانی کشور را دچار مشکل می کند چگونه اینها نفهمیدند
    خوب آن 38 درصد را اضافه نمی کردی شاغلین به 25 درصد هم راضی بودند مابه التفات آن را به علاوه 10 درصد به بازنشستگان می دادی که حق آنهاست این تصمیمات اشتباه تاوان دارد

    نظرات شما -
    • 1

      اخه از باز نشسته کاری بر نمیاد .پس راحت مالشو میخورند .

  • ناشناس
    0



    ما بازنشستگان ، عضو کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی نیستیم که بسته حمایتی به ما بدهند .
    این یک توطئه و کودتای دولت جهت به رسمیت بخشیدن به دخالت خود در نادیده گرفتن ماده ۹۶ در سالهای آینده است
    حق و حقوق اساسی ما اجرای دقیق مواد ۹۶ و ۱۱۱ و همچنین اجرای کامل همسان سازی حقوقها و تداوم آن می باشد .

  • ناشناس
    1

    شش درصد ونه یک درصد ، نباید حق قانونیشان را داد. ا

  • دادا
    0

    بازهم دروغ میگید 25 هم خبری نخواهد شد انروز هم یک بهانه ای درست میکنید سه ماه هیچ غلطی نکردید در 5 روز چه میکنید ملت کش ها

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این ظلم و تبعیض و بی عدالتی دولت و وزیر نادان آن در نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در تاریخ و اذهان ماندگار شد...!!!بازنشستگان بعد سه ماه حرافی و تعلل و جلسات بی خاصیت دولت و..... هنوز حقوق پارسال را می گیرند و بدون افزایش!!!!!! در صورتیکه گران کردن یک شبه است.. لعنت بر این عدالت شما..

  • ناشناس
    0

    همون 10 درصد را ؟ مستقیما به حساب وزارت نیرو بریزید بابت افزایش هزینه برقمون .

  • بازنشسته
    0

    چرا دوست دارید سر و صدا به پا کنید حق کسی که سی سال نخوری کرده و پول بیمه داده خوردن نداره بازنشسته کشوری تمام مدت خدمتش را زیر باد کولر وخنک در تابستان و در زمستان بغل شوفاژ سپری کرده ولی کارگران چطوری این سالها را گذراندد خدا داند و بس!!!!اگه حق الناس این است پس بخورید.

  • خدارحمی
    0

    وقتی که هیئت امنای ومدیریت تامین اجتماعی اعلام کردند با افزایش 37% حقوق بازنشستگان مشکلی ندارند وحقوق این ها از صندوق است وربطی به دولت ندارد مه بخواهد نظربدهد ولی نظر می دهد این چیزی جز دستبرد زدن به صندوق را خالی کردند و میکن پول نداریم خجالت بکش دولت خدمت کش مردم اجرای قانون وپایبندی به آن را باید از شما یاد بگیرند تا دیر نشده درستش کنید خجالت بکشید

  • ناشناس
    2

    بازنشستگان به خاطر شایعه حذف یارانه همیشه در صف اول صندوق های رای و تظاهرات حضور پرشور دارند .
    خدا به ایشان عقل عنایت فرماید.

  • ناشناس
    0

    والا هنوز احکام تغییری نکرده

  • 0

    حداقل ۳ ماهو با هم بدن

  • 0

    خبر فوری لطفن اطلاع رسانی کنین ک ۵۷ درصدی ک این آقایان سروصدا راه انداختن حقوق حداقل بگیران با تمام مزایا میشه ۵ و۵۰۰ کدومشون با این پول میتونن یکماه زندگی کنن

  • احمد
    0

    همه را میدهیم تخمرغ و گوجه فرنگی گندیده میزنیم به ساختمانهای تامین اجتماعی

  • محمد
    0

    اگر طبق قانون ۳۸درصد اصافه شد که هیچ اگر نه ده درصد باشد همه انرا میدهیم گوجه وتخمرِغ گندیده میزنیم به ساختمانهای تامین اجتماعی

  • ناشناس
    0

    پس کشوری ها چه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها