براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال 1401 مشخص شد

حداقل حقوق سال آینده کارمندان ۴.۵ میلیون تومان/ سقف معافیت مالیاتی حقوق: ۵ میلیون تومان

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال 1401، حداقل حقوق سال آینده کارمندان از 3.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

حداقل حقوق سال آینده کارمندان ۴.۵ میلیون تومان/ سقف معافیت مالیاتی حقوق: ۵ میلیون تومان

براساس اظهارات محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ارائه لایحه بودجه سال 1401 به یکشنبه هفته آینده موکول شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، دولت تا 15 آذرماه باید لایحه بودجه سال بعد را به مجلس تقدیم کند. با این حساب دوشنبه (فردا) موعد ارائه لایحه است. از آنجایی روزکاری مجلس سه شنبه خواهد بود و با توجه به بررسی تبصره‌ها و ارقام کلان بودجه سال آینده در هیات وزیران،‌ زمان ارائه 5 روز کاری به تعویق افتاد.

جزئیات بودجه نشان می‌دهد حداقل حقوق بگیران دولتی، سال آینده 4.5 میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. یک مقام آگاه در سازمان برنامه و بودجه در این باره به فارس می‌گوید: حداقل حقوق کارمندان در سال جاری 3.5 میلیون تومان است که برای سال بعد به 4.5 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: طبق بخشنامه بودجه و تصمیمات گرفته شده متوسط افزایش کارمندان در لایحه بودجه سال 1401 بالغ بر 10 درصد پیش بینی شده است. به عبارت دیگر حداقل بگیران 29 درصد افزایش حقوق را تجربه می‌کنند و هر چقدر حقوق بالاتر برود به همان نسبت ضریب افزایش حقوق کاهشی می‌شود.

این مقام مطلع بیان داشت: معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده نیز 5 میلیون تومان پیش بینی شده است.

 طبق قانون بودجه سال جاری معافیت حقوق سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم در سال 1400 مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون (480.000.000) ریال تعیین شده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    گوشه حقوق ما وزارت ارتباطی ساییده شود اینترنت را برایتان قطع و وصل نمیکنیم

  • .....
    0

    افزایش حقوق ۱۰٪ آخه چرا شما جواب بده آقای قالیباف شما که راس قوه مقننه ای پس حقوق بگیران بدبخت مابه التفاوت ۳۰٪ تورم از کجا جبران کنند. از طرفی حقوق بخور نمیری به کارمندان می دی از طرف دیگر از این چندرغاز حقوق مالیات هم می گیری . چگونه جواب خدا می دهی انصاف ندارید شما؟

  • حسین
    0

    لطف بفرمایید حقوقها را افزایش ندهید همانکه بتوانید قیمتها را ثابت نگه دارید کلی شاهکار کردید زیرا با یکبار افزایش حقوق باید شاهد، ۱۰ بار افزایش قیمتها باشیم.

  • ناشناس
    0

    این زمینهایی که مال کسی نیستندمن رئیس بودم افرادی استخدام میکردم برای برنج گندم جوکشورآبادمیشدامام صادق فرمودمحبوبترین کارنزدخداکشاورزی است

  • ناشناس
    0

    جان مادران آن حقوق های بالا را افزایش ندهید

  • ایرانی
    0

    اوضاع اقتصادی مملکت کلا قاراش میش است.امروز حقوق 10 میلیون تومان هم کفاف زندگی نیست . گروه حاکم هم در چاه گیر کرده اند .نه توان بیرون آمدن از چاه را دارند نه شهامت و عرضه بیان حقایق به مردم را دارند.انتظار و امید از مشتی بیسواد همان گریه بر قبر خالی از مرده است.زندگی چند نسل تا بحال قربانی جهالت مشتی متحجر عقب مانده شده است.

  • هادی
    0

    دولتی که از اوضاع احوال تورم افسارگسیخته کشور درک درستی ندارد وخودشان نجومی بگیر هستند معلوم که حال کارمند وبازنشسته در کشور را درک نمی کند چرا چون اگر باور می کرد که چطور یک بازنشسته با تورم 50درصد سال اینده با ده درصد افزایش حقوق زندگی خود وچند نفر اعضای خانواده خود را پیش ببرد مگر طبق قانون نباید حقوق برابر با تورم افزایش یابد شما که قطعا نمی توانید تورم را کاهشی کنید پس حداقل کاری که می کنید افزایش حقوق را متناسب با همان تورم اعلامی بانک مرکزی خودتان اعمال کنید که قطعا تورم در بازار چند صد برابر بیشتر از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی هست اخر عدالت وحمایت از اقشار کم درامد کجا رفته ایا خودتان هم همین حقوق بازنشسته را دریافت می کنید معلوم است که در این کشور سیر از گرسنه خبر ندارد

  • تتت
    0

    توروخدا به موضوع پرداخت های وزارت نفت ورود کنید.بابا پول بیت المال هستش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها