چگونه مکمل زینک مناسب خود را از داروخانه های آنلاین خریداری کنیم؟

بدن انسان به تنهایی قادر به تولید زینک نیست بنابراین، لازم است که این ماده از طریق تغذیه و یا استفاده از مکمل های تقویتی به بدن برسد.

چگونه مکمل زینک مناسب خود را از داروخانه های آنلاین خریداری کنیم؟

اغلب مراجعات به داروخانه ها چه حضوری و چه داروخانه های آنلاین برای خرید محصولاتی است که مستقیما بر حفظ سلامتی، بهبود و تقویت فرد اثر دارد. در میان تمامی محصولاتی که در داروخانه ها وجود دارد و شما می توانید آنها را خریداری کنید. مکمل زینک و سایر مشتقات آن همچون زینک پلاس نقش بسیار کلیدی و اثرگذاری بر سلامت افراد دارد.

زینک یکی از مواد معدنی بسیار پرکابرد و مفید برای بدن است. بدن انسان به تنهایی قادر به تولید زینک نیست بنابراین، لازم است که این ماده از طریق تغذیه و یا استفاده از مکمل های تقویتی به بدن برسد. با توجه به این که روی چه اثری بر سلامت سلولهای بدن و تقویت سیستم ایمنی دارد، برندهای مختلف اقدام به تولید این مکمل در اشکال مختلف نموده اند. شما می توانید زینک مورد نیاز را از مکمل های تقویت کننده مو و یا تقویت کننده سیستم ایمنی تأمین کنید.

اینکه چگونه می توان مکمل زینک یا قرص زینک پلاس مناسب خود را انتخاب و از داروخانه خریداری کنید نیازمند شناخت بیشتر و بهتر این ماده معدنی پرفایده برای بدن می باشد. امروزه داروخانه های آنلاین متعددی وجود دارد که شما می توانید با جستجو در سایت های مختلف آنها را بیابید. مشاهده دسته های مختلف مکمل ها و مطالعه اطلاعات درج شده برای هر محصول راهنمای خوبی برای خرید مکمل زینک مناسب شما خواهد بود.

زینک و زینک پلاس چیست؟

زینک یک ماده معدنی است که برای بسیاری از عملکردها و سیستم طبیعی بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود زخم، لخته شدن خون، تیروئید و حواس چشایی و بویایی مفید است. زینک همچنین به رشد و نمو طبیعی و سلامت انسان از دوره جنینی تا کودکی، نوجوانی و بزرگسالی نیز کمک می کند.

photo_2022-02-02_16-48-30

روی در DNA و سلول های سرتاسر بدن یافت می شود و برای فعالیت آنزیم ها و پروتئین ها ضروری است. بدن نمی تواند به خودی خود زینک تولید کند بنابراین باید آن را از مواد غذایی و یا مکمل ها تأمین کند. زینک عمدتا در ماهیچه ها و استخوان ذخیره می شود. به همین خاطر می توان زینک را از منابع غذایی حاوی پروتئین و گوشت گاو نیز تأمین کرد.

فواید زینک برای سیستم ایمنی بدن

بدن برای مبارزه با عفونت ها به زینک نیاز دارد، افرادی که زینک کافی در بدن ندارند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ذات الریه و سایر عفونت ها قرار گیرند. کودکان و افراد مسن نیز برای تقویت سیستم ایمنی خود به زینک نیاز دارند. به همین خاطر انواع مکمل های حاوی زینک مناسب سنین مختلف تولید شده و در داروخانه ها وجود دارد.

زینک به التیام زخم ها، بهبود سریعتر سرماخوردگی و مشکلات چشمی کمک می کند. از جمله نشانه های کمبود زینک در بدن طولانی شدن مدت بهبود زخم های سطحی، ابتلا به سرماخوردگی بخصوص در فصول سرد سال و طولانی شدن مدت بهبود و نقاهت همچنین ضعف بینایی و مشکلات چشمی، ریزش مو و اسهال می باشد. در این حالت بهترین راه استفاده از مکمل هایی چون زینک پلاس می باشد.

فواید زینک برای پوست

زینک همیشه یکی از عناصر ثابت در مکمل های جوانسازی و بهبود پوست می باشد. مقدار زیادی زینک در لایه رویی پوست که در تماس مستقیم با محیط است ذخیره شده به همین دلیل است که این ماده معدنی می تواند به  رشد و تولید سلولهای جدید برروی پوست کمک کند.

وجود زینک کافی در سطح پوست باعث بهبود سریعتر جای زخم و آکنه می شود. روی و سایر ویتامین های مؤثر بر سلامت پوست می توانند خطوط ریز چین و چروک های صورت را نیز بهبود بخشند.

photo_2022-02-02_16-48-31

همچنین زینک از پوست در برابر اشعه UV خورشید نیز محافظت می کند و مانند مانعی بین پوست و نور خورشید قرار می گیرد. امروزه انواع ضد آفتاب های مینرال که حاوی مقدار زیادی زینک است طرفداران بسیاری پیدا کرده چون اشعه خورشید را کاملا بازتاب می کند و اجازه نمی دهد که به پوست برخورد کند.

زینک همچنین به سنتز کلاژن کمک می کند و باعث جوانسازی و سالم ماندن پوست شما می شود. این مکمل همواره در دسترس شماست و می توانید آن را بصورت آنلاین و یا حضوری از داروخانه ها تأمین کنید. داروخانه آنلاین داروبوم نیز یکی از مراکزی است که می توانید انواع مکمل های حاوی زینک را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

فواید روی از نظر جنسین

اختلال و بوجود آمدن مشکلات باروری در آقایان و خان م ها وجود دارد. بسیاری از مواقع مراجعه به پزشک و گذراندن دوره های درمانی طولانی مدت به نتیجه می رسد و گاه نتیجه ای نخواهد داشت. اما بهتر است بدانید روش های دیگری نیز برای بهبود و کمک به قوای باروری زنان و مردان وجود دارد.

زینک همچنین بر رشد و عملکرد اندام جنسی آقایان بسیار حیاتی است. با کمک به تولید هورمون های تستسرون و پرولاکتین می تواند به سلامت آقایان کمک کند. همچنین باعث بهبود و جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات نیز می شود.

ترکیب زینک و اسید فولیک به تقویت بیشتر قوای باروری آقایان کمک می کند و باعث کنترل قند خون، کلسترول و کاهش سطح استرس بدن نیز می شود.

فواید زینک برای زنان

حس چشایی، بویایی، بهبود زخم و از همه مهمتر تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو، همه با مصرف به اندازه زینک میسر خواهد بود. زینک همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بانوان و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف می شود. با اثر آنتی اکسیدانی که دارد علاوه بر پوست از تمام ارگان ها و سیستم های بدن محافظت می کند. باعث سنتز پروتئین می شود به این معنا که در ساخت و حفظ توده عضلانی مؤثر است و باعث تناسب اندام و کاهش مقدار چربی بدن می شود.

همانطور که کاهش سطح زینک بدن باعث کاهش اشتها و کاهش وزن ناخواسته نیز می شود. زنان در دوران بارداری باید به مقدار کافی زینک یا روی استفاده کنند تا علاوه بر سلامت خود، مراحل رشد جنین نیز بطور کامل طی شود.

چه مقدار زینک در طول روز نیاز است؟

زینک یکی از مینرال هایی است که در بدن ذخیره نمی شود به همین خاطر باید بطور روزانه مصرف شود. بخصوص افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند و یا جراحی دستگاه گوارش و جراحی برای کاهش وزن داشته اند باید مقدار کافی زینک استفاده کنند.

چون مقدار زیادی از منابع زینک از غذاهای گوشتی تأمین می شود گیاهخواران بیشتر در معرض کاهش سطح زینک قرار دارند به همین خاطر توصیه می شود تا از ترکیبات حاوی زینک و یا مکمل های زینک استفاده کنند.

کودکان بالای 6 ماه که از شیر مادر تغذیه می کنند باید از مواد غذایی حاوی زینک نیز تغذیه کنند چرا که در شیر مادر برای نوزدان بالای 6 ماه به اندازه کافی زینک وجود ندارد. اما کودکانی که از شیرخشک استفاده می کنند می توانند زینک مورد نیاز را از شیرخشک دریافت کنند و نیازی به مصرف زینک بیشتر ندارند.

همچنین پزشکان مصرف زینک را در دوران نقاهت و بیماری هایی همچون سرماخوردگی در کنار داروهای درمانی تجویز می کنند تا روند درمان سرعت بیشتری پیدا کند. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها