نماینده کارگران: به تعیین حقوق حداقلی ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی رسیدیم

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در تعیین دستمزد کارگران به دنبال افزایش چند برابری دستمزد نیستیم بلکه سهمی که به دلیل تورم از سفره کارگران کسر شده را مطالبه می نماییم.

نماینده کارگران: به تعیین حقوق حداقلی ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی رسیدیم

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: افزایش دستمزد کارگران با توجه به تورم بوجود آمده و پایین آمدن قدرت خرید کارگران تعیین می شود و در صورت کنترل تورم در سال آینده میزان افزایش دستمزد نیز کمتر از امسال خواهد بود.

وی ادامه داد: تورم به تمام اقشار جامعه آسیب رسانده و باید مطالعه دقیقی از میزان آسیب به کسب و کارها انجام شود تا کارفرمایانی که بیشترین آسیب را دیدند تحت حمایت دولت قرار گیرند.

علی خدایی در خصوص تعیین میزان دستمزد کارگران بر حسب مناطق مختلف کشور گفت: برای تعیین دستمزد باید حداقل های تامین معیشت مدنظر گرفته شود و در حال حاضر ما در بسیاری از استان ها حتی از پایین ترین نرخ هزینه زندگی نیز فاصله داریم. به عنوان مثال در استان های ایلام و چهار محال بختیاری نرخ تورم 8 درصد بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی مبادی رسمی کشور است و با توجه به نرخ تورم هر استان باید سطح دستمزد ها تعیین شود.

وی افزود: در جلساتی که با شرکای اجتماعی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد با توجه به وضعیت معیشت به تعیین حقوق حداقلی 8 میلیون و 979 هزار تومانی رسیدیم و ما موظف هستیم مزد تعیین شده از این عدد تبعیت کند.

نماینده حقوق کارگری از مثبت بودن جلسات برگزار شده تاکنون خبر داد و گفت: در طی سنوات گذشته تعیین نرخ دستمزد از سوی نمایندگان کارگری و کار فرمایی با چانه زنی بسیار تعیین می شد که در مرحله اجرا نرخ مصوب رعایت نمی شد ولی امسال میزان افزایش حقوق از سوی نمایندگان رسمی دولت اعلام می شود که تبعیت از آن برای همه لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    😂🤣

  • ناشناس
    15

    اگر حداقل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۱ به نزدیک ۹ میلیون تومان برسد شک نکنید که قیمت کالاها و خدمات و همچنین اجاره املاک و مسکن حداقل به دو برابر قیمت فعلی افزایش خواهد یافت و در سال ۱۴۰۱ تورم ۱۰۰٪ را تجربه خواهیم کرد! سه عامل مهم بر افزایش قیمت کالاها و خدمات تأثیر گذار است: ۱- افزایش قیمت دلار ۲- افزایش دستمزد نیروی انسانی و کارگران ۳- افزایش قیمت سوخت و کرایه حمل و نقل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      الان هر کارمندی حداقل حقوقش ۱۳میلیون و در هر سال دوبار افزایش حقوق داشته الان نوبت کارگران شد همه شدید مدافع دولت وکارفرما

    • شعر نگو
      2

      با ده سال سابقه و مدرک ارشد و رسته ی فنی مهندسی شش و دویست دریافتی خالصم، مابقیش ارزانی شما.

    • 3

      نه که تا حالا که حق کارگررا خورده اند تورم 100 درصدی نداشتیم !

    • ناشناس
      0

      به ناشناس ۱۸:۲۰ : حداقل حقوق بدون مزایای کارمندان دولت در سال ۱۴۰۰، سه میلیون و پانصد هزار تومان بوده و نه سیزده میلیون تومان!!! حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی مانند کارگران در سال یک نوبت افزایش پیدا می کند نه دو نوبت در سال!!! افزایش حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی طبق لایحه دولت در هر سال به مجلس پیشنهاد و توسط مجلس بررسی و تصویب می شود.

  • ناشناس
    5

    کارمندان و معلمین و نظامیان چه میشه
    با شاغلین حجمی و پیمانکاری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      صحبت کارگران مشمول قانون کار است که همه ساله در پایان سال شورای عالی کار در مورد افزایش حقوق و مزایای کارگران و پایه حق سنوات آنها تصمیم گیری می کند. به موضوع افزایش حقوق و مزایای سالانه کارکنان دستگاههای اجرایی (کشوری و لشکری) در لایحه بودجه سال بعد دولت در مجلس شورای اسلامی رسیدگی و تصویب می شود.

    • کارگر
      1

      کارمندها و معلمها مگه کار هم میکنن؟ فقط یه عالمه مزایا میگیرند همشون 2تا 2تا خونه دارن

  • ناشناس
    6

    بیخود شعار ندهید حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ بدون احتساب بن .غائله مندی و حق مسکن سه میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود..

  • ایرانی آباد و آزاد
    5

    افزایش حقوق هیچ مشکلی را از قشر حقوق بگیر کم نمی کند بلکه با این تورم افسار گسیخته فشار را بر طبقه محروم و متوسط و زیر خط فقر را زیاد می کند. این کار یعنی تزریق پول و افزایش اسکناس که بسیار برای جامعه و مردم خطرناک است. باید به جای خلق پول و افزایش حقوق کارت های اعتباری خرید بدهند و همچون دوران جنگ و میر حسین موسوی تعاونی های مصرف کارگری(امکان) را احیا و گسترش دهند با قیمت های دولتی.... یه پیشنهاده !!

  • ناشناس
    2

    الکیه

  • ناشناس
    2

    یه عده از مخاطبین کارشون فقط کامنت گذاشتن بر ضد معلم و کارگر و کارمند است.واقعیت این است اگر حقوق ما در ۱۴۰۱ کمتر هم بشود یعنی ۲۰درصد کمتر هم بشود ولی تورم در کشور کنترل نخواهد شد، چون افزایش حقوق دلیل تورم نیست.دلیل اصلی تورم، تحریم ها - رانت و فساد اداری - حقوق های نجومی مدیران ارشد و سیستم ناکارآمد تولید است.از طرفی آیا کارگران و کارمندان حق یک زندگی شرافتمندانه با حداقل درآمد را ندارند؟ با این وضعیت حقوق و مزایا مردم را به کف خیابان نکشانید.به ولله کسانی که ضد افزایش حقوق هستند، دشمن این مملکت هستند.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      2

      افزایش حقوق فقط و فقط 4درصد در افزایش تورم تاثیر داره ولی تبدیل به بهانه ای شده که از دستمزدها هم بدزدن! 3 سال افزایش دستمزد صفر بود ولی تورم بالای 20 درصد! اگر توی اینترنت سرچ کنید میاره

  • کارگر بازنشسته
    0

    افزایش بیرویه قیمت لوازم خانگی مشکل‌ساز شده است
    ماشین لباسشویی دوقلوی قدیمی منزلم بر اثر نوسانات برق سوخت و وقتی برای خرید لباسشویی جدید اقدام کردم، با قیمت‌های سرسام‌آور آن روبرو شدم، که به عنوان مثال به ماشین لباسشویی ۹ کیلویی ۱۴ میلیون تومانی تولید داخلی می‌توان اشاره کرد. در چنین شرایطی من کارگر بازنشسته با ۳۰ سال و ۶ ماه سابقه کار و مستمری کمتر از ۴ میلیون تومان در ماه و همچنین پرداخت اقساط بانکی خرید یک خانه ۴۸ متری، چگونه می‌توانم لوازم خانگی ضروری مانند ماشین لباسشویی را بخرم؟
    کارگر بازنشسته



  • ناشناس
    1

    دیگه وقتشه که یک مظفرالدین شاهی بیاد ومجلس را به توپ ببنده

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      عزیز حرفت درسته ولی محمد شاه بود

  • بهاره
    1

    کارگر بدبخت هست باید حقوق بالا بره

  • رفتگرشهرداری شیراز
    1

    ای کاش یکی ازاین اقایون دولت می آمدفقط برای یک ساعت جاروی رفتگری همسرمنودست میگرفت اونم ساعت سه نصف شب که همه درخواب خوش هستند

  • ناشناس
    0

    شما تازه رسیدید ما سالهاست داریم خرج میکنیم و صورت با سیلی سرخ نگه میداریم

  • ناشناس
    0

    اون سهم چقدره؟ آدرس عوضی میدی .500 تا 600 دلار سال 57 را بده تا تازه بروز شود عقب افتاده هاش سگ خور .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها