سینی علوفه در دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک

دستگاه علوفه هیدروپونیک به همراه سینی کشت علوفه، آموزش کشت و ساخت انواع دستگاه کشت سالنی و کانتینری که می تواند راه حلی برای تامین خوراک دام باشد.

سینی علوفه در دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک

کشت علوفه هیدروپونیک به معنای کشت بذر جو و گندم و ... بدون نیاز به خاک است. استفاده از این علوفه یعنی مصرف قسمت سبز رنگ گیاه و بذر جوانه زده که این دو با یکدیگر می تواند ارزش غذایی بسیار مناسبی را داشته باشد.

دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک

تامین خوراک دام به دلیل خشکسالی و یا قیمت بالا یکی از مشکلات دامداران شده است و شاهد این هستیم که به دلیل قیمت بالای خوراک دام و عدم توانایی دامداران در تهیه خوراک دام، بسیاری از دامداران اقدام به فروش دام های خود کرده اند.

 دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک به عنوان یکی از راه حل های بسیار مفید برای تامین خوراک تازه دام است و توانسته جایگاه ویژه ای را در بین دامداران بدست اورد و یک سرمایه گذاری ایمن به حساب می رود.

سیستم علوفه ساز تولید شده توسط مجموعه نوین جوانه به دو صورت سالنی و کانتینری است با تعداد متفاوت سینی علوفه هیدروپونیک است. دستگاه کانتینری برای دامدارانی مناسب است که یا تعداد دام کمی دارند و یا احتمال جابه جایی دارند و یا اینکه امکان ساخت سالن را ندارند.

در تولید علوفه به صورت سالنی سیستم کشت علوفه در داخل یک سالن نصب و راه اندازی می شود و دامدار لازم است که برای این مورد یک سالن اماده سازی کند.

علوفه ساز هیدروپونیک یا  دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک دارای ظرفیت ها و مدل های مختلفی و در ابعاد گوناگونی ساخته می شود که با توجه به شرایط دامدار می توان یک مدل را انتخاب کرد.

از نظر مکمل های غذایی و یا بار غذایی علوفه هیدروپونیک برای دام و طیور بسیار مناسب است و به دلیل شرایط رشد آن کاملا ارگانیک و سالم می باشد. مصرف این علوفه برای دام بسیار مقرون به صرفه و دارای هزینه های بسیار کمی و دارای قیمتی برابر یک سوم کاه موجود در بازار است.

تجهیزات و قطعات بسیار مختلفی را می توان در ساخت دستگاه  تولید علوفه مورد استفاده قرار داد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

سینی علوفه هیدروپونیک

این قطعه یکی از قسمت های مهم در  دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک است و باید دارای استاندارد های لازم باشد. این استاندارد ها شامل ابعاد، جنس و نوع طراحی است.

ابعاد سینی علوفه هیدروپونیک مورد استفاده توسط گروه نوین جوانه 30*60 و دارای ارتفاع 6 سانتی متر، همچنین دارای خروجی یک طرفه اب است که بدین ترتیب امکان کنترل و هدایت پس آب وجود خواهد داشت.

98989

در واقع در کف سینی علوفه زهکشی بسیار مناسبی صورت گرفته و بدین ترتیب می توان با کانال کشی مناسب اب اضافه موجود در سینی ها را خارج نمود و این مورد باعث می شود ترشیدگی محصول به حداقل برسد.

یکی از مشکلات عدم استفاده از سینی علوفه هیدروپونیک مناسب ترشیدگی و گندیدگی محصولات است و اهمیت طراحی در همین بخش خود را نشان می هد.

قفسه کشت علوفه هیدروپونیک

جنس قفسه های مورد استفاده در  دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک باید آلومینیوم باشد تا بدین ترتیب امکان زنگ زدگی در محصول به شدت کاهش پیدا کند. علاوه بر این استفاده از الومینیوم باعث می شود که نظافت محیط بیش از پیش رعایت شود .

این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز از قفسه های آهنی استفاده نکنید و بهتر و کامل تر این است که قفسه ها حتما آلومینیوم باشند. چراکه هم اپراتوری سیستم اسان تر خواهد شد و هم سیستم ساختار پیچ و مهره ای و منظم تری خواهد گرفت و از طرف دیگه امکان ریلی شدن سیستم فراهم می شود.

در ساختار الومینیوم امکان قرار گیری سینی علوفه هیدروپونیک به صورت ریلی راحت تر و بهتر صورت می گیرد.

سیستم آبیاری علوفه هیدروپونیک

برای مبحث آبیاری سیستم های بسیار مختلفی برای  دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک اجرا می شود و در واقع اکثر ان ها غیر استاندارد است. غیر استاندارد بودن آبیاری باعث می شود که نقاط کور آبیاری در دستگاه علوفه ساز مشاهده شود و یا برخی نقاط آبخوری بیش از حد مجاز داشته باشند.

سیستم آبیاری باید پیش از اجرا به طور کامل محاسبه و طراحی شود و در نازل های استفاده شده باید از نازل های میکروآبپاش استفاده شود.

مطالعه کنید: آموزش ساخت دستگاه تولید علوفه

تهته

تابلو برق دستگاه علوفه ساز

این قسمت مربوط به بحث اتوماسیون و کنترل اتوماتیک  دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک است، و در صورتی که مناسب با ساختار دستگاه طراحی و مونتاژ نشود می تواند در یک حالت باعث عدم کارکرد صحیح دستگاه شود و در حالت دیگر می تواند هزینه های اضافه و مازاد بر نیاز سیستم بر خریدار تحمیل کند.

تابلو برق باید به صورتی باشد که هر سرخط فیوز و کنترل جداگانه داشته باشد به طوری که اپراتور به راحتی بتواند کنترل سرخط مورد نظر را در دست بگیرد.

از طرفی دیگر نباید قطعات با سطح بالا که اصلا مورد نیاز دستگاه علوفه ساز نیست استفاده کرد و این حالت باعث می شود که هزینه های کاملا بیهوده بر روی دست خریدار ایجاد شود.

طراحی استاندارد علوفه ساز هیدروپونیک

سوالی که در ذهن خریدار ممکن است ایجاد شود این است که آیا طراحی خیلی مهم است و یا می توان به صورت معمول قفسه آّبپاش برای تولید علوفه استفاده کرد.

در پاسخ باید گفت بله، مبحث طراحی بسیار مهم و پر اهمیت است و نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد به خصوص در انتخاب سینی علوفه هیدروپونیک.

چنانچه دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک طراحی استانداردی نداشته باشد، می تواند باعث خراب شدن محصول، رشد نا مناسب محصول، هدر رفت انرژی، اپراتوری بسیار سخت و مشکل شود. که در نهایت شاهد این هستیم که خریدار دستگاه را رها کرده و دیگر از ان استفاده نمیکند.

کشت در سینی علوفه هیدروپونیک

یکی از مزیت های مهم علوفه هیدروپونیک سالم و ارگانیک بودن آن است، چرا که در تولید آن در  دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک هیچ گونه آفت کشی استفاده نمی شود. همچنین این محصول بدون قارچ و کپک است  و بر اساس آخرین استاندارد های روز دنیا تولید می شود.

چنانچه تصمیم به تهیه دستگاه سیار دارید به بدنه آن دقت کنید چرا که بدنه دستگاه باید باید عایق بندی بسیار مناسبی را داشته باشد و با رعایت این مورد در سطح بسیار بالایی می توان مدیریت انرژی را در دست گرفت و انرژی مصرفی سیستم سرمایش و گرمایش به حداقل می رسد.

کنترل دما در سالن کشت بسیار مهم است و اگر دما را کنترل نکنید باعث می شود یا محصول شما خراب شود و یا اصلا رشد نکند که بهترین دما برای سالن کشت علوفه 15 الی 20 درجه است.

مشاوره خرید  دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک

در پایان چنانچه دامدار هستید و یا به دنبال را اندازی کسب و کار جدید هستید و می خواید سیستم کشت علوفه تهیه کنید می توانید با کارشناسان گروه نوین جوانه تماس بگیرید تا مشاوره و راهنمایی مناسب در اختیار شما قرار گیرد.

به منظور اطلاع از قیمت ها و شرایط سیستم ها و سینی علوفه هیدروپونیک و انواع آن ها با شماره  ۰۹۱۹۳۵۳۵۵۸۴ تماس بگیرید

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    با پول این علوفه گوشت کیلویی 500 هزار به بالا میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها