هیتر تابشی چیست؟

قبل از کشف آتش توسط انسان ها خورشید تنها منبع گرمایشی به حساب می آمد. خورشید در فاصله ی 150 میلیون کیلومتری از کره زمین قرار دارد و با ارسال امواج به سمت زمین آن را گرم می کند.

هیتر تابشی چیست؟

انسان نیز با الهام از این ویژگی طبیعت هیتر تابشی  را اختراع نمود که با تابش امواج اطراف را گرم می کرد.

 

با پیشرفت صنعت، سیستم های گرمایش تابشی در محیط های باز و در محیط های با ارتفاع زیاد همچون سالن های صنعتی بسیار مورد استفاده قرار گرفت و امروزه یکی از متداول ترین دستگاه های گرمایشی می باشد.

 

بخاری تابشی گرماتاب چیست؟

این دستگاه در واقع یک نوع سیستم گرمایش تابشی می باشد و از طریق مکانیزم تابش گرما را به محیط انتقال میدهد. این دستگاه امروزه در مکان های مختلفی نصب می گردد.

کاربرد هیتر تابشی گرماتاب در سالن های گلخانه

سردی هوا در فصول سرد سال باعث از بین رفتن بسیاری از گونه های گیاهی می شود و بسیاری از کشاورزان و گلخانه داران به دلیل نداشتن یک سیستم گرمایشی مناسب در این مقاطع زمانی سال بسیار متضرر می گردند.

سیستم های گرمایشی قدیمی و سنتی که وجه مشترک آنها بهره وری پایین است آنقدر پر هزینه هستند که گاهی بسیاری از گلخانه داران کوچک و بزرگ توانایی برآمدن از هزینه های آنها را ندارند.

 

در سیستم های گرمایش تابشی به جهت تابش و برخلاف تمامی روش های قدیمی ابتدا گیاه گرم شده و سپس محیط گلخانه گرم می گردد.

در روش های گرمایش گلخانه که در گذشته استفاده می شد به دلیل خاصیت طبیعی هوای گرم و سبک تر بودن آن، هوای گرم در بالای گلخانه تجمع می کرد و کف گلخانه سرد می ماند.

هیتر های تابشی گرماتاب بر خلاف این موضوع گرما را به سطح پایین تابش می دهند و باعث گرم شدند گیاه می گردند.

 

مزیت بخاری های تابشی

  • عدم اشغال فضای فیزیکی مفید

بخاری های تابشی معمولا بر روی سقف و در ارتفاع نصب نمی گردند به همین دلیل فضایی فیزیکی مفیدی را اشغال نمی کنند که خود یک مزیت به حساب می آید.

  • عدم وابسته بودن به دستگاه های دیگر

در مکان های بزرگ که نیاز است از چند دستگاه گرمایشی برای گرم کردن محیط استفاده شود. گرماتاب بر خلاف بسیار از دستگاه های دیگر با به وجود امدن اختلال در یک دستگاه سبب از کار افتادن سایر دستگاه نمی شود و تمامی دستگاه های موجود بصورت کاملا مستقل از یک دیگر کار می کنند.

خهحخه

  • جلوگیری از چرخش هوا و عدم پراکندگی گرد و غبار و آلودگی

هیترهای تابشی گرماتاب در سیستم خود از انواع مدل فن ها برای پراکنده کردن هوای گرم در محیط استفاده نمی کنند و این موضوع می تواند مشکلاتی که سایر دستگاه ها گرمایشی با پراکندگی گرد و غبار برای سلامتی  ایجاد می کنند را حل کند.

غعفغعغفپ

 

هیتر تابشی برقی ( بخاری برقی )

ثقصثقصثق

هیتر تابشی برقی دستگاه دیگری است که همچون گرماتاب از مکانیزم تابش برای گرمایش محیط استفاده می کند و در واقع دسته بندی دیگری سیستم های گرمایش تابشی است که بر خلاف گرماتاب به طور کامل با برق کار می کند.

در سیستم گرمایشی گرماتاب که ابتدا در مورد آن صحبت کردیم از حامل های انرژی ( گاز و برق) برای تولید گرما استفاده می شد.

البته در سیستم گرماتاب بیشتر از سوخت گاز استفاده شده و مصرف برق آن بسیار کم می باشد.

   هیتر تابشی برقی همچون گرماتاب با تابش گرما محیط اطراف را گرم می نماید و

    بدون گردش هوا در محیط و عاری از هر گونه گرد و غبار و آلودگی است.

 

بخاری تابشی برقی ، گرما را از طریق امواج مادون قرمز و تابش انتقال داده و باعث گرم شدن سریع افراد، اشیاء و محیط میگردد. امکان تنظیم حرارت در این مدل دستگاه ها وجود داشته که این امر در کاهش میزان مصرف برق بسیار مهم میباشد. بخاری تابشی برقی موجب چرخش هوا نشده در نتیجه آلودگی های مواد معلق و غبار موجود در هوا به شدت کاهش می یابد. با روشن نمودن بخاری پس از  مدت کوتاهی شاهد گرم شدن سریع و ایجاد گستره و چتر حرارتی در محیط خواهیم بود. کوتاه بودن زمان گرمایش، صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی ایجاد مینماید. از پارامترهای مهم دستگاه های تابشی میتوان به قابلیت افزایش و کاهش درجه حرارت بر حسب نیاز، اشاره نمود.

 

سخن آخر

سیستم های تابشی امرزوه بسیار متداول شده اند و در مکان های بسیاری از جمله گلخانه، رستوران، کافه، سالن های صنعتی، سالن های ورزشی، تعمیرگاه ها، فروشگاه ها و مکان های آموزشی و مساجد نصب می گردند.

این دستگاه ها با توجه به مزیت های فراوانی که دارند جایگزین مناسبی برای سیستم های گرمایش همرفتی هستند.

به همین منظور برای مشاوره رایگان و خرید هیترهای تابشی ( انواع دستگاه های گرماتاب، انواع هیتر برقی) با کارشناسان ما از طریق شماره تماس های 09124884905 -09123639342

در ارتباط باشید و همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت ما به ادرس GARMATAABAN.COM  اطلاعات مفیدی در مورد انواع سیستم های تابشی بدست آورید.

 

همچنین اگر دارای دستگاه گرمایشی گرماتاب هستید و نیاز به سرویس و تعمیر دستگاه خود دارید می توانید از طریق شماره تماس 09020903666 با ما در ارتباط باشید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها