حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مدیران دولتی و اساتید دانشگاه حداکثر می‌توانند تا سقف ۳۷ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت کنند.

 حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت تصمیم گرفته است تا یک میلیون تومان به حداقل حقوق ها نسبت به سال ۱۴۰۰ اضافه کند؛ براین اساس حداقل حقوق ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد.

بنابر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در صورت تصویب نمایندگان مجلس حداقل حقوق پایه که در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است با رشد یک میلیون تومانی به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مدیران دولتی و اساتید دانشگاه نیز حداکثر می‌توانند تا سقف ۳۷ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت کنند.

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده است حقوق گروه‌های مختلف به‌طور متوسط ۱۰ درصد افزایش یابد به طوریکه بیشترین دریافتی با رشد صفر درصد و کمترین دریافتی با رشد ۲۹ درصد در حقوق اعمال خواهد شد.

به گفته کارشناسان اقتصادی این موضوع یعنی افزایش پلکانی حقوق که در لایحه بودجه برای اولین بار دیده شده است نشان از برقراری عدالت اقتصادی دارد؛ یعنی افرادی که بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کردند با کمترین رشد و افرادی که کمترین میزان حقوق را دریافت می‌کردند با بیشترین رشد و افزایش حقوق مواجه خواهند شد.

همچنین برای حقوق برای بازنشستگان تغییراتی اعمال شده است به طوریکه مبلغ ۵۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان به صورت ثابت به تمام حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود و در کنار آن نیز حقوق آنها رشد سه درصدی نیز خواهد داشت.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • پدر
    1

    موندم اين بودجه مزخرف يعني كار كارشناسي شده است اگر كارشناسي نبود چه خاكي به سر مردم ميشد ...... در كجاي دنيا فاصله حداقل حقوق كارگر و يك مدير 800 درصد هست كه شما اين فاصله رو ايجاد كرديد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • پدر
    2

    دوستان لطفا كار كارشناسي رو مقايسه كنيد
    ايران كارگر 4500000 تومان استاد دانشگاه 37000000 تومان
    آلمان كارگر 3810 يورو استاد دانشگاه 10800 يورو
    حالا اسمشو هر چي دوست داريد بگذاريد مثل بانكداري اسلامي ؟؟؟

  • پشیمان
    0

    بی عرضگی یا لاپوشانی یا همدستی یا حاتم بخشی ها به بشار و حسن و حوثی و هادی عامری ها و نهادهای مذهبی و ریخت و پاشهای بی حساب که چون زاینده رود بودجه مملکت را خشک کرد کارکنان بازنشسته دولت باید جورش را بکشند.شماها که از پدراتان ارث نداشتید این ویرانی ها را کی جبران خواهد کرد.

  • م-خ
    0

    شرافت داشته وبگوییدفقط پول بنزین ویه تعویض روغن دریکماه نجومی بگیرها چقدراست که یکنفرباهمسرودوفرزندماهیانه45میلیون بگیره

  • قوانین جنگلی
    0

    با تقسیم 37 به 4.5 به عدد تقریبی 8 برابر میرسیم وقتی در عالم دولتی تفاوت 8 برابری مجاز است ببینید در عالم ملتی چه تفاوتی میتواند مجاز باشد!!!!!

  • علی
    0

    حقوق بازنشستگان فقط 3درصد افزایش میابد؟

  • ناشناس
    0

    حاتم بخشی را در حق بازنشستگان تمام کرده اید

  • ناشناس
    0

    خاك عالم برسرتان خاك عالم برسرتان با اين حقوقها ميشه زندگي كرد دزد پرورش ها چرا يه استاد دانشگاه كه هم سطح تحصيلي يه كارمنده تحصيل كرده دراداره است بايد سه برابر كارمند در حد خودش بگيره لعنت خدا به شما باد

    نظرات شما -
    • پدر
      0

      دوست عزيز سه برابر نيست هشت برابره ..... البته كسي با حقوق استاد دانشگاه مشكل نداره . حقوق كارمند و كارگر تحصيل كرده كفاف اين تورم وحشتناك رو نمي دهد .

  • 1

    شما يه زندگي به مردم مديونيد

  • آبادان
    0

    چرا کارکنان پتروشیمی ماهشهر ماهانه۱۵میلیون تومنه ولی همون قسمت کارکنان پتروشیمی آبادان ماهانه ۷میلیون تومنه هر دو هم ۸ساعته پست میدن..چرا نظارت نیست بابا پتروشیمی آبادان سالهای ساله دستش تو جیب کارکنان هستش ..حواستون هست؟

  • ناشناس
    0

    رییس کمیسیون بودجه مجلسی که دکترای الهیات باشه بهتر ازاین در نمیاد .این اقا مادام العمر نماینده شده و هرسال با فرمولهای بی ربطش حقوق کارکنان رو بالا میکشه و به ردیفهای بودجه مفت خور وبی خاصیت اضافه میکنه

  • محمد
    0

    دوستان این ۳۷ میلیون تومان اولا ناخالص است، دوما برای اساتید با سابقه بیش از ۲۵ سال خدمت است، سوما اساتید جوان حقوقی بین ۸ تا ۱۲ میلیون می‌گیرند، که برای یک دکتر که در سن ۳۵ سالگی و بیشتر استخدام شده خیلی هم ناچیز می باشد،
    این عدالت نیست، این عین بی عدالتی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها