مراحل کار در باربری تهران چگونه است؟

به‌ طورکلی فرآیند باربری، شامل حمل کالا بین دو نقطه است که توسط یک شرکت باربری انجام می‌شود. این فرآیند با تسهیل روند انتقال کالا به شکلی امن و سازمان‌یافته به رشد کسب‌وکارها کمک بسیاری کرده است. در شهر بزرگی مانند تهران، فرآیند باربری با حجم بسیار بالایی انجام می‌شود.

مراحل کار در باربری تهران چگونه است؟

در این مقاله، مراحل و روند ارسال بار در شرکت‌های باربری تهران را بررسی می‌کنیم. این مراحل از عقد قرارداد تا تحویل کالا را دربر می‌گیرند. درصورتی‌که قصد ارسال بار از طریق یکی از شرکت‌های باربری تهران را دارید، این مقاله می‌تواند، راهنمای شما در انجام بی‌دردسر این کار باشد.

 

روند ارسال بار در یک شرکت باربری تهران

ارسال بار در تمامی شرکت‌های باربری، دارای اصولی است که رعایت آن‌ها از سوی همه طرف‌های دخیل در حمل بار، ضروری است. این‌طرف‌ها، شامل فرستنده، شرکت باربری و گیرنده هستند. در اینجا، مراحل چهارگانه ارسال بار در شرکت‌های باربری تهران را بررسی می‌کنیم.

مرحله اول؛ عقد قرارداد

اولین مرحله، شامل عقد قرارداد، بین شرکت باربری و فرستنده است. در این قرارداد، تمامی موارد لازم، مانند قیمت، نحوه ارسال، وظایف شرکت باربری، نحوه تسویه، ضمانت‌های لازم، مسائل حقوقی، جبران خسارت و غیره قید شده است. هر دو طرف قرارداد، باید، متعهد به انجام وظایف خود باشند.

مرحله دوم؛ دریافت کالا

این مرحله، شامل دریافت بار است. دریافت بار، به‌انحاءمختلف می‌تواند صورت پذیرد که رایج‌ترین آن، اعزام وسایل حمل‌ونقل از سوی باربری به محل فرستنده است. پس از حمل بار به انبار شرکت باربری، عملیات بسته‌بندی آن با توجه به نوع کالا و به شکل ایمن، انجام‌شده و برای آن بارنامه، بیجک و قبض انبار صادر می‌شود.

همچنین، فرستنده کالا می‌تواند خود، کالایش را به محل شرکت‌های باربری تهران برده و با طی مراحل اداری، قبض انبار را دریافت نماید.

یکی دیگر از اقداماتی که در این مرحله توسط باربری انجام می‌شود، بازرسی کالاست. درواقع، باربری، مطمئن می‌شود که کالا را در چه شرایط فیزیکی، با چه تعداد و حجمی دریافت کرده و آن را در سندهای صادرشده، قید می‌کند.

بلالبالبا

مرحله سوم؛ ترخیص کالا

این مرحله، کاملاً به عهده شرکت باربری است. شرکت باربری با توجه به مقاصد متعدد خود، اقدام به برنامه‌ریزی برای ارسال کالا کرده و کالایی که از انبار خود خارج‌شده است را ثبت می‌کند.

فرآیند ترخیص کالا و بار زدن آن، شامل حساسیت‌های بالایی است. استفاده از پرسنل مجرب، دقت در ارسال درست کالا به شهرها و مناطق مختلف، مهارت در چیدمان اصولی کالا و جلوگیری از آسیب‌دیدگی آن‌ها، ازجمله مواردی هستند که یک شرکت باربری، باید روی آن‌ها حساسیت داشته باشد. پس‌ازاین اقدامات، ماشین حمل بار، راهی مقصد خواهد شد.

مرحله چهارم؛ دریافت کالا

دریافت کالا نیز مانند ارسال آن، می‌تواند به چند شکل مختلف باشد. معمولاً، فرستنده‌هایی که به‌طور مرتب، اقدام به ارسال بار می‌کنند، دریافت کالا را برای گیرنده که معمولاً همکار یا مشتری آن‌هاست، آسان می‌کنند. به‌این‌ترتیب که راننده باربری، ابتدا کالای موردنظر را تحویل انبار شرکت باربری در شهر مقصد می‌دهد. پس‌ازآن، شعبه شرکت باربری در شهر مقصد، اقدام به ارسال بار به محل گیرنده کالا می‌کند.

در پاره‌ای موارد و بنا بر نوع خدمات شرکت باربری و مفاد قرارداد با فرستنده، این گیرنده است که باید، به‌منظور دریافت بار خود، اقدام نماید. در این صورت، مسئولیت شرکت باربری در اینجا تمام می‌شود. گیرنده، در این مرحله، می‌تواند با مراجعه شخصی یا ارسال پیک کالای خود را دریافت کند.

در دریافت کالا به هر صورت که باشد، وظیفه تائید و تطبیق آن با بیجک و دیگر اسناد برعهده گیرنده است. اسنادی که باید توسط گیرنده امضا شوند، شامل قبض حمل‌ونقل، رسید دریافت، هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده، مانند انبارداری و غیره است.

یبسیبسیب

نکات مربوط به حمل بار در شهر تهران

مراحل ارسال بار بین دو نقطه در شهر تهران نیز به همین ترتیب است. تنها تفاوت این است که در ارسال بارهای سبک که همان روز ارسال می‌شوند، کالا از فرستنده دریافت شده و مستقیماً به محل گیرنده حمل می‌شود. درواقع، در ارسال بارهای سبک درون شهر تهران، یکی از مراحل چهارگانه که ورود کالا به انبار شرکت باربری است، حذف می‌شود.

مراحل حمل اسباب و اثاثیه در شرکت های باربری تهران

یکی از خدماتی که بسیاری از شرکت‌ های باربری تهران ارائه می‌دهند، اسباب‌کشی‌های درون‌شهری است. این خدمات نیز با عقد قرارداد بین طرفین و ارائه انواع ضمانت و بیمه‌نامه، آغاز می‌شود.

در مرحله بعد، شرکت باربری تیم متخصص خود را به محل، جهت بار زدن اثاثیه اعزام می‌کند. برخی شرکت‌ها، خدماتی مانند بسته‌بندی تخصصی و نظافت را نیز ارائه می‌کنند. این شرکت‌ها، کارگران آموزش‌دیده‌تری را هم‌جهت حمل، چیدمان و پیاده کردن بار استخدام می‌کنند.

با استفاده از خدمات ویژه برخی شرکت ‌های باربری تهران، وظیفه نصب وسایل خانه و چیدمان آن‌ها نیز بر عهده شرکت باربری است. برای آشنایی بیشتر با باربری تهران اینجا کلیک کنید.

عخعهخعهخ

روند ارسال بار در باربری در یک نگاه

در فرآیند ارسال بار چه درون‌شهری و چه برون‌شهری، وظایفی متوجه فرستنده، شرکت باربری و گیرنده است. این فرآیند، با عقد قرارداد شفاف، همراه با ارائه انواع بیمه و ضمانت‌نامه از سوی شرکت باربری، آغاز می‌شود. در مراحل بعدی نیز بار موردنظر، طبق اصولی مشخص، دریافت، در انبار باربری ثبت، ترخیص و ارسال می‌شود. درنهایت هم بار موردنظر، توسط گیرنده و با مسئولیت وی، تحویل گرفته می‌شود.

این فرآیند، برای اسباب‌کشی درون‌شهری نیز تقریباً به همین ترتیب است. با این تفاوت که اثاثیه، مستقیماً بین دو نقطه جا به جا شده و می‌تواند شامل خدمات خاصی مانند بسته ‌بندی یا چیدمان در مقصد هم باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها