از کجا بفهمیم ماشین سرقتی است؟

حدود 40 درصد از سرقت‌ هایی که در کشورمان اتفاق می ‌افتند مربوط به سرقت خودرو های سواری است. این مساله باعث شده مردم هنگام خرید خودرو نیز حساسیت زیادی روی اتومبیل مدنظرشان پیدا کنند.

از کجا بفهمیم ماشین سرقتی است؟

توصیه ما این است که قبل از خرید خودرو دست دوم ابتدا از طریق پلیس، شماره پلاک را استعلام کرده و مطمئن شوید که خودرو سرقتی نیست. در ادامه این مقاله قصد داریم راه‌ های مراقبت بهتر از خودرو و همچنین نحوه استعلام خودرو ها را بیان کنیم؛ همراه ما باشید.

تشخیص خودرو سرقتی با دو روش ساده

تشخیص خودرو سرقتی از دو راه قانونی ساده امکان‌پذیر است. در روش اول شما می ‌توانید با مراجعه به مراجع قانونی مانند پلیس ناجا درخواست بررسی شماره پلاک موردنظرتان را بیان کنید. در این حالت توجه داشته باشید که اطلاعات ثبت شده در وبسایت راهور حداقل مربوط به 10 روز پیش است.

روش دوم برای زمانی است که شما به سرعت می‌ خواهید از وضعیت خودرو مطمئن شوید. در این روش با در دست داشتن مدارک به یکی از دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و وضعیت خودرو را استعلام کنید. به دلیل سیستم یکپارچه ‌ای که در این دفاتر موجود است، می‌توانید اطلاعات بسیار دقیق و به روزی از شرایط خودروها به دست آورید.

راه‌های ضدسرقت کردن اتومبیل

پس از خرید خودرو، حفظ امنیت و نگهداری از آن مهم‌ترین نکته‌ ای است که باید در نظر بگیرید. متاسفانه در بسیاری از مواقع خودرو های سرقتی، اوراق شده و پیدا کردن آن‌ها غیرممکن است. در صورت اوراق نشدن نیز اغلب پروسه ‌ای سخت و طولانی تا پیدا کردن اتومبیلتان پیش روی شما قرار خواهد گرفت؛ بنابراین بهتر است با رعایت برخی نکات از این خسارت و اتفاق جلوگیری کنید.

استفاده از ردیاب و دزدگیرهای حرفه‌ای

ابزار های پیشرفته ‌ای مانند انواع دزدگیر ها و دریاب ‌ها تا حد زیادی می‌توانند امنیت اتومبیل شما را بالا ببرند. دزدگیر ها اغلب برای پیشگیری از سرقت و فراری دادن سارق استفاده می‌شوند؛ اما ردیاب وسیله ‌ای است که با کمک آن می ‌توانید پس از سرقت نیز اتومبیل و سارق را بیابید. با نصب مسیریاب‌های حرفه ‌ای، از امنیت خودروتان مطمئن شوید.

پارک کردن در جاهای خلوت؛ کار موردعلاقه سارقان در کمین نشسته

نصب ردیاب خودرو تا حد زیادی می ‌تواند امنیت خودرو شما را حفظ کند؛ اما این مساله تنها زمانی است که سارق قصد دزدیدن خود ماشین را داشته باشد. در بسیاری از مواقع سارقین به ضبط و وسایل داخل ماشین دستبرد می ‌زنند. شما با پارک کردن اتومبیلتان در مکان ‌های خلوت نیز کمک فراوانی به این افراد خواهید کرد. توصیه می ‌کنیم در صورت امکان ماشینتان را در پارکینگ ‌ها یا خیابان‌ های پرتردد پارک کنید.

چک کردن در و پنجره‌ها، قبل از خروج از خودرو

بسیاری از اوقات در اثر حواس پرتی یا عجله، فراموش می‌ کنیم پنجره‌ها را کامل ببنیدیم یا قفل بودن درهای خودرو را چک کنیم. در این شرایط، سارقین بدون صرف وقت و زحمت زیادی می ‌توانند وسایل داخل ماشین و یا در بسیاری از مواقع خود ماشین را نیز به سرقت ببرند. در بیشتر ماشین ‌های پیشرفته باز بودن درها از طریق هشداری خاص به راننده اطلاع داده می‌ شود.

 

با رها کردن وسایل ارزشمند در خودرو سارقین را وسوسه نکنید!

گاهی اوقات سهل‌انگاری و حواس‌پرتی سبب می‌ شود عده‌ای وسایل ارزشمند خود مانند لپ‌تاپ، مدارک، کیف پول، طلا و... را در ماشین جا بگذارند. این مساله زمانی خطرناک‌ تر می‌شود که وسایل در معرض دید قرار بگیرند. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه وسایل ارزشمند را در خودرو نگه ندارنید، در صورتی که چاره دیگری نداشتید بهتر است آن‌ها را در داشبورد، زیر صندلی یا در صندوق خودرو مخفی کنید.

 

بهترین راه تامین امنیت خودرو چیست؟

با وجود راه‌ های فراوانی که جهت پیشگیری از سرقت، مانند نصب دزدگیر، دقت به محل پارک یا قفل کردن در و بستن پنجره‌ها و ...، وجود دارد؛ اما سارقین نیز روز به روز حرفه ‌ای ‌تر می‌شوند. به همین دلیل ضروری است که شما یک قدم جلوتر از آن‌ها باشید. خرید و نصب ردیاب در جایی دور از دیدرس سارقین بهترین راه حفظ امنیت خودرو شماست. اگر اتفاق ناگواری مانند سرقت، رخ داد شما می ‌توانید موقعیت مکانی ماشین‌تان را از طریق این ردیاب‌ها مشاهده کرده و بلافاصله به پلیس اطلاع دهید.

یکی از بهترین مسیریاب ‌هایی که در این راه می‌توان از آن استفاده کرد، ردیاب خودرو آهنربایی است. این ردیاب با ابعاد کوچک، آهنربای بسیار قوی و بدون نیاز به سیم‌ کشی می ‌تواند در هر قسمتی از خوردو جاساز شده و در سریع ‌ترین زمان ممکن، موقعیت جغرافیایی خودرو را تثبیت کند.

 

ایمن ردیاب؛ بهترین تامین کننده امنیت خودرو

در این مقاله نحوه تشخیص ماشین سرقتی و راه ‌های پیشگیری از سرقت اتومبیل را معرفی کردیم. با افزایش آمار سرقت خودروها، استفاده از یک ردیاب تخصصی یا دزدگیر ماهواره‌ ای برای حفظ امنیت اتومبیل‌تان، ضروری است. توصیه می ‌کنیم خرید ردیاب خودرو را از مجموعه ‌های معتبری انجام دهید تا در آینده با مشکلاتی مانند ردیابی خودرو، دسترسی به پنل و یا مشکلات متعدد سرور مواجه نشوید. شرکت ایمن ردیاب با سال‌ها تجربه در زمینه تولید و پخش انواع ردیاب ‌های حرفه‌ ای، آماده ارائه مشاوره و خدمات برای شما عزیزان است. می‌توانید با شماره 44420001 – 021 تماس گرفته و با دریافت مشاوره تخصصی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها