اهدای نشان قدمت و ثبت برند "گروه کیان" در خاطرات جمعی از سوی یونسکو به "گروه کیان نوین"

نشان قدمت و ثبت برند "گروه کیان" در خاطرات جمعی از سوی یونسکو به "گروه کیان نوین" اهدا شد.

اهدای نشان قدمت و ثبت برند "گروه کیان" در خاطرات جمعی از سوی یونسکو به "گروه کیان نوین"

بر اساس این گزارش به همین مناسبت  مراسمی  با حضور دکتر حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران  _ دکتر یونس شکرخواه ، مشاور عالی و مدیر کمیته ارتباطات و رسانه یونسکو_ دکتر امیر روشن، مدیر ارتباطات و امور مشارکت های یونسکو، مهندس رضا فخر زاده مدیر شبکه های شهرهای یونسکو _  مهندس علیرضا بابالو مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل باشگاه کسب و کار یونسکو و همچنین  نماینده ولی فقیه و امام جمعه  ، اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرستان دامغان،استاد علی اکبر کیانپور و خانواده محترم ایشان و جمع کثیری از مردم دامغان ،  در  باغ ملی کیانپور  دامغان برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجه الاسلام و المسلمین رستمیان امام جمعه شهرستان دامغان طی سخنانی، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان از جناب آقای حاج علی اکبر کیانپور به عنوان یکی از مفاخر شهرستان دامغان تجلیل کرد.

در ادامه دکتر حجت الله ایوبی،  مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت:کمیسیون ملی یونسکوی ایران در جهت حفظ ارزش های فرهنگی و ارج نهادن به فعالیت های مستمر و دامنه دار اقتصادی و ثبت قدمت کسب و کار ها و برند های دارای حسن سابقه تاریخی، سندی تحت عنوان( گواهی قدمت در ثبت خاطرات جمعی) داردکه هدف از اعطای این گواهی ایجاد هویت جهانی و ملی برای کسب و کارها است.

Screenshot_20220725_151828

 

کسب و کار های معتبری که در طول سالیان متمادی حضور در عرصه کار و کارآفرینی به خلق ارزش مشغول بوده اند و با حضور خود در حافظه اجتماعی مردم حک شده اند.

دکتر ایوبی افزود: این گواهی که اعتبار ویژه ای به برند ها می دهد، فقط به مجموعه هایی تعلق می گیرد که بیش از دو نسل(۴۰ سال به فعالیت اقتصادی مشغول هستند.ضمنا این گواهی در هر صنعت فقط به یک برند اعطا می شود.

دکتر ایوبی یادآور شد: یونسکو سازمانی است که با ثبت توافق نامه های همکاری بین المللی برای تامین امنیت میراث جهانی اقدامات پایدار و مهمی را انجام می دهد.

وی تاکید کرد : بعد از تعلق این گواهی به یک برند باز هم بررسی ها و ارزیابی ها به شکل مستمر هر ۲ سال یکبار انجام می شود تا مخاطبان آن برند مطمئن باشند همواره با کسب و کار معتبر و تایید شده ای در ارتباط هستند.

گفتنی است ؛ در سال ۱۳۵۰ جناب آقای علی اکبر کیانپور فعالیت گروه کیان را با تراشکاری و قالب‌سازی در صنف فلز تراش و ماشین ساز بنیان‌گذاری کرد. از مهمترین محصولات تولیدی داخل مشابه نمونه ایتالیایی در دهه ۱۳۵۰ خورشیدی می‌توان به یراق و لولا و ریل کشویی با برند "کیانی" اشاره نمود. در سال ۱۳۷۱ با کوله‌باری بیش از بیست سال فعالیت مستمر و تجربه بالایی که در ساخت انواع قالب‌ها و قطعات فلزی کسب شده بود با ساخت قالب‌های داشبورد پر تیراژترین خودروی وقت (پیکان)، تولید این قطعه بصورت موازی با خط مستقر در ایران خودرو به فناوری بومی و داخلی متکی شد و گروه کیان بطور رسمی وارد صنعت خودرو شد. از سال ۱۳۷۵ با توجه به رشد نیازمندی‌های خودروسازان، محصولات عایق هم در گروه کیان تولید شد. در سال های آغازین دهه ۱۳۸۰ توسعه سیستم‌ها و زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هم در دستور کار قرار گرفت، تاجایی که شرکت گروه کیان در میان ۱۰ شرکت دارنده گرید A قرار گرفت. از آغاز دهه ۱۳۹۰ خورشیدی، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اتکای هرچه بیشتر صنایع به تولیدات داخلی و نگاه تخصصی به تولید، گروه کیان عمق فعالیت خود را افزایش داد و از سال ۱۳۹۵ با حذف محصولات غیر مرتبط، تمرکز خود را بر تولید محصولات فراهم‌آورنده آرامش از سکوت قرار داده است.

Screenshot_20220725_151851

لازم به ذکر است ؛ در پایان نشان گواهی قدمت در ثبت خاطرات جمعی یونسکو توسط دکتر ایوبی به حاج علی اکبر کیانپور  (بنیانگذار  گروه ‌کیان) اهدا شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها