چگونه سفر به استانبول ارزانی داشته باشیم؟

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا که می‌تواند در تمام فصول مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند، شهر استانبول در ترکیه است. استانبول با داشتن جاذبه‌های دیدنی فراوان و فروشگاه‌های مختلف برای خرید برندهای معروف دنیا، توانسته سالانه افراد زیادی را از تمام دنیا به سمت خود جذب کند. ایرانیان بسیاری نیز با خرید بلیط استانبول به این شهر زیبا سفر می‌کنند و از مناطق گردشگری استانبول دیدن کرده و لذت می‌برند.

چگونه سفر به استانبول ارزانی داشته باشیم؟

اما نکته‌ای که در سفر به استانبول باید به آن توجه شود، هزینه بالای سفر است. سفر به این شهر مدرن و پرطرفدار به دلیل وجود اقامتگاه‌های لوکس، فروشگاه‌هایی با اجناس برند و رستوران‌های معروف می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید با کمترین هزینه به استانبول سفر کنید که در این مقاله شما را با چگونگی سفر ارزان به استانبول آشنا می‌کنیم.

 

ترکیه یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که در طول سال میزبان توریست‌ها و مسافران زیادی خواهد بود. استانبول یکی از پرجاذبه‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است که با داشتن فروشگاه‌های متعدد و مکان‌های دیدنی جذاب به مقصد گردشگران زیادی تبدیل شده است. برای سفر به این شهر دیدنی و محبوب بسیار هزینه بر است که با رعایت نکات زیر می‌توانید هزینه‌های خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

 

بهترین فصل برای سفر ارزان به استانبول

زمان سفر یکی از نکاتی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در هزینه سفر به استانبول داشته باشد. اگر قصد یک سفر کم‌هزینه به این شهر دیدنی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که فصل‌ زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید. زیرا در این فصل‌ها هزینه اقامت هتل‌ها به‌شدت کاهش‌یافته و می‌توانید با کمترین هزینه به رزرو هتل در استانبول با بهترین خدمات و امکانات بپردازید. همچنین این فصل بهترین زمان برای رزرو بلیط استانبول لحظه آخری است که می‌توانید با کمترین هزینه، به خرید بلیط هواپیما استانبول از طریق سایت سفرمارکت اقدام کنید. در حال حاضر سفر زمینی توسط قطار https://safarmarket.com/trains به استانبول فعال نیست.

 

اقامت با کمترین هزینه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید قبل از سفر به استانبول به آن توجه ویژه‌ای شود، مکان مناسب و ارزان‌قیمت برای اقامت است که می‌توانید با چند راه‌حل ساده به کاهش هزینه سفر خود کمک کنید. یکی از راه‌های اقامت با کمترین هزینه، انتخاب هتل‌های ۲ یا ۳ ستاره برای اقامت است. زیرا این هتل‌ها به دلیل داشتن امکانات کمتر نسبت به هتل‌های لوکس، هزینه کمتری را برای مسافران خود داشته و بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهند بود. راه دیگر این است که اگر به‌صورت گروهی و با تور لحظه آخری استانبول به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید اتاق خود را با کسی شریک شده و هزینه اقامت را با وی تقسیم کنید. یکی دیگر از بهترین راه‌هایی که برای اقامت با کمترین هزینه وجود دارد این است که می‌توانید قبل از سفر به رزرو هتل در استانبول بپردازید. برای رزرو هتل در استانبول می‌توانید وارد سایت سفرمارکت شده و اقدامات لازم برای رزرو را انجام دهید. همچنین می‌توانید با نصب اپلیکیشن سفرمارکت در هر زمان و مکانی که بودید، به رزرو هتل در استانبول اقدام کنید. با این روش می‌توانید بهترین هتل استانبول را از نظر امکانات و خدمات برای اقامت خود انتخاب کنید.

گکمگ

دو نمونه از هتل های ارزان قیمت و خوب استانبول

  • هتل دوستاره بونک تکسیم (Bunk Taksim)

این هتل که در منطقه تکسیم واقع شده است، دارای امکاناتی چون اینترنت، رستوران، اتاق‌هایی همراه با تخت و حمام و اینترنت است. همچنین این اتاق‌ها دارای محیطی تمیز و شیک برای اقامت شما هستند که می‌توانید با کمترین هزینه اقامت رضایت‌بخشی را در این هتل داشته باشید.

 

  • هتل دوستاره سیتی لوفت ۳۶ سوئیتس (Cityloft۳۶ suites)

یکی دیگر از هتل‌های ارزان قیمتی که در استانبول وجود دارد هتل سیتی لوفت ۳۶ سوئیتس است. این هتل دارای امکاناتی چون پارکینگ، اینترنت، رستوران، تلویزیون، یخچال و تخت برای اتاق‌ها است. شما می‌توانید با اقامت در این هتل دوستاره، هزینه سفر خود را به مقدار چشمگیری کاهش داده و سفری لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

 

تهیه استانبول کارت

یکی دیگر از راه‌هایی که در زمان سفر به استانبول می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر شما مؤثر باشد، تهیه استانبول کارت است. این کارت می‌تواند هزینه بازدید از مکان‌های دیدنی و همچنین استفاده از وسایل حمل‌ونقل را کاهش دهد. این کارت را می‌توانید از کیوسک‌هایی که در شهر واقع شده‌اند خریداری کنید. همچنین شارژ کردن استانبول کارت بسیار آسان بوده و می‌توانید این کارت را در ورودی مترو و فرودگاه به‌آسانی شارژ کنید و از این طریق سفری کم‌هزینه داشته باشید.

 

مزایای استفاده از استانبول کارت

  • بازدید از اماکن دیدنی با کمترین هزینه
  • استفاده از اینترنت رایگان در سطح شهر
  • حمل‌ونقل رایگان و یا همراه با تخفیف‌ با استفاده از استانبول کارت
  • سرویس رایگان از فرودگاه تا محل اقامت
  • رفتن به تفریحات رایگان تعریف شده در استانبول کارت
  • بازدید رایگان از جاذبه‌ها و موزه‌های تعریف شده در استانبول کارت
  • راهنمای شبانه‌روزی به‌صورت آنلاین
  • استفاده از رستوران‌های قیمت مناسب با استفاده از استانبول کارت

فقغفغفق

رستوران های ارزان قیمت در استانبول

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با کمترین هزینه به استانبول سفر کنید، رفتن به رستوران‌های ارزان‌قیمت است. در استانبول علاوه بر وجود رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت، رستوران‌هایی نیز در این شهر وجود دارند که رفتن به آنجا هزینه زیادی را برای شما نخواهد داشت. دو مورد از رستوران‌های ارزان‌قیمت شهر استانبول به‌صورت زیر است:

 

  • رستوران حسین کوفته (Kofteci huseyin)

در این رستوران می‌توانید کوفته‌های ترکی خوشمزه‌ای را میل کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. این رستوران همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۶ عصر باز است.

 

  • رستوران سیناس گالاتا (Sinas Galata)

یکی دیگر از رستوران‌های مهم استانبول، رستوران سیناس گالاتا است که در آن انواع غذاهای محلی، ترکی و گیاهی سرو خواهد شد. این رستوران همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است که می‌توانید با حضور در آن، با کمترین هزینه یک غذای باکیفیت و خوش‌طعم میل کنید.

 

 

حمل و نقل با هزینه مناسب برای جابه‌جایی در سطح شهر

سیستم حمل‌ونقل عمومی در ترکیه شامل وسایلی چون تاکسی، اتوبوس، مترو، دلموش و قایق‌های مسافربری است. از بین این وسایل حمل‌ونقل اتوبوس و دلموش ارزان‌ترین گزینه برای جابه‌جایی در سطح شهر است. دلموش، اتوبوس کوچکی است که معمولاً به رنگ زرد و یا آبی در سطح شهر دیده می‌شود. البته به این نکته توجه کنید که برای استفاده از این وسایل نقلیه از استانبول کارت استفاده کنید تا هزینه کمتری را در طول سفر خود بپردازید.

 

تفریحات رایگان در استانبول

استانبول در فصل‌های مختلف میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای مهیجی است که بخشی از آن‌ها رایگان هستند و می‌توانید بدون پرداخت هزینه در آنها شرکت کرده و لذت ببرید.

برخی از مکان‌های گردشگری استانبول که برای بازدید افراد رایگان هستند به‌صورت زیر است:

 

  • موزه مدرن استانبول
  • موزه نقاشی و مجسمه‌سازی استانبول
  • موزه پرا استانبول
  • گالری هنر استانبول واقع در خیابان استقلال
  • گشت‌وگذار در محله بالات استانبول
  • مسجد زیرک استانبول

 

خرید از مراکز خرید ارزان قیمت

در استانبول علاوه بر وجود فروشگاه‌های مدرن همراه با اجناس برند، مراکز خریدی وجود دارند که می‌توانید با حضور در آنها، اجناس موردنیاز خود را با کمترین هزینه خریداری کنید. در قسمت زیر به چند نمونه از مراکز خرید ارزان‌قیمت استانبول اشاره خواهیم کرد:

  • مرکز خرید ویا پورت
  • مرکز خرید فکس سیتی
  • مرکز خرید آسیا
  • مرکز خرید ایرپورت

دذدذر

کلام آخر

استانبول یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای ترکیه است که به دلیل داشتن مکان‌های گردشگری فراوان توانسته نظر توریست‌های زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. شما می‌توانید برای سفر به استانبول با خرید بلیط چارتری تهران استانبول و یا تور استانبول از سفرمارکت، سفری ارزان را برای خود رقم بزنید. به‌طورکلی بهترین راه برای داشتن سفری ارزان، استفاده از تورهای لحظه آخری استانبول است. ما در سفرمارکت تلاش کردیم تا با ارائه تور ارزان استانبول و همچنین بلیط ارزان به استانبول شرایطی را برای مشتریان خود فراهم کنیم تا بتوانند با کمترین هزینه، بهترین و لذت‌بخش‌ترین سفر را داشته باشند.

شما با مراجعه به سایت سفرمارکت می‌توانید با مطالعه راهنمای سفر به استانبول و همچنین مقایسه قیمت بلیط استانبول آژانس‌های مختلف، سفر کم‌هزینه‌ای داشته باشید. ما لیستی از قیمت تور استانبول و قیمت بلیط هواپیما به استانبول را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید باتوجه‌به بودجه خود، بلیط موردنظرتان را تهیه کنید.

علاوه بر مراجعه به سایت سفرمارکت، می‌توانید با نصب اپلیکیشن سفرمارکت، جهان را در جیب خود داشته باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    در زمستان اصلا جالی نیست روز ها خیلی کوتاه و بارندگی زیاد است و جابجایی مشکل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها